Yamaha XS/XJ pruts en pruttel meeting #3

Hé Mick, hoe was het SBK?
Was jij ook een van de 2500 'gelukkigen' die een schriftelijk bewijs van Oom Agent heeft mogen ontvangen dat je er daadwerkelijk bent geweest (en zo stom om veuls te hard,wheeliend,herrie makend weer te vertrekken)??
Ik neem aan dat je Hardenberg per XS doet? ;)
 
Ik weet niet waar je het over hebt O-)
en dan nog revet = ring, revetjes = ringetjes B|
tsja, zo werden die dingen vroeger thuis genoemd maar de dikke van Dale kent ze ook nietIk heb ook nog de mogelijkheid om achter in de tuin te sleutelen maar dan moet de motor eerst door het huis heen, dat gaat me voor een P&P toch net te ver.

Jij hebt ten minste nog een tuin, hebt ik niet. maar heb wel een balkon. Alleen daar ken geen xj op, laat staan dat er een stuk of 6 op kunnen.

weet niet eens hoe ik ze boven moest krijgen :X

Maar goed zal van de week eens YICS tool onderdelen gaan shoppen.


heb je hem nou al getest :z :+
 
Ik ben nog onderdelen aan het verzamelen voor de XS.
Dat ga ik ook op Hardenberg doen.

Het belangrijkste vind ik echter de banden. Er zitten poep oude banden onder die nauwelijks nog afwateren. Nu ken ik een aantal mensen die zich geen flikker van rubber aantrekken, maar ik heb toch wel graag goed rubber tussen mij en de weg.
Dus pas als er nieuwe banden op liggen kan ik verder.

Hopelijk voor Hardenberg, anders later.
 
En wat kan ik het beste doen? Met of zonder lucht.
Eentje is de veer er al uit maar de andere zit vastgeroest, en dankzij mijn vader die even kwam helpen is mijn hand voor een deel ontvelt |(
Met natuurlijk. Als blijkt dat hij dan te zwaar veert kan je er nog altijd géén lucht indoen.
PS. echt niet meer dan 1 atm.!
 
Met natuurlijk. Als blijkt dat hij dan te zwaar veert kan je er nog altijd géén lucht indoen.
PS. echt niet meer dan 1 atm.!

De veren verschillen ook in lengte, bij degene met lucht zit er nog een stukje buis tussen.
 
Nou, er moet nu nog meer aan de XJ gebeuren, knipperlicht links voor en koppelingshendel.
Ja, je snapt het al, die ver@#$$%%^% zijstandaard, en nog niet helemaal uitgeslapen vanmorgen. klets, daar lag ie.....
Ik durfde op m'n werk pas goed te kijken naar de schade, onder begeleiding van een mede motorrijder/collega om me op te vangen. ;(
 
En wat kan ik het beste doen? Met of zonder lucht.
Eentje is de veer er al uit maar de andere zit vastgeroest, en dankzij mijn vader die even kwam helpen is mijn hand voor een deel ontvelt |(
Kan je er niet iets op vast lassen en hem er zo uittrekken ??? Hee, nu ik dit intik denk ik ineens aan mijn oude voorpoot waarbij die schijf ook vastzit. Leuk projectje voor morgen :)
 
Kan je er niet iets op vast lassen en hem er zo uittrekken ??? Hee, nu ik dit intik denk ik ineens aan mijn oude voorpoot waarbij die schijf ook vastzit. Leuk projectje voor morgen :)

Hij moet eerst nog naar beneden om de circlip los te halen. Hebben we een leuk systeem voor bedacht. Met een mega lijmtang kan je met wat moeite de poot helemaal indrukken, en dan met een dop over het ventiel (dat al gesloopt is toen die losschoot :X ) kan je hem met de hand verder draaien zodat die dop naar beneden gaat.
Met de eerste poot ging het perfect maar bij de tweede draaide ik die lijmtang zo krom als een banaan (veerde wel weer recht)
Maar hij staat nu ruim een dag in de kruipolie dus binnenkort weer een poging.
 
Nou, er moet nu nog meer aan de XJ gebeuren, knipperlicht links voor en koppelingshendel.

knipperlicht heb ik niet dezelfde denk ik maar koppelingshendel wel, en misschien kunnen we ook nog wat doen aan je zijstandaard.
 
De veer en de "dop" aan de bovenkant van de poot.
Ik zal wel even een foto ervan maken.

full

Bovenste is dus van de maxim met lucht en de onderste van de gewone zonder lucht.
 
knipperlicht heb ik niet dezelfde denk ik maar koppelingshendel wel, en misschien kunnen we ook nog wat doen aan je zijstandaard.

Dank voor het aanbod, maar ik heb de spullen reeds besteld bij Motozoom, verwacht ze volgende week binnen te hebben.
De zijstandaard heb ik w.s. niet voldoende naar voren gezet en daardoor is ie omgevallen. (Klopt het dat de zijstandaard meteen terugklapt als je de motor recht zet en dat er geen beveiliging opzit?)
 
(Afbeelding)
Bovenste is dus van de maxim met lucht en de onderste van de gewone zonder lucht.
Lucht vervangt dus de vering. Dwz. is niet bedoelt om de vering stugger te maken, maar juist om hem soepeler te kunnen maken.
Dan heb je er niet zoveel aan.
Tenzij je de lange veer combineert met de luchtnippels
 
Misschien een stom vraagje, maar ik kwam het niet tegen. Waar precies is deze pruts en pruttelmeeting, en wat kost 't ?

Als het een beetje meezit heb ik in een paar daagjes een XS1100 in bezit, en die kan ik dan over 2 weekies ff de sappies verversen. Graag dus op een pruttel en pruts meeting met andere XS'ers. Wat moet ik meenemen, behalve motor en goede moet?
 
Misschien een stom vraagje, maar ik kwam het niet tegen. Waar precies is deze pruts en pruttelmeeting, en wat kost 't ?

Als het een beetje meezit heb ik in een paar daagjes een XS1100 in bezit, en die kan ik dan over 2 weekies ff de sappies verversen. Graag dus op een pruttel en pruts meeting met andere XS'ers. Wat moet ik meenemen, behalve motor en goede moet?

Je heb het zelf al gezegd, je motor meenemen en een goed humeur. De details komen per mail jouw kant op, via de grote organisator en tevens topic starter.

Alvast een opwarmertje het is in Hilversum :)
 
Oja, gereedschappen die ik niet heb. Bijna vergeten :D

Ik ga vanmiddag wel even een lijstje bij elkaar verzinnen.
 
Zo´n P&P, kan iedereen met een XJ daar naartoe komen? Als dit zo is kan ik helaas niet bij de eerst volgende maar wie weet bij de daaropvolgende...Lijkt me zinvol en gezellig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan