Yamaha XS500 1978

16 mei 2005
48
0
Utrecht
Hoi iedereen,

Aangezien ik nu een CX500 heb gekocht en al een hele verzameling motoren heb, doe ik mijn Yamaha XS500 de deur uit. Er staat 62.000 km op de teller, er zitten rij nieuwe battlax BT45 banden onder, de ketting en tandwielen zijn nog geen 7.000 km geleden vervangen.

Ik ben eerlijk, ze verbruikt wat olie en is oud, maar ze rijdt nog prima. Voor het mooie zou je tzt de cylinders eens moeten honen... Ik vraag er dan ook niet meer dan 200 euro voor. Ik heb gewoon te veel speelgoed staan om haar aan te houden dus vandaar... als je interesse hebt laat het me dan even weten door te mailen naar: honda_dokter@hotmail.com

De motor staat in Utrecht.

xs1.jpg
 
ten eerst wil ik je geen valse hoop geven, maar heb een paar vraagjes.

jij zegt verbruikt olie en is oud?
start/rijd die goed?
wat moet ik me voorstellen bij olie verbruik ?

geen 25 kw ?
 
Het is absoluut geen 25 kw, het is een 2 cylinder 500 cc 8-klepper, met een vermogen van 55 pk, 41 kW. Hij doet nu nog steeds makkelijk 160 km/h met mij, een licht gebouwde jongen van 130kg erop.

Het olie verbruik bij mij was elke maand een bekertje olie erbij en ik reed er 2000 km per maand mee. Hij rookt niet!

Hij heeft inderdaad wel last van de beruchte yamaha kwaal... de startmotor trekt alle stroom weg van de ontsteking waardoor hij met de electrostart gewoonweg niet wil aanslaan. Een keertje trappen met de kickstarter en dan gaat ie wel.

Het is een oude fiets, maar 200 is dan ook niet een wereld bedrag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan