Yamaha XS750 caferacer projectje

Grotegeert

Die hard MF'er
20 okt 2014
721
1
Kon het niet laten toen ik deze xs750 zag staan.
Niet helemaal compleet en of ie loopt weet ik niet.
Ik heb de motor voor 150 euro gekocht en probeer hem met een laag budget te verbouwen tot een Caferacer.

In eerste instantie kwam ik erachter dat het blok vast zat.
Hij is 10 jaar geleden rijdend weggezet.
Ik heb wat WB40 in de cylinders gespoten en hopla los het spul.

Maar goed de foto's spreken voor zich.
full
 
Laatst bewerkt:
Toch maar even de slijptol erin gezet.
Spatborden, achterlicht verwijderd.

full
 
Tot zo ver.
Nu opzoek naar onderdelen.
Motor lopend maken
Frame kaal maken.
Wat laswerk.
Poedercoaten dat spul.
Wat spuitwerk
Bedrading in orde maken.

Dus ik ben hier wel even zoet mee
full
 
Kon het niet laten toen ik deze xs750 zag staan.
Niet helemaal compleet en of ie loopt weet ik niet.
Ik heb de motor voor 150 euro gekocht en probeer hem met een laag budget te verbouwen tot een Caferacer.

In eerste instantie kwam ik erachter dat het blok vast zat.
Hij is 10 jaar geleden rijdend weggezet.
Ik heb wat WB40 in de cylinders gespoten en hopla los het spul.

Maar goed de foto's spreken voor zich.[afbeelding]

mooi projeckt :Y ,mazzelaar voor 150 euries,
ben jaloers '( . gaan we zeker volgen :W
 
Leuke motoren maar 150 euro is best dik betaald als ik de staat zo zie.
Maar je kan er wel hele mooie caferacers van maken:

Yamaha XS750 wordt gecaferacert voor de verandering

Haha. Nu ik hem wat beter bekeken heb. Ik ook!
Het is en blijft altijd een gok. Ik heb de carburateurs eraf gehaald en ben ze aan het schoonmaken. Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt.
Nu de cylinders nog bekijken
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er wel achter dat de vorige eigenaar de sproeiers eruit heeft gehaald.
Wat tot gevolg had dat bij de eerste keer proberen te starten de benzine uit het luchtfilter stroomde.

Weet iemand welke maat er in gaat en waar ik die kan kopen?
 
Misschien is het beter om direct een revisiesetje voor je carburateurs aan te schaffen.
Zitten direct de standaard sproeiers erbij.
Maar dan begint het wel al een dure motor te worden :+
Setje voor drie carbs kost ongeveer 90 euro.
Losse sproeiers gewoon bij een Yamahadealert halen.

Als ik alle kosten tel die ik totaal gemaakt heb, en dan tel ik geen uren want dat is hobby, kom ik toch al gauw op 100 frietpannen uit!

Succes en maak er wat moois van.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het beter om direct een revisiesetje voor je carburateurs aan te schaffen.
Zitten direct de standaard sproeiers erbij.
Maar dan begint het wel al een dure motor te worden :+
Setje voor drie carbs kost ongeveer 90 euro.
Losse sproeiers gewoon bij een Yamahadealert halen.

Als ik alle kosten tel die ik totaal gemaakt heb, en dan tel ik geen uren want dat is hobby, kom ik toch al gauw op 100 frietpannen uit!

Succes en maak er wat moois van.


Goeie tip. Ik heb een setje besteld.
Wel heb ik sproeiers gekocht. Ik wilde weten of de motor het doet.
En ja!!! Na een paar nieuwe bougies erin loopt hij als een trein.

Volgende missie, blok eruit. Ik heb gezien dat de motor plat leggen de beste optie is.
 
Je kan de motor plat leggen maar je tilt hem er zo ook uit.
Denk wel aan je rug want het blok weegt toch 100 kg.
Wil je het blok ook uit elkaar halen?
 
Je kan de motor plat leggen maar je tilt hem er zo ook uit.
Denk wel aan je rug want het blok weegt toch 100 kg.
Wil je het blok ook uit elkaar halen?

100 kg is behoorlijk.
Ik wil het blok compleet gaan schoonmaken en spuiten.
Cylinders eraf, nieuwe zuigerveren en verder eigenlijk niet veel.
Hij liep goed. Hoorde ook geen gek geluid als het tikken van een klep ofzo.
frame moet kaal.
Bedrading minimaal. Ik was van plan om alleen een iphone te gebruiken als snelheidsmeter.
Dus zo kaal mogelijk. Is dat een idee? Ik heb al mooie oplossingen gezien op dat gebied :Y
 
Laatst bewerkt:
100 kg is behoorlijk.
Ik wil het blok compleet gaan schoonmaken en spuiten
Cylinders eraf, nieuwe zuigerveren en verder eigenlijk niet veel.
Hij liep goed. Hoorde ook geen gek geluid als het tikken van een klep ofzo.
frame moet kaal.
Bedrading minimaal. Ik was van plan om alleen een iphone te gebruiken als snelheidsmeter.
Dus zo kaal mogelijk. Is dat een idee? Ik heb al mooie oplossingen gezien op dat gebied :Y
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met i-phones.
Ik had bij de mijne ook minimale bedrading en een leuk digitaal cockpitje.
Zoiets zou ik er nu weer op zetten alleen dan een ander type of zo. Staat genoeg te koop op ebay voor weinig.
Als je blok verder goed loopt zou ik er niet veel aan doen.
Als je er na een tijd achter komt dat de motor veel olie verbruikt kan je altijd nog actie ondernemen. Je kan overal erg goed bij ook als het blok in de motor hangt.
 
Geen ervaring met i-phones.
Ik had bij de mijne ook minimale bedrading en een leuk digitaal cockpitje.
Zoiets zou ik er nu weer op zetten alleen dan een ander type of zo. Staat genoeg te koop op ebay voor weinig.
Als je blok verder goed loopt zou ik er niet veel aan doen.
Als je er na een tijd achter komt dat de motor veel olie verbruikt kan je altijd nog actie ondernemen. Je kan overal erg goed bij ook als het blok in de motor hangt.


Dat was mijn gedachten ook.
Ik laat het voor nu zo. Ga het blok wel spuiten.
Ik heb vandaag het frame kaal gemaakt. Alleen het blok moet er nu uit.
Nog dingen waar ik op moet letten?
 
Zorg dat alles los is, ik had hem er zo uit.
Ik dacht dat het handig was om de kickstarter te laten zitten, kan je hem vast pakken.
Zo te zien heb ik het blok er aan de kickstarterkant uitgetild.
lfCWCuS.jpg
 
Zorg dat alles los is, ik had hem er zo uit.
Ik dacht dat het handig was om de kickstarter te laten zitten, kan je hem vast pakken.
Zo te zien heb ik het blok er aan de kickstarterkant uitgetild.
[afbeelding]

Goede tip! Ik ga er morgen mee aan de slag. Gelijk een leuke rit van 40 km naar de zaak met mijn Triumph. Het wordt mooi weer
 
Terug
Bovenaan Onderaan