Yamaha XS 400 se verbouwen naar hardtail

thijs81

Die hard MF'er
1 jan 2011
355
0
wapenveld
Hallo

IK heb vorige week een Yamaha xs 400 se gekocht , die ik graag wil verbouwen tot een hardtail chopper
Dit is het eerste project van mij , dus ik heb nog weinig ervaring met het verbouwen van een motor.
Kan iemand mij vertellen , als ik buizen uit het frame kan halen ( b.v. de buizen waar de bobines aan vast zitten ), zonder dat dit veel gevolgen heeft van de stijfheid van het frame?
En weet iemand waar in NL je een weld-on hardtail achterbrug kan kopen?
IK heb foto's van de verbouwen tot nu toe , maar die passen niet op deze site misschien heeft iemand daar ook een antwoord op.

groet Matthijs
 
Hey top mensen nu al reactie ik ga geljk ermee aan de gang kijken of ik de foto's kleiner kan maken
 
Hallo hier een aangepaste foto dit is dus de motor gekocht heb.
full
 
heb al een paar uurtjes gesleutelt vorige week . Heb al veel overtollige onderdelen eraf gesloopt . Begint al een heel klein beetje op een andere motor te lijken. Maar ik ga hem tot op de laatste bout aanpakken. Maar wel leuk om dit te zien veranderen.
full
 
Na een paar uurtjes , op nieuwjaarsdag !!, te sleutelen hele motor al kaal. Zon motor stelt ook niet veel voor !
ik kan nu beginnen met het frame. Iemand nog ideeen welke buizen ik ongestarft weg mag halen?
En waar kan ik een weld-on hardtail achterbrug kopen, of is zelf er een maken ook prima te doen?
full
 
Volgens mij is dit een prima basis om iets leuks van te maken.
 
Ik zou de motor zo kaal en glad mogelijk willen hebben. ik heb nog wel een foto van wat ik ongeveer in gedachten heb.
full
 
Mooi ding.
Ben je al uitgebreid verzekerd voor fysiotherapie?
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker een gaaf ding , ik zal mijn best doen om zo veel mogelijk info hier op dit forum te zetten , maar zoals de foto hier boven zal dit , denk ik , niet om het orginele frame te gaan.