Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Nieuwe achterlicht unit zit erin.

20200319_164238.jpg

20200322_174012.jpg
 
Ik heb een vraag:
Ik vind het standaard zadel van de XSR900 oncomfortabel omdat het schuim zo hard is. Is het "suède" zadel, dat je los kunt kopen, beter of ziet het er alleen mooi uit?
 
Ik heb een vraag:
Ik vind het standaard zadel van de XSR900 oncomfortabel omdat het schuim zo hard is. Is het "suède" zadel, dat je los kunt kopen, beter of ziet het er alleen mooi uit?

Zit op mijn motor. Persoonlijk nergens last van. Zit stevig maar niet hard. Een te zacht zadel is ook niet goed. Heb nog niet enorm veel gereden maar dit zadel doet het goed. Kom zelf van een mt09 met een bagster zadel af.
 
Zit op mijn motor. Persoonlijk nergens last van. Zit stevig maar niet hard. Een te zacht zadel is ook niet goed. Heb nog niet enorm veel gereden maar dit zadel doet het goed. Kom zelf van een mt09 met een bagster zadel af.
Als jouw motor er mee geleverd is, kun je het natuurlijk niet vergelijken met het originele. Vergeleken met andere motoren (ik heb er vele gehad) vind ik het standaard zadel erg hard. Het veert nauwelijks in onder mijn niet onaanzienlijke O-) gewicht. Hierdoor werkt het ook niet goed als schokdemper op hobbelige wegen.
 
Als jouw motor er mee geleverd is, kun je het natuurlijk niet vergelijken met het originele. Vergeleken met andere motoren (ik heb er vele gehad) vind ik het standaard zadel erg hard. Het veert nauwelijks in onder mijn niet onaanzienlijke O-) gewicht. Hierdoor werkt het ook niet goed als schokdemper op hobbelige wegen.

Het zadel verschilt niet van de mt09 (is zelfs gelijk naar mijn weten). Deze heb ik een tijd gehad met het orginele zadel. En na de eerste 2 dagen direct vervangen ;)
 
Ik heb een vraag:
Ik vind het standaard zadel van de XSR900 oncomfortabel omdat het schuim zo hard is. Is het "suède" zadel, dat je los kunt kopen, beter of ziet het er alleen mooi uit?

Ik heb ze beide, moet zeggen dat het suède zadel een stuk fijner zit omdat hij ook wat stugger is en daardoor minder glijdt. Daarnaast ziet het er super mooi uit!:9~
 
Inderdaad, dat bedoel ik.
Is het zicht goed? Ik heb tomtom rider.
Ik las dat je geen tanktas kan gebruiken in combinatie?

Yamaha versie is erg duur. Enige twijfel bij Ali is de kwaliteit van de bouten en spacers....
 
Goedenavond,

voorstellen : Heinz
leeftijd 35
motoren : begonnen op een kawa z750 tussenstop naar een Honda cbr900rr, terugvaar een brute nakend in de vorm van een Ducati s4r en nu.. een 60th anniversary uit 2017. Foto’s:
van
3D9711B9-FD66-45B5-9F8E-2415522AEC6F.jpeg


naar
44282DB7-6C02-42F9-9E18-F61736EBC570.jpeg

echter heb ik wel een vraag, mogelijk hebben jullie het antwoord.

1. is de xsr ook geleverd met zilver stuur of heb ik dan een non standaard? En weet iemand of het Zwarte standaard stuur te koop is voor een redelijke prijs (of heeft iemand er nog 1 op de plank liggen?).
2. moet de motor een andere kaping krijgen als ik een andere open uitlaat monteer of leert deze zichzelf in?

to do:
andere uitlaat
andere knippers
xsr logo op fuse box
duo Seat cover.
 
Ik heb het origineel zadel gehad. Vond ik inderdaad niet zo comfortabel. Suède zit er nu op, wel degelijk stuk beter. Maar zal nog altijd niet het meest comfortabele zijn.

Ik heb de GPS houder via Ali. Is identiek aan de originele houder voor een fractie van de prijs. No brainer om die te kopen. Positie is ideaal met een TT Rider. Nooit in combinatie met tanktas gebruikt dus dat weet ik niet.
 
De XSR van mijn vrouw werd geleverd met suede zadel en het originele zadel werd meegeleverd. Zij hoopt dat het originele zadel wat comfortabeler is, maar ik lees dat ik haar die illusie wel kan ontnemen?
 
De XSR van mijn vrouw werd geleverd met suede zadel en het originele zadel werd meegeleverd. Zij hoopt dat het originele zadel wat comfortabeler is, maar ik lees dat ik haar die illusie wel kan ontnemen?
Vermoedelijk wel. Gelukkig zijn er bedrijven die er wel wat aan kunnen doen voor een redelijke prijs.
 
Inderdaad, dat bedoel ik.
Is het zicht goed? Ik heb tomtom rider.
Ik las dat je geen tanktas kan gebruiken in combinatie?

Yamaha versie is erg duur. Enige twijfel bij Ali is de kwaliteit van de bouten en spacers....

Het zicht is goed 👍🏻 qua tank tak weet ik niet of dit gaat lukken heb het zelf nooit geprobeerd.
ik heb zelf de Yamaha beugel zou ook niet weten of de Ali een beetje kwaliteit is wat je wil.
 
Kon het niet laten, toch even de killer uit de Termi gehaald, wat een geluid, niet schel, mooi diep. Totaal geen resonantie is de helm (wat ik bij de AKRA had), mooi vol geluid en niet overdreven zoals de AKRA zonder killer. Erg blij mij, kan mooi zonder rijden, en naar Duitsland en eventuele VRO cursussen gaat hij er weer lekker in.
 
Bij de MT09 gaat het gaat de het bezine streepje knipperen als je op 1 streepje staat en je komt in de "reserve".

Is dit ook het geval bij de XSR900? Gezien die dingen niet accuraat zijn en bij mij al na 100 km er 2 streepjes vanaf gaan. Met mijn MT09 haalde ik makkelijk de 260/270 km
 
Bij de MT09 gaat het gaat de het bezine streepje knipperen als je op 1 streepje staat en je komt in de "reserve".

Is dit ook het geval bij de XSR900? Gezien die dingen niet accuraat zijn en bij mij al na 100 km er 2 streepjes vanaf gaan. Met mijn MT09 haalde ik makkelijk de 260/270 km
Na het laatste streepje begint het geheel te flikkeren. Dan heb ik nog eens 40km gereden. Geen idee hoeveel je dan nog eruit kan halen.
Afhankelijk van je rijstijl moet 250km net lukken.
 
Nou helaas gaan de kleine knippers het niet worden, dan maar de Yamaha LED. De knippers komen niet achter de kentekenplaathouder vandaan :')

Dus als iemand nog mooie ronde knippers weet die goed passen achter de korte kentekenplaathouder van Yamaha kunnen hoor ik dat graag.
Deze had ik momenteel besteld https://www.mdi-online.nl/nl/product/details/9314N/knipperlichten-puig-led

Spiegels duren nu ook wat langer aangezien de bar-end adapters niet passen terwijl deze specifiek voor Yamaha zijn...... Het schroefdraad wil het niet pakken in het stuur. https://www.mdi-online.nl/nl/produc...toebehoren/spiegels/stuureindspiegel-adapters
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een rectifier guard geinstalleerd?
De rectifier zit op een vrij bizarre plaats...
 
1000 KM beurt plannen. Binnen een week toch 800+ KM kunnen rijden. Ben blij als het inrijden voorbij is :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan