Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Mooi ding! Ik vind hem persoonlijk zelfs mooier met dit stuur en zonder het kuipje. Die overgang van het zadel naar het achterlicht is wel tof gedaan. Neem aan dat je die er ook af kunt halen mocht je iemand mee willen nemen?
Erg mooie kleuren ook, je ziet ze al wel een tijd op Marktplaats staan.

Veel veilige en leuke kilometers gewenst in ieder geval! Ik stap na 11.000km nog elke keer met een grijns op en af *O*

Dankjewel, je kunt inderdaad de kap die over het zadel zit met 4 schroeven los halen, je hebt dan hetzelfde zadel als een standaard versie. Dit is alleen een suède zadel met rode stiksels.

Verder ga ik er op dit moment niet veel meer aan doen, misschien dat ik andere spiegels erop ga zetten of een radiator guard bestel. Maar voor nu wel prima zo hoor :t

Leuk dat jullie samen gaan toeren, ik ben er in september niet bij. Misschien een keer in de toekomst!
 
Mooie wapper WDMC , gefelicteerd ermee en veel veilige km's ,zelf ook nog
bezig geweest met een 900 Abarth maar uiteindelijk toch gekozen om er een
om te bouwen , maar ik blijf het een stoere fiets vinden .
 
Hallo, nieuw lid hier op dit forum.

Om maar meteen met de deur binnen te vallen wou ik jullie als XSR gebruikers vragen wat jullie denken over de XSR900 als beginners motor?
Verstandig, niet doen, ga voor de 700, doe is rustig aan, etc!

Ik ben nog bezig met de laatste loodjes voor mijn rijbewijs en ben dan ook natuurlijk volop aan het kijken wat een beetje in de smaak valt. Ik moet zeggen dat ik nogal snel verlieft werd op de XSR model maar weet bij godsnaam niet of dit wel een verstandige keuzen is om als beginner aan te beginnen.
Ik neem aan dat jullie hier wel wat meningen over hebben en deze met mij kunnen delen.

Toevallig zag ik vandaag nog een XSR 60th anniversary model rond rijden bij Hoofddorp misschien iemand van jullie geweest.

Alvast bedankt voor de feedback!
 
Krentenbol;

De Wapper is een plein in de Belgische stad Antwerpen, gelegen tussen de Meir en de Stadsschouwburg. Het dankt zijn bekendheid aan de aanwezigheid van het Rubenshuis. Het plein werd in 1972 aangelegd.

Leg eens even uit;)

Cramble, welkom.

Ik ga een kort antwoord geven; ga testrijden. Het is een geweldige motor maar het is veel motor. Daar staat wel weer tegen over dat het een motor is die zich makkelijk en fijn laat rijden. Zelf heb ik leren rijden op een R6 die twee jaar oud was. Als jij jezelf kent en onder controle kunt houden..

Mag je gelijk vol op je rijbewijs? Als je geknepen moet zou ik persoonlijk wel gaan kijken naar iets anders. Robert heeft zowel een 700 als 900. Misschien kan hij nog wat toevoegen?
 
Hallo, nieuw lid hier op dit forum.

Om maar meteen met de deur binnen te vallen wou ik jullie als XSR gebruikers vragen wat jullie denken over de XSR900 als beginners motor?
Verstandig, niet doen, ga voor de 700, doe is rustig aan, etc!

Alvast bedankt voor de feedback!

Mijn eerste motor is de XSR900. Had in verschillende video reviews ook gehoord dat het absoluut geen beginners motor is omdat hij vrij veel power heeft. Maar ik ben het hier totaal niet mee eens.
Het ligt er natuurlijk volledig aan hoe je er zelf mee om gaat, maar als je jezelf een beetje kunt inhouden op het begin vind ik dat hij erg makkelijk rijd, hij is niet te zwaar en stuurt heerlijk.

Dan is er natuurlijk nog wel het gevaar dat je op een eerste motor misschien wel de meeste kans hebt dat je een keer valt (of de motor laat vallen). Dat zou misschien nog wat zonde kunnen zijn, maar dat is helemaal aan jezelf.

En zoals hierboven staat, probeer het uit!

@krentenbol, Volgens mij zag ik laatst via de instagram een sneak peak van je motor :}
 
Laatst bewerkt:
@Cramble

Ik sluit me aan bij de voorgaande berichten van Wes en Rene. De 900 is door zijn driecilinder echt een super veelzijdige machine; hij rijdt heel makkelijk op lage snelheden (vooral ook omdat hij licht en daardoor goed beweegbaar is), daarnaast is het ook echt een machine die de hooligan in je naar boven brengt. De 700 is met zijn tweecilinder daar net anders in, dus ga ze beide eens rijden.

Ik ben vooral verliefd op de 900 geworden doordat hij niet echt in een categorie te plaatsen is en op sommige punten gewoon onlogisch is. Maar dat maakt deze machine gewoon echt leuk om op te rijden.

Dat de reviews uit het buitenland (vaak Amerika) zeggen dat de 900 niet geschikt is als eerste machine komt omdat ze daar een heel ander rijbewijs systeem hanteren. In Nederland dien je eerst gedegen les te krijgen en zijn er categorieën. Als je in NL slaagt voor je rijbewijs A, dan zou je in staat moeten zijn om veilig een zware machine te rijden. In Amerika gaat dit anders en kan ik me voorstellen dat niet iedereen met een zware motor direct de weg op kan.

Ik ben in ieder geval van mening dat dit een prima eerste machine kan zijn, mits je inderdaad jezelf onder controle kan houden en het niet te gek maakt.
 
Laatst bewerkt:
@Wes_1987
Bedankt voor de feedback ik ben bezig voor mijn volle A rijbewijs dus ik hoef hem niet af te knijpen.

@ReneDrie
Mooi om te horen dat dit jou eerste motor is geworden en deze daarbij ook goed bevalt als beginner motor, de video's met het commentaar dat het geen goede beginners motor was heb ik ook veelvuldig gezien vandaar ook dat ik hier advies ging inwinnen.
Over het vallen, je zal het toch niet ontkomen dat het een keer gebeurt tweedehands of nieuw zal het toch altijd zuur zijn. Maar ik geloof niet dat me dat zal weerhouden om er een te kopen als ie me bevalt.

@WDMC003
Het waren inderdaad voornamelijk Amerikaanse reviews die dit punt constant naar boven haalden, en het is inderdaad ook zo dat het verschil in het behalen van een rijbewijs in Nederland en Amerika niet echt te vergelijken is.

Bedankt voor de adviezen, ik merk dat jullie het er wel over eens zijn dat het geen verkeerde motor is om aan te schaffen als beginners motor en dat deze nogal soepeltjes en fijn rijd.
Ik hoop dat ik snel klaar ben met mijn rijbewijs zo dat ik hem kan gaan proefrijden. Dan kom ik er snel genoeg achter of het een beetje is wat ik zoek.
 
@Krentenbol excuses, zag hem langskomen en dacht ik post hem vast.

Erg mooi geworden hoor, leuk ook de tussenweg tussen "oud/caferacer" en "nieuw". Heel mooi ding geworden!
Rijd het ook nog steeds lekker verder?
 
Geweldig! Wat een gaaf ding.

Die side indicators staan ook op mijn lijstje maar dan wel in combi met bar end mirrors! Als je daar wat meer fotos van hebt (indicators) zie ik die graag voorbij komen!

Heel mooi ook hoe de uitlaat gemonteerd zit en het remvloeistof reservoir is weggewerkt. Ik heb gelijk even een berichtje gestuurd naar Arjan met de vraag wat hij voor me kan betekenen.
 
Sinds gisteren heb ik een zwarte Tracer 900 GT in me garage staan en mijn XSR 900 hiervoor ingeruild, dus gekozen voor meer rij comfort en wel weer een 3 cyl
 
Krentenbol, apart ding! Was het wachten waard. Is dat de Leovince GP dual uitlaat denk ik?

Jema, zonde dat is wel heel snel geruild. Setje Ohlins schokbrekers, orginele hoge windscherm, zadel iets laten verlagen en een hoger stuur doen wonderen voor je comfort. Dat had ik dan eerst eens geprobeerd.

Over of de xsr900 een beginnersmotor is? Ik ken mensen met een Hayabusa, Vmax, 1000 supersports als beginnersmotor, helaas na twee jaar lukt het hun nog niet een Magna chopper met slechts 88pk bij te houden tot de 100 en al helemaal in de bochten niet. Waarschijnlijk had dit wel gelukt met een lichtere motor. Zelfs de xsr700 is toch een hele uitdaging om perfect te lanceren die stijgt net zo hard op in 1 en 2.

Voor rijplezier heb je overigens geen megavermogens nodig, heb nu ook een oude cb500s en dat is ook superleuk rijden. Wat mij betreft de beste van de beste beginnersmotor die je zelfs als gevorderde nog zal bekoren om zijn veelzijdigheid. Zelfs de vering laat niets te wensen over en heeft Brembo klauwtjes.
 
Laatst bewerkt:
ReneDrie leuk he die mix van modern en classice looks, en het sturen is er niet minder
op geworden, rijd nog steeds fantastisch !

Wes, wat betreft die side indicators..... als je online zoekt bij "motogedget" op
afbeeldingen , dan kun je heel veel inspiratie opdoen.
De uitlaat is idd goed gelukt,mooi bevestigt op het frame.... wel nieuw subframe,
en meteen olie reservoir weggewerkt .

MotoRRmania,uitlaat is hand gemaakt,en de einddempers zijn van SPARK.

Allemaal bedankt voor jullie positieve reacties !!
 
Heren vraagje: hebben jullie verticale speling op de remhendel van jullie XSR? Dus niet de vrije slag, maar echt speling van boven naar beneden op de remhendel.
 
Heren vraagje: hebben jullie verticale speling op de remhendel van jullie XSR? Dus niet de vrije slag, maar echt speling van boven naar beneden op de remhendel.

Ik had dat altijd met van die aftermarket hendeltjes. Met de originele gaat het wel wat beter maar zit nog wel speling op hoor.
 
Heren vraagje: hebben jullie verticale speling op de remhendel van jullie XSR? Dus niet de vrije slag, maar echt speling van boven naar beneden op de remhendel.

Ik heb ook eindelijk even gekeken, er zit wel wat speling op ja, maar het is niet superveel. De koppeling heeft het wel minder dan de remhendel.
Maar het is niet zoveel dat het me ooit eerder was opgevallen.
 
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een volgende motor.

Het liefst een Yamaha. Nu vind een tracer wel mooi maar ik vind de XSR (900) ook wel iets hebben.

Een paar vraagjes:

Zijn die doosjes op het frame te vervangen door (dummy of echt werkend) luchtinlaten? Zover ik weet zit in de ene de zekeringkast en is de andere leeg.
Ik zie wel dat er sierplaatjes voor zijn maar voor mij zouden ze er echt af moeten.

Zijn de Abarth kappen los te koop (of als imitatie). Ik had al even gekeken maar ik zie ze niet met Google.
 
Heren vraagje: hebben jullie verticale speling op de remhendel van jullie XSR? Dus niet de vrije slag, maar echt speling van boven naar beneden op de remhendel.

Heb korte hendels maar speling is echt minimaal. Zoals het hoort.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een volgende motor.

Het liefst een Yamaha. Nu vind een tracer wel mooi maar ik vind de XSR (900) ook wel iets hebben.

Een paar vraagjes:

Zijn die doosjes op het frame te vervangen door (dummy of echt werkend) luchtinlaten? Zover ik weet zit in de ene de zekeringkast en is de andere leeg.
Ik zie wel dat er sierplaatjes voor zijn maar voor mij zouden ze er echt af moeten.

Zijn de Abarth kappen los te koop (of als imitatie). Ik had al even gekeken maar ik zie ze niet met Google.

Als je de fusebox covers niet mooi vindt en ze eraf wil zou ik gaan voor een andere fiets. Heb er nu een open liggen omdat de vorige eigenaar niet zo goed kon schroeven (schroefdraad kapot gedraaid) maar als je je zekeringen al goed en netjes ergens anders weggewerkt krijgt heb je nog lelijke gaten in je frame die zichtbaar blijven.

Alle kappen zijn te bestellen. Als de Abarth je voorkeur heeft zou ik die bestellen en je voorkant demonteren (cockpit).
 
Laatst bewerkt:
Hierbij zoals beloofd een update van iedereen met interesse.

XSR rit September 2019 update:

Wes_1987 (regio Rotterdam)
Krentenbol (Purmerend)
MotoRRmania (regio Rotterdam)
WDZXSR (Ede)
ReneDrie (optioneel) (Gorinchem)
VDouglas (Amsterdam)

Ideeen:
Midden NL afspreken

Datum:
8 of 16 September

Zullen we plannen op 16 September?
 
Laatst bewerkt:
Hierbij zoals beloofd een update van iedereen met interesse.

XSR rit September 2019 update:

Wes_1987 (regio Rotterdam)
Krentenbol (Purmerend)
MotoRRmania (regio Rotterdam)
WDZXSR (Ede)
ReneDrie (optioneel) (Gorinchem)
VDouglas (Amsterdam)

Ideeen:
Midden NL afspreken

Datum:
8 of 16 September

Zullen we plannen op 16 September?

Klinkt goed! Wellicht een leuk idee om het te combineren met Bikes & Boards event in Zandvoort? Denk dat Krentenbol zijn motor wel in aanmerking komt voor de bikeshow: Bikes and Boards Bikes & Boards 2018 - THE SPOT ZANDVOORT

We kunnen bijvoorbeeld gezamelijk naar Zandvoort rijden vanuit Utrecht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan