Yamaha XS/XJ pruts en pruttel meeting #3

Voor een CJ 650, welke olie gaat waar in. Dit heb ik al gevonden:

Voorvorkolie: 236 CCM SAE 10W30
Olie gewoon : SAE 20W40
Remvloeistof: DOT 4
Cardanas : 0,2 LITER SAE 80 (Wat is dat, hoeveel ..W.. ?)
 
Voor een CJ 650, welke olie gaat waar in. Dit heb ik al gevonden:

Voorvorkolie: 236 CCM SAE 10W30
Olie gewoon : SAE 20W40
Remvloeistof: DOT 4
Cardanas : 0,2 LITER SAE 80 (Wat is dat, hoeveel ..W.. ?)

Voor de kardan heb alleen maar het sae nr. gewoon ff naar je lokale motorzaak gaan gaan en vragen om kardanolie.
 
Voor een CJ 650, welke olie gaat waar in. Dit heb ik al gevonden:

Voorvorkolie: 236 CCM SAE 10W30
Olie gewoon : SAE 20W40
Remvloeistof: DOT 4
Cardanas : 0,2 LITER SAE 80 (Wat is dat, hoeveel ..W.. ?)
Voorvork is afhankelijk van type: 236, 260 en nog meer en anders, staat wel in wph. Olie is bij mij 15W30
Remvloeistof is bij mij dot 5.1

Maar je bedoelt een XJ en niet een CJ denk ik. Maar waarom wil je dat weten? En als je het framenummer weet kan je in het WPH opzoeken welk type je hebt en dan kan je bepalen welke vloeistoffen er in gaan.
 
De xj rijd ook weer bijna, alleen de lagerschaal van de stuurpen afhalen was moeilijk. Nu nog even de voorpoten erin hangen, elektra aansluiten en remleidingen monteren/vullen en dan kunnen we weer rijden.
 
XJ i.d.d.... ik wil het weten omdat ik zojuist een zwaar slecht uitziende motor heb gekocht voor een 350 euri. Motorisch in orde, echter dashbord zit een barstje in links van de neutraallamp (dat lampje doet het nie), er zit een barste in het achterspatbord, zadel is na de kloten (zelfs wat plakband eraan), tank is erg lelijk zelfs wat plamuur eraan, startermotor doet het niet als de motor koud is, wel als ie warm is. Hier en daar een klein roestplekje, maar dit valt heel erg mee, anderen die ik zag waren slechter.

Hij ziet er dus slecht uit, echter het zijn geen grote kostenposten die verbeterd moet worden.

Ik ben denk ik met alle lak, olietjes en alles een amx 300 aan onderdelen kwijt, en dan heb ik voor een 650 euro dus een leuke motor staan.

Ik wilde het dus weten omdat ik het meeste in 1x via louis.de haal, echter wist ik dus niet precies welke cardan olie en voorvork olie. Ik ga de tank en spatborden opnieuw schuren en verfen, misschien het frame ook, en alles dus rustig weer opknappen. Veel werk, maar naar mijn mening wel waard.

Vrijdag heb ik um, en als ik tijd heb/maak dan begin ik wel ff een websiteje met plaatjes met mijn opknap projectje, op www.derking.nl (Staat nu dus nog nix)
 
Feliciteer me maar liever als ik um ook fatsoenlijk krijg :+

Is nog een aardig projectje. Ik denk dat ik zo maar eens ff wat dingen ga bestellen. Eerste wat ik doe is met de remmen en voorvork aan de gang. Door het lange stilstaan en het zweten van de voorvork is de remschijf en blokjes vettig geworden. Schijf dus goed schoonmaken, nieuwe blokkies, nieuwe remolie, nieuwe olie in de voorvork en nieuwe dichtingsringen erin. En dan kijken of het zweten stopt, en het ding weer fatsoenlijk remt. Als dat goed is, ga ik met de startermotor aan het klooien, kijken of ik die goed aan de praat krijg. En als dat goed werkt, haal ik um uit elkaar om alles een keer te verfen, roest weg te werken etc. en een grote beurt (alle filters enzo). En dan hopen dat P&P4 snel erna begint, dan alles afstellen, en dan is ie klaar :+
 
Zo, dat klinkt vlot. Ehm. Wil je er nog mee pekelen of ga je in het nieuwe jaar aan de slag. Ik zou een lijstje maken met wat je nodig hebt en komende zaterdag naar Hardenberg komen. Ik denk dat je daar voor veel onderdelen kan slagen.
Als je een nieuwe cockpit met goeie lampjes nodig hebt moet je even het weekend afwachten. Mogelijk slaag ik voor een nieuwe vervangende toerenteller (kleintje) en dan heb ik een hele cockpit voor je.
 
Bij de sloper kan ik voor 15 euro dat kapje plus neutraal lichtje al wel krijgen, de rest is verder hopelijk goed.

Ik kom waarschijnlijk wel naar Hardenberg met m'n vader.

Pekelen doe ik niet nee. De tank ziet er zo slecht uit, daar wil je niet mee over straat gezien worden :+

Ik ga als eerste de voorvork, remmen en dashbord doen. Dan ff kijken of ie lekker rijdt. Vervolgens kijk ik ff of ik eerst met de startermotor ga klooien, of dat ik de motor uit elkaar haal en ga spuiten.

Mocht iemand trouwens nog een spuiterij kennen die mooi kan airbrushen (Zag 't al bij 1 van jullie op de XJ staan), dan hoor ik graag waar en wat zoiets kost.

Voor die tijd ga ik i.i.g. zelf al wel die hele tank goed voor elkaar zetten, en in een lichtgrijze anti roest grondlaag. Dan kan later de kleur er overheen, of 1 kleur zelf, of iets met een airbrush.

Ik laat nog van me horen, en als ik mijn batterijen vind, doe ik er ook wat pics bij.
 
Dat airbruch zit op mijn motor, maar dat zat er al op toen ik m kocht. Airbrush prijzen is heel afhanke;lijk van wat je er op wil hebben, opervlakte en moeilijkheidsgraad. gewoon eens langs een artist gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn aan de hand van jouw wensen.
 
Zo, dat klinkt vlot. Ehm. Wil je er nog mee pekelen of ga je in het nieuwe jaar aan de slag. Ik zou een lijstje maken met wat je nodig hebt en komende zaterdag naar Hardenberg komen. Ik denk dat je daar voor veel onderdelen kan slagen.
Als je een nieuwe cockpit met goeie lampjes nodig hebt moet je even het weekend afwachten. Mogelijk slaag ik voor een nieuwe vervangende toerenteller (kleintje) en dan heb ik een hele cockpit voor je.

bij nader inzien laat maar horen wat je er voor wil hebben. Mail: GrimReeper AT home DOT nl, dan antwoord ik via me normale mail.
 
XJ rijd en remt ook weer, net even in de buurt rondgehobbelt met mijn vader en er is niks afgevallen en hij veert ook nog goed. Zondag gaan we misschien een iets langer stuk rijden. Remhendel is iig lekker hard en je kan hem niet meer tegen het handvat aantrekken, komt nog een foto'tje aan met mooie voorpootjes en stalen remleidingen.
 
Vandaag een wat langer ritje gemaakt en geen problemen ondervonden, nu nog fatsoenlijke achterdempers erop en hij is weer helemaal goed.
Dempers die er nu opzitten zijn stiekem toch marzocchi's, nog even kijken of het de moeite is om te reviseren want ze zijn supergaar.
 
ZO, ben begonnen aan me XJ 650 projectje, tank nu grotendeels geschuurd. Paar roestplekjes, vooral waar ie op het frame stond, en ook een aardige lading plamuur gevonden. Dus ben er nog wel ff mee bezig. Dat ding is echt Motor-Forum blauw geweest, voordat ie z'n rode kleurtje gekregen heeft. Moet nog ff denken over welke kleur ik doe. I.i.g. zoek ik de volgende dingen, misschien dat iemand er wat weet te vinden:

- dashbordje met toerentellen, lampies en snelheid (die van MCBKSDNKEJ ofzo)
- nieuwe instumentregelaars, silver/chrom voor besturing van:
* Knippers , dodemansknop, lichten (2 of 3 standen)
* toeter, starterknop, eventueel lichtpulse.
- remhandel en koppelingshandel met bevestiging in silver/chrom
- Stickers Yamaha logo, handgeschreven XJ 650, striping, dergelijke (website?)

Dat was het geloof ik wel. Als iemand iets weet te vinden, eventueel met plaatje en/of website, dan hoor ik het graag.
 
Als ik vervoer heb kan ik mijn toekomstige voorvork ophalen, eentje van een fz750 met twee zuiger remklauwen :9
 
trurl_pagecontent

Nu weet ik het zeker, geen USD vork in mijn xj.
 
Terug
Bovenaan Onderaan