Deze XS400 overgenomen in "dode staat". Daarna is de motor opgeknapt, goed rijdend gemaakt en heeft dit jaar meegereden met de 500 Euro Challenge.
De motor heeft een afgelezen km-stand van 41567 km (en dat loopt nog iets op).
Bij het opknappen is het volgende gedaan (buiten het poetsen en verroeste boutjes vernieuwen):
- balhoofdlager vervangen door konische lagers
- 1 voorvorkpoot vervangen, waarbij keerringen vervangen zijn en olie ververst (onderzijde voorvorkpoten gespoten)
- voorwiellagers vernieuwd
- glaszekeringen vervangen voor standaard steekzekeringen
- vanaf de bobines is alles vernieuwd, kabels, bougiekappen en bougies
- achterbrug is eruit geweest, gespoten en de naaldlagers schoongemaakt en van nieuw vet voorzien
- remklauw voor vervangen waarbij geheel uit elkaar is geweest, verse remblokken gemonteerd
- in de rempomp is een revisieset ingegaan (er zit een staalommantelde remleiding op)
- lampjes in km-tellerhuis vernieuwd
- knipperlichten werkend gemaakt (zijn nu kleine knippers, ipv hele grote)
- wielen geheel geschoond en opnieuw gespoten
- achterrem geschoond
- ketting vernieuwd (X-ring ketting gemonteerd)
- frame ontdaan van roest en gelakt met metaalverf
- nieuw contactslot gemonteerd
- tweedehands tank gekocht (heeft geen roest aan binnenzijde)
- verse banden gemonteerd (Michelin Pilot Activ)
- luchtfilter en oliefilter zijn natuurlijk ook vernieuwd (met verse olie)
- motor heeft een extra benzinekraan, aangezien door de leeftijd de originele vacuumgestuurde kraan niet meer betrouwbaar is.
- de motor heeft zijn visuele leeftijdssporen
- 2 sleutelssets aanwezig
Wil je nog meer info over deze motor en wat er allemaal aan gedaan is, €500 challenge 2019: XSandra (XS400 1982)
De motor heeft sinds het weer rijdend maken ongeveer 9000 km gereden. Het eerste wat straks aan de beurt is, zal de achterband zijn. En dat is waarschijnlijk pas over 7 of 8 dkm.
Vraagprijs 600 Euro
Eventueel extra onderdelen, set wielen, carbset, elektronische ontstekingsunit en de nodige andere "zooi" mogen ook weg, 50 Euro (voor het geheel).
Op de foto's heeft de voorvork nog een Telefix (die gaat er nog af, want die komt op een andere XS400).
De motor heeft een afgelezen km-stand van 41567 km (en dat loopt nog iets op).
Bij het opknappen is het volgende gedaan (buiten het poetsen en verroeste boutjes vernieuwen):
- balhoofdlager vervangen door konische lagers
- 1 voorvorkpoot vervangen, waarbij keerringen vervangen zijn en olie ververst (onderzijde voorvorkpoten gespoten)
- voorwiellagers vernieuwd
- glaszekeringen vervangen voor standaard steekzekeringen
- vanaf de bobines is alles vernieuwd, kabels, bougiekappen en bougies
- achterbrug is eruit geweest, gespoten en de naaldlagers schoongemaakt en van nieuw vet voorzien
- remklauw voor vervangen waarbij geheel uit elkaar is geweest, verse remblokken gemonteerd
- in de rempomp is een revisieset ingegaan (er zit een staalommantelde remleiding op)
- lampjes in km-tellerhuis vernieuwd
- knipperlichten werkend gemaakt (zijn nu kleine knippers, ipv hele grote)
- wielen geheel geschoond en opnieuw gespoten
- achterrem geschoond
- ketting vernieuwd (X-ring ketting gemonteerd)
- frame ontdaan van roest en gelakt met metaalverf
- nieuw contactslot gemonteerd
- tweedehands tank gekocht (heeft geen roest aan binnenzijde)
- verse banden gemonteerd (Michelin Pilot Activ)
- luchtfilter en oliefilter zijn natuurlijk ook vernieuwd (met verse olie)
- motor heeft een extra benzinekraan, aangezien door de leeftijd de originele vacuumgestuurde kraan niet meer betrouwbaar is.
- de motor heeft zijn visuele leeftijdssporen
- 2 sleutelssets aanwezig
Wil je nog meer info over deze motor en wat er allemaal aan gedaan is, €500 challenge 2019: XSandra (XS400 1982)
De motor heeft sinds het weer rijdend maken ongeveer 9000 km gereden. Het eerste wat straks aan de beurt is, zal de achterband zijn. En dat is waarschijnlijk pas over 7 of 8 dkm.
Vraagprijs 600 Euro
Eventueel extra onderdelen, set wielen, carbset, elektronische ontstekingsunit en de nodige andere "zooi" mogen ook weg, 50 Euro (voor het geheel).
Op de foto's heeft de voorvork nog een Telefix (die gaat er nog af, want die komt op een andere XS400).