YAMAHA XS850 "classic racer"

Jaaaa, dit voelt goed! Bij dat andere blok had gewoon een wijf aan gezeten...

_O-

Zo gisteren een stukkie gereden (30 km) en m'n mondhoeken konden op de eerst hulp gehecht worden :+ _O- Weer met een grijns gereden en je vergeet gelijk de hele ellende als sneeuw voor de zon. :]

Voor het warm cq vastlopen bij Paul Ritzen was er al wel het nodige aangepast aan de caruburateurs:

full


Het zijn niet bepaald makkelijk af te stellen Hitachi varianten maar Paul heeft deze eens goed bekeken en aangepast zodat er "gangbare sproeiers" in gezet kunnen worden.

full


ook de mengbuizen werden aangepast (ovaal gesleten) en nieuwe naalden enz enz..

full


Hiervan heb ik nu profijt :Y :]
O en niet geheel onbelangrijk: weg met de stelschroefjes achterin de gasschuiven :X :P

Voorlopig inderdaad alleen maar eens lekker rijden en het ding een beetje leren kennen. Vertrouwen krijgen dat ie het ook blijft doen en ervaren want dit blok heeft jaren stil gelegen.
 
Eén voordeel: dit blok is al ingelopen.
Dus vooral een keertje extra olie wisselen om alle oude meuk eruit te krijgen en dan vooral gáán!
Laat opvoeren/ kietelen/ whatever gewoon zitten want ori zijn deze blokken al sterk zát.

Top man dat dit blok gelukkig gewoon goed is, wat moet jij blij zijn dat je contacten hebt links en rechts...




:P
 
Eén voordeel: dit blok is al ingelopen.
Dus vooral een keertje extra olie wisselen om alle oude meuk eruit te krijgen en dan vooral gáán!
Laat opvoeren/ kietelen/ whatever gewoon zitten want ori zijn deze blokken al sterk zát.

Top man dat dit blok gelukkig gewoon goed is, wat moet jij blij zijn dat je contacten hebt links en rechts...




:P

Hey Kerel, onderhand jouw hele XS voorraad op gesnoept :$
Maar zoals eerder gezegd: het gaat er niet om wat je ken maar wie je ken :X :Y _O-
Thanks man *O*
 
Denk dat Maarten voorlopig niet zal/kan reageren. Hij is vandaag op vakantie gegaan.

Klopt, Vakantie vanaf gister *O* maar vandaag de klapkar inpakken dus kan nog ff op MF ;)

Hoe gaat het met de motor..nog problemen of gewoon goed nu?

Afgelopen weken 500km gereden. Koud is de motor lastig te rijden, daar de eerste 10 km op de choke met het nodige pruttelen maar eenmaal warm rijdt hij super!! Heb al wat meer vertrouwen gekregen in het feit dat ie me niet laat staan langs de kant vd weg _O-
Her en der wat dingen moeten aandraaien en bijstellen (balhoofdlagers aangedraaid bv) maar met de lerenoveral aan al de nodige motorrijders het nakijken gegeven op de dijken :X _O- Echt weer een nekkendraaier want het geluid is fantastisch.

Als de motor warm is dan is het met de kickstarter 1 trap en lopen maar koud zijn er wel meer acties nodig en dat is waardeloos met een leren overal aan dus daar hebben we wat op gevonden:

full


Heb de startmotor weer gemonteerd en daar een stekker aan gezet.
Thuis dus bij de koude motor even de stekker er in, contactslot op ON, choke uit en vervolgens 1 druk op het knopje welke het startrelais bediend. En starten maar! En niet al bezweet in het pak voor dat er ook maar een meter gereden is _O-
 
23 augustus is er een bike event in Roosendaal waar vele bouwers bij elkaar komen:

full


Bikes&Art

De classic racer zal er ook staan. Al ben ik er zelf niet bij jammer genoeg maar voor degene die wel kunnen.. Er staan meer MFers :Y
 
"De eerste 10km op de choke.."?? Hè???

Een XS triple start je op de choke, en zodra het ding start zet je de choke een tandje terug.
Na wat voorzichtig lurken aan het gas kan de choke er af, dat duurt nog geen minuut na het starten..
Weet je zeker dat het ding goed afgesteld staat Maarten, volgens mij staat ze te arm..


Fijne vakantie man!
 
en hoe is het intussen maarten?al terug en nog wat aan de xs gedaan?


Ben gisteren thuis gekomen. De motor heeft afgelopen zondag in roosendaal gestaan dus die haal ik vd week op. Wil nog een klein dingentje proberen, gasnaalden standje hoger plaatsen. Maar verder loopt hij goed. Dusbij mooi weer weer stukje knallen en genieten. In november gaat ie naar de bigtwinshow. En dan weer de verkoop in.
Machientje is nogal populair, in Italië ligt ie in de kiosk momenteel:
full


Maar goed zoals iederjaar heb ik weer een nieuw project voor ogen.
Dus ik ben me daar nu een beetje aan in het verdiepen.
Uiteraard een Yamaha maar wel weer een nieuw thema, een boardtracker.
Wil nu de uitdaging om zelf een voorvork en frame te (ver)bouwen..
Als het zover is open ik daar een nieuw topic voor. We gaan het zien eind september waarschijnlijk..
 
ben nu al benieuwd naar je volgende creatie... heb al eerder wat gelezen van je plannen. maar hoe je die nou af-fabriek gaat laten lijken... ik zeg laat maar komen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan