Yamaha XS/XJ pruts en pruttel meeting #3

Datum is er al, de 25ste :)

2 oktober is een week later, als de andere dan ook kunnen zouden we hem een week vooruit kunnen schuiven.
Moet wel even vragen want mijn vader wilde dan iemand uitnodigen om te komen eten oid.
 
Voor zover ik nu kan zien kan ik dan 2 oktober weer niet.

YICS-update:
'Men neme een stuk draadeind M4, alu-buis O.D. 6mm I.D. 4mm en een stukkie dikwandige benzineleiding 9mm.....'
full
 
En nu allemaal richting Utrecht om te synchroniseren :) bij koekum thuis.



Uitgaande van het feit dat het werkt :)


 
He jakkes, alsjeblieft niet verzetten hoor, heb alles al geregeld voor de 25e.
(Ja, ik weet het....moet je maar geen hond nemen!)
 
Uitgaande van het feit dat het werkt :)
Da's dus de eerste die afvalt om YICS-tool#2 te bewaren B|
maar moet idd nog getest worden O-)


Weet niet wie 'm het beste kan hebben:
-Clithopias als hofleverancier van de P&P-ruimte maar zonder synch-setje.
-TripleXS als bezitter van een Carbtune maar zonder YICS-motor.
Zelf kunnen ze er dus niks mee maar wellicht anderen helpen.

Your votes please.
 
Da's dus de eerste die afvalt om YICS-tool#2 te bewaren B|
maar moet idd nog getest worden O-)


Weet niet wie 'm het beste kan hebben:
-Clithopias als hofleverancier van de P&P-ruimte maar zonder synch-setje.
-TripleXS als bezitter van een Carbtune maar zonder YICS-motor.
Zelf kunnen ze er dus niks mee maar wellicht anderen helpen.

Your votes please.

Kan aan mijn liggen, maar:

A. Jij hebt de tool al in huis
B. Jij heb een synchro set thuis
C=A+B

C :?

FF wiskunde toepassen en het antwoord wordt dan..... :+


of je zet de lijst van benodigdheden plus alle maten hier in het topic neer, dan wel in het xj?xs topic neer, zodat wij allen een eigen tool kunnen fabrieken en dan alleen een eigen synchro set hoeven aan te schaffen of een ergens indien nodig te lenen, van een goede vriend cq vage kennis :+
 
Kan de 25 wel komen kijken ,of prutsen aan een andere pruts object, want mij xj 600 is in goede conditie.
 
2 oktober hattik ook niet gekund Gijs: dan is Hardenberg-> Hardenberg najaarseditie

@Paul: zietter geinig uit,scheelt je ook een hoop kosten!
Veel succes ermee strakkies!
 
Laatst bewerkt:
Kan aan mijn liggen, maar:

A. Jij hebt de tool al in huis
B. Jij heb een synchro set thuis
C=A+B

C :?

FF wiskunde toepassen en het antwoord wordt dan..... :+


of je zet de lijst van benodigdheden plus alle maten hier in het topic neer, dan wel in het xj?xs topic neer, zodat wij allen een eigen tool kunnen fabrieken en dan alleen een eigen synchro set hoeven aan te schaffen of een ergens indien nodig te lenen, van een goede vriend cq vage kennis :+
Zoals je in m'n 'dubbelpost' kan zien heb ik er meteen maar 2 gemaakt, en natuurlijk houd ik er lekker zelf ook 1 *D
We hebben hier alleen maar een achtertuin zonder achterom, dus een P&P hier voor de deur is wat lastig en zeker niet overdekt

Ik heb de beschrijving gevolgt zoals die op jouw CDtje staat en hier te vinden is:
http://home.westman.wave.ca/~jbe/YICS.htm
of
http://www.crc2onlinecatalog.com/yics_tool.htm

#6x32treaded rod = M4 draadeind
alle maten zijn in inches en 1 inch = 2.54 cm
als buis heb ik dus alu buis uit het profielen rek van de praxis,gamma,karwei met een binnendiameter van 4mm(kan dat M4 draadeind dus strak doorheen) en een buitendiameter van 6mm.
Verders 1 borgmoer, 1 vleugelmoer en 7 ringetjes (buitendiameter kleiner dan 10mm) allen M4 en een grotere revet/slotring (is bij mij M5)
Als slang had ik toevallig liggen dikwandig slang met een buitendiameter van 9,5mm en een binnendiameter van 4mm. aangezien de YICS-tunnel 10mm doorsnee is wil je iets hebben wat daar net onder zit en het m4 draadeind moet er netjes doorheen passen

Zo moet het wel lukken :) zelfs bij vage kenissen :P
 
Laatst bewerkt:
Er is een nieuwe WILLIE WORTEL onder de prutser , nou mij complimenten aan koekem.
Dat belooft nog wat voor de toekomst.
 
Ik ben nu bezig om de poten van die andere voorvork uit elkaar te halen maar heb nog even een vraagje.
Een setje heeft nippels bovenaan om lucht in te doen en de andere niet, ik vraag me af wat de voordelen/nadelen zijn van lucht in je voorvork.
 
Ik ben nu bezig om de poten van die andere voorvork uit elkaar te halen maar heb nog even een vraagje.
Een setje heeft nippels bovenaan om lucht in te doen en de andere niet, ik vraag me af wat de voordelen/nadelen zijn van lucht in je voorvork.
Men lucht in je voorvork (=hogere druk), maak je de vering zwaarder.
Nadeel: niet progressief en met te hoge druk pers je je keerringen naar buiten
 
Zoals je in m'n 'dubbelpost' kan zien heb ik er meteen maar 2 gemaakt, en natuurlijk houd ik er lekker zelf ook 1 *D
We hebben hier alleen maar een achtertuin zonder achterom, dus een P&P hier voor de deur is wat lastig en zeker niet overdekt

Ik heb de beschrijving gevolgt zoals die op jouw CDtje staat en hier te vinden is:
http://home.westman.wave.ca/~jbe/YICS.htm
of
http://www.crc2onlinecatalog.com/yics_tool.htm

#6x32treaded rod = M4 draadeind
alle maten zijn in inches en 1 inch = 2.54 cm
als buis heb ik dus alu buis uit het profielen rek van de praxis,gamma,karwei met een binnendiameter van 4mm(kan dat M4 draadeind dus strak doorheen) en een buitendiameter van 6mm.
Verders 1 borgmoer, 1 vleugelmoer en 7 revetjes (buitendiameter kleiner dan 10mm) allen M4 en een grotere revet/slotring (is bij mij M5)
Als slang had ik toevallig liggen dikwandig slang met een buitendiameter van 9,5mm en een binnendiameter van 4mm. aangezien de YICS-tunnel 10mm doorsnee is wil je iets hebben wat daar net onder zit en het m4 draadeind moet er netjes doorheen passen

Zo moet het wel lukken :) zelfs bij vage kenissen :P

Neem aan dat revet ringetjes zijn :? :)

Ik ken trouwens het probleem met het buiten aan straat klussen ;(
 
Men lucht in je voorvork (=hogere druk), maak je de vering zwaarder.
Nadeel: niet progressief en met te hoge druk pers je je keerringen naar buiten

En wat kan ik het beste doen? Met of zonder lucht.
Eentje is de veer er al uit maar de andere zit vastgeroest, en dankzij mijn vader die even kwam helpen is mijn hand voor een deel ontvelt |(
 
Lijstje voor de 25e tot nu toe:
Code:
Dirk130
Duncan
Koekum
Mikoyan
Oldtimer
mcvdmvs
 
Laatst bewerkt:
Okee, ik kom ook, op de XJ. Hoeft niets aan te gebeuren, maar de broodjes met worst zijn zo lekker dat ik wel wat aan Clithopias' XJ's kan prutsen.

Maar de week daarna moet ik toch echt wel snuffelen in Hardenberg (XS onderdelen zijn nodig) ;)

@koekum: geef je ook cursussen YICS-tools fabrieken, en verhandel je ze ook?
 
@koekum: geef je ook cursussen YICS-tools fabrieken, en verhandel je ze ook?
Hoezo, wil je aandelen kopen :?
:+

Ik heb er nu dus een over om weg te geven.
Maar ik heb ook nog materiaal over om er (bijna)nog een te maken.
Als jij dan zorgt voor het M4 draadeind, de vleugelmoer, de borgmoer en de grote ring, dan neem ik voor jou de buisjes, slangetjes en ringetjes mee.
En dan kap ik er echt mee 8-)
 
Neem aan dat revet ringetjes zijn :? :)
Ik weet niet waar je het over hebt O-)
en dan nog revet = ring, revetjes = ringetjes B|
tsja, zo werden die dingen vroeger thuis genoemd maar de dikke van Dale kent ze ook niet
Ik ken trouwens het probleem met het buiten aan straat klussen ;(
Ik heb ook nog de mogelijkheid om achter in de tuin te sleutelen maar dan moet de motor eerst door het huis heen, dat gaat me voor een P&P toch net te ver.
 
Hoezo, wil je aandelen kopen :?
:+

Ik heb er nu dus een over om weg te geven.
Maar ik heb ook nog materiaal over om er (bijna)nog een te maken.
Als jij dan zorgt voor het M4 draadeind, de vleugelmoer, de borgmoer en de grote ring, dan neem ik voor jou de buisjes, slangetjes en ringetjes mee.
En dan kap ik er echt mee 8-)
Checkski!
 
Terug
Bovenaan Onderaan