Yamaha XS750 caferacer projectje

100 kg is behoorlijk.
Ik wil het blok compleet gaan schoonmaken en spuiten.
Cylinders eraf, nieuwe zuigerveren en verder eigenlijk niet veel.
Hij liep goed. Hoorde ook geen gek geluid als het tikken van een klep ofzo.
frame moet kaal.
Bedrading minimaal. Ik was van plan om alleen een iphone te gebruiken als snelheidsmeter.
Dus zo kaal mogelijk. Is dat een idee? Ik heb al mooie oplossingen gezien op dat gebied :Y

Voor Android heb je zo een app. Wat de snelheid weer geeft, is eigenlijk zelfde principe als navigatie want deze geeft ook je snelheid weer.
 
Dit is de boosdoener.
Zit compleet in de weg
full
 
Heb je een verdiepte carterpan?
Kan zijn dat die er dan eerst af moet dacht ik.

Yessss ook die had ik er gisteren ook al af.
Ik ga vanmiddag een nieuwe poging doen.
Bizar snap er niets van. Ik sleutelde vroeger ook wel eens aan oude motoren en dan had ik het blok erzo uit.
 
Yesss gelukt. Pffffffffff.
Maar goed we kunnen verder.
Frame kaal maken, wielen eraf. Kroonplaat ed. Frame pasklaar maken voor een zitje.
En hup naar de poedercoater. Alles wordt zwart.
In de tussen tijd het blok compleet schoonmaken en schuren.
Spuiten en dan weer opbouwen

Wordt vervolgt *O*
full
 
Yesss gelukt. Pffffffffff.
Maar goed we kunnen verder.
Frame kaal maken, wielen eraf. Kroonplaat ed. Frame pasklaar maken voor een zitje.
En hup naar de poedercoater. Alles wordt zwart.
In de tussen tijd het blok compleet schoonmaken en schuren.
Spuiten en dan weer opbouwen

Wordt vervolgt *O* [afbeelding]

Waar bleef hij nou op hangen ? O-) of deed je iets verkeerd .. :X

(Straks` hoef je het blok er hopelijk niet met de voorhamer weer in te meppen .) :+
 
Laatst bewerkt:
volgens mij moest het carterpan en kleppendeksel eraf :P

Nope dat was er allemaal af. Heb nu echt zitten wrikken en toen was ie in 1 keer los.
Snap nog steeds niet waarom bij mij het zo moeilijk ging. Maar goed op naar de volgende fase!
 
Je weet hopelijk dat je frame aan de achterzijde al eens een keer verbouwd is ?

Want origineel is deze toch echt anders. Maar ik denk niet dat je dat gaat nastreven....

Weet dat bij Brikken en Klassiekers er diverse topics lopen over de driepitter XS (750 & 850).
Van origineel tot fors verbouwd. Zelf heb ik toen ik begon met een XS er de nodige informatie uit gehaald.

Succes en ik blijf dit volgen :Y
 
Je weet hopelijk dat je frame aan de achterzijde al eens een keer verbouwd is ?

Want origineel is deze toch echt anders. Maar ik denk niet dat je dat gaat nastreven....

Weet dat bij Brikken en Klassiekers er diverse topics lopen over de driepitter XS (750 & 850).
Van origineel tot fors verbouwd. Zelf heb ik toen ik begon met een XS er de nodige informatie uit gehaald.

Succes en ik blijf dit volgen :Y

Nee weet ik niet. Vertel eens? . Het is voor het eerst dat ik met een xs aan de slag ga. Wat wel en niet origineel is weet ik niet. Ik heb idd al wat gelezen op dit forum. Leek mij een mooi model om van het street fighter eens naar het cafe racer verhaal te switchen. is een wat oudere techniek. Lijkt me leuk om me in te verdiepen
 
Origineel zit het achterspatbord met een soort schanierfunctie aan de achterzijde van het frame.

Heb even een foto opgezocht van mijn caferacerdingesfiets voordat de slijpschijf zijn werk gedaan had :+

Deze XS heeft op deze foto nog zijn originele frame met origineel achterspatbord en achterlicht. Er zit geen originele buddy op, maar een tijdelijk iets om te kunnen rijden.

full
 
Origineel zit het achterspatbord met een soort schanierfunctie aan de achterzijde van het frame.

Heb even een foto opgezocht van mijn caferacerdingesfiets voordat de slijpschijf zijn werk gedaan had :+

Deze XS heeft op deze foto nog zijn originele frame met origineel achterspatbord en achterlicht. Er zit geen originele buddy op, maar een tijdelijk iets om te kunnen rijden.

[afbeelding]


Ohhhh nu weet ik wat je bedoelt.
Ik heb de slijptol al in het frame gezet bij het kaal maken. Schoot lekker op.
Ik moet toch gaan lassen om een eventuele zit passend te maken. :]
 
Begonnen met het frame te ontdoen van allerlei bevestigingsrotzooi die we niet meer nodig hebben.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan