Yamaha XS/XJ pruts en pruttel meeting #3

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Ja hoor, daar zijn we weer. Nieuwe topic voor de XS/XJ pruts en pruttel meeting nummer 3, hier moet je zijn voor kleppen stellen, carb gedoe, koppelingen, voorvorkkeerringen, balhoofdlagers en nog meer dingen die aan onze xs'en en xj's moeten gebeuren.
Zoals het er naar uit ziet zal die wel weer bij mij gehouden worden in Hilversum, en dit keer kan er ook gesleuteld worden aan mijn/mijnvaders motor(s) :)

In ons grote xj/xs topic werd al voorgesteld om gezamenlijk een YICS tool aan te gaan schaffen zodat ook de met yics uitgeruste xj's gesynchroniseerd kunnen worden. Kosten zullen maar een paar euro's per persoon zijn, minder dan 5 denk ik iig wel. Maar daarover later meer.

Ik stel als datum Zaterdag 25 september voor, 18'de kan ook maar dan moet ik dat voor morgen al weten.

Laat maar horen als je komen wilt en meld gelijk even wat er gedaan moet worden, met zijn alleen kunnen we heel veel maar bedenk wel dat het uitvoerbaar moet zijn in 1 dag.
 
Ik ben er iig. Er moet bij mij een andere voorvork, nieuwe balhoofdlagers en stalen remleidingen gemonteerd worden en kleppen stellen.
Als de andere xj regen/pekelfiets word moeten daar de carbs gesynchroniseerd worden, kleppen gesteld, koplamp monteren en verder weet ik het nog niet.
 
Ik zal er ook wel weer zijn :) Mocht de YICS tool dan al aanwezig zijn moet de carbs gedaan. De rest :? Wil nog het nodige aan de fiets doen, maar de euri's moeten het ook nog willen!
 
18 kan ik iniedergeval niet, zit ik met de fazer in limboland. Ik stem dus voor de 25ste, enne Gijs je mag best een potje neerzetten voor een vrijwillige bijdrage van onze kant, we vreten je arm op zo'n manier.
 
18 kan ik iniedergeval niet, zit ik met de fazer in limboland. Ik stem dus voor de 25ste, enne Gijs je mag best een potje neerzetten voor een vrijwillige bijdrage van onze kant, we vreten je arm op zo'n manier.

Denk dat we deze keer gewoon zelf ff moeten doen(potje neer zetten)
 
Doen dus, en deze keer ook maar eens wat aan Gijs zijn motoren doen :)
 
Valt me trouwens wel op de de Yamaha Clan meer P&P's doet dan de andere merken, moet ik hier iets uit opmaken ?????????
 
Aiaiaiaiaiai,september is een moeilijke maand:ik ben druk bezig in me nieuwe huis en wil nog voor 1 oktober over....
Dat wordt deze keer dus niet wat,tenzij jullie (veel) later gaan zitten...
 
Ja joh gezellig, hakken,breken en slopen met de XS/XJ clan :) . Kunnen alleen maar goede dingen uitkomen.Ik heb na de OBT nog wel even tijd hoor O-)
 
Aiaiaiaiaiai,september is een moeilijke maand:ik ben druk bezig in me nieuwe huis en wil nog voor 1 oktober over....
Dat wordt deze keer dus niet wat,tenzij jullie (veel) later gaan zitten...

Dat is jammer :(
Ook wel lastig want jij bent de enige met een carbtune volgens mij.
 
Dat is jammer :(
Ook wel lastig want jij bent de enige met een carbtune volgens mij.
Geen carbtune, wel manometer-klokken :)
10034115_910.JPG

18e kan ik niet.
heb wel wat beters te doen op m'n verjaardag O-)
Ik ga morgen eens kijken hoe ver ik kom met het YICS-gebeuren.
 
Geen carbtune, wel manometer-klokken :)
http://www.louis.de/shop/img250/10034115_910.JPG ((Afbeelding))
Als jij weet hoe die werkt gaat het wel lukken daarmee.

18e kan ik niet.
heb wel wat beters te doen op m'n verjaardag O-)
Ik ga morgen eens kijken hoe ver ik kom met het YICS-gebeuren.
Alvast gefeliciteerd
 
Lijkt me wel wat, andere XJ bezitters die eens even kunnen luisteren naar het hartje van mijn XJ, en mij (en ut masjien) met raad en daad kunnen bijstaan (carbs synchro?)
Hopelijk werkt het weer dan ook nog ff mee.
 
Ik kan pas weer in oktober. Nog een week werken en dan 16 dagen naar de dominicaanse republiek. 8-) 8-) 8-) 8-)
 
:) Lekker zonnnen, zwemmen, watersporten, duiken, en zuipen

En allemaal all-inn met alle drank gratis!!
 
Als er daadwerkelijk nog interesse is in een P&P dit jaar,moet er wel spoedig een datum worden geprikt.
Ik was namelijk van plan om niet al te lang na 2 oktober (najaarseditie 'Motormarkt Hardenberg') de Caféracert uit elkaar te trekken voor een kleine revisie (nieuwe kleppen,zuigerveren,bigend- en krukaslagersschalen,versnellingsbaktandwielen,schakelvorken,je weet wel,echt zo'n zaterdagklusje (yeah right :P ))...
 
Datum is er al, de 25ste :) Maar dan kan jij weer niet, een of ander slap excuus van verbouwing/verhuizing oid.......




O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan