Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Geef mij maar de 900 (kom wel van zwaardere motoren af) maar zo'n 700'tje is imo goed om te leren motorrijden maar ben je snel op uitgekeken. Heeft ook iets minder hooligangehalte.
Weet niet wat jullie rijstijl is uiteraard, om te cruisen is ie mss wel ideaal maar wil je wat meer hooligan en wat meer gas op die lolly is een 900 imo toch iets meer motor. (Wel ff bijzeggen dat ik van een fz1 kom :p )
 
Mja heb ook cb900 gehad en 2 Fireblades. Tuurlijk is bak vermogen leuk maar ben die wilde haren al poosje kwijt.
 
Ik heb de 700 nieuw gekocht en na 2jaar verkocht voor de 900.
Ik vond het toch echt een groot verschil en ben blij dat ik snel de overstap gemaakt heb.
 
Zelf de keuze maken lijkt mij sowieso een goed uitgangspunt ;)

Ik rij voornamelijk N wegen, af en toe een snelweg maar dat is geen dagelijkse kost. Verder in de stad en als "boodschappen" middel.
Wel zou ik er eens een wat langere tocht mee willen doen (naar en door Engeland bijvoorbeeld). Meestal rij ik rond de 80 - 110 en heb niet echt de behoefte om veel harder te gaan. Op de snelweg is het soms nodig maar ook de 700 heeft geen moeite om boven de 130 uit te komen wanneer het nodig is. Ik ben meer het type, doe maar rustig aan, morgen is er nog een dag.
 
Mocht er btw iemand interesse hebben in een zilver kuipruitje. Ik verkoop het mijne, heb zelf eentje van Dart.

Alle boutjes en bevestigingen zitten er bij.
20200603_084217.jpg
 
Bij mij staat hij nu ff buiten dienst tot ik een nieuwe nummerplaathouder heb. Deze brak onderweg gewoon ergens af, is volgens mij een originele van yamaha. Heb er nu eentje van G&G besteld, hopelijk heb ik hem snel :p
IMG-20210602-WA0002.jpeg
 
Ik heb die van Yamaha.
Daar staan de pinkerhouders aan de buitenkant van de plaat en zijn die plaatjes waarde pinkers opstaan kleiner.
Had die juist genomen omdat die stevig leek.
Was eerst van plan een R&G te nemen.
 
Ja ik heb nu eentje besteld van G&G. Hopelijk heb ik hem snel.
Valt me ook op dat de meeste houders het hele spatbord vervangen achter en ik vind net die ronde lamp zo leuk 😅
 
Ja ik heb nu eentje besteld van G&G. Hopelijk heb ik hem snel.
Valt me ook op dat de meeste houders het hele spatbord vervangen achter en ik vind net die ronde lamp zo leuk 😅
Ik heb pas geleden de oem houder van Yamaha ingekort.
66FE6AD8-A1B0-4332-920A-D168E93C01C7.jpeg

Heb het Yamaha logo eraf gehaald en daardoor kon de plaat nog iets verder naar binnen. Ook meteen nieuwe knipperlichtjes erop gezet.
Vind het wil apart dat het is afgebroken bij jou. Ziet er toch stevig uit! 🤔
 
Ja het is echt gewoon afgescheurd.
Belgische wegennetwerk zeker 🤷‍♂️😂

In ieder geval nieuwe plaathouder bij Gegshop.nl besteld.
Stond op, nu besteld, volgende dag in huis..
Is ondertussen van 2 juni geleden, hoop dat ik hem toch wat snel binnen heb..
 
Laatst bewerkt:
Mijnheren, goedenavond! Na 43 pagina’s doorgeploegd te hebben, kan ik jullie ook melden dat ik vanaf morgen een 900 onder m’n kont heb! Edwin, 38 jaar, Harderwijk, sinds begin deze maand mijn rijbewijs gehaald :) Paar proefritjes gedaan in Hoevelaken en Zoetermeer (waaronder BMW GS), maar uiteindelijk gevallen voor de 900; wat rijdt dat leuk! En volledig gevallen voor het uiterlijk..

Enfin, hele forum doorgeakkerd en er gaat een wereld voor me open. De helft begrijp ik overigens ook niet. Al die termen!
Wat me trouwens wel opvalt is hoe aardig hier iedereen tegen elkaar is :) Met compleet vreemden gewoon afspreken om wat te gaan rijden :) In de ‘normale’ wereld zie je dat soort dingen toch minder snel!

wishlist:

- navigatie. Iemand nog een actuele link voor werkende en deugdelijke meuk van Ali?
- spiegels. Viel me tijdens de proefritjes al op dat ik geen goed zicht heb en dit ook niet valt te behelpen met alleen wat afstellen..
- windscherm. Heb wel wat dingen voorbij zien komen in deze thread, maar doet zo’n klein Dart schermpje écht wat? Lijkt me zo laag..

Ik lees geregeld over tassen. Misschien een stomme vraag, maar wat is er mis met een old skool rugzak?
Tot slot, een foto van hoe hij er bij stond in de showroom. Ben toch even benieuwd na al jullie berichtjes over het tweaken van jullie motoren; zien jullie aanpassingen op ‘mijn’ motor? Of is hij nog helemaal origineel (2016)?
En oh ja, vanwege mijn beginneling status overweeg ik ook bescherming tegen valschade. Mijn lesmotor had van die valbeugels, maar ik zag ook dat er kennelijk ook valdoppen zijn. Neem aan dat een beugel veel meer bescherming biedt?

sorry voor mijn lange (enthousiaste 😌) verhaal!
 

Bijlagen

  • 2C783891-C8DC-45B6-98FC-9299CDD9AE92.jpeg
    2C783891-C8DC-45B6-98FC-9299CDD9AE92.jpeg
    279,8 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Proficiat met je aankoop en welkom in de motorwereld!
Hierbij even de verplichte tip om altijd al je motorkledij te dragen! ;)

Ik zal even structureel op je bericht proberen te antwoorden:

Wishlist:
- Navigatie: ik ben zelf voorstander van je smartphone te gebruiken, in combinatie met de tomtom app. Deze is betalend, maar voor €13/jaar hoor je mij niet klagen. Op zich volstaat google maps ook, maar als je tripjes wilt plannen en .gpx bestanden wilt inladen is dit toch een must!
Ik gebruik zelf deze gsm houder en ben er redelijk tevreden van, zit meteen een usb lader in. Wel opletten dat je je smartphone hard genoeg vastschroeft, want de mijne is eens gaan vliegen bij hoge snelheid. Gelukkig hing hij nog aan de laadkabel te bengelen. 8)7Er is een nieuwe versie van deze houder die hopelijk wat beter is, welke overigens ook op Aliexpress te verkrijgen is!
Moest je een iPhone of Samsung Galaxy S hebben, kan je ook eens kijken bij Quad Lock of SP-Connect, die hebben wel leuke systemen. Zelf ga ik de aankoop van mijn volgende smartphone hierop baseren, want het lijkt me toch wel een handig (en vooral snelle montage) systeem. Je kan ze ook met een andere smartphone gebruiken (adhv een zelfklevende koppeling, maar dan wiebelt je telefoon wel erg hard op tafel).
- De spiegels heb ik ook meteen vervangen door deze bar-ends van Aliexpress, wat duurder dan de gemiddelde op deze site, maar zijn geld volledig waard vind ik! Heel hoge kwaliteit, vibreren niet, en geven je een goed zicht! je kan ze zelfs in verschillende posities zetten naar gelang je voorkeur.
Bijkomend heb ik er nog "mirror hole plugs" op geplaatst om de oude gaatjes dicht te stoppen. Let wel op dat je er een linkse en een rechtse besteld! (Ik had dit niet gedaan, dom dom dom. Bijgevolg heb ik dus 2 linkse en 2 rechtse in m'n bezit. Als je wilt kan ik ze gratis opsturen mist je de verzendkosten betaald, of in regio Antwerpen komen ophalen.)
- Windscherm: ik heb het yamaha windschermpje bij m'n motor gekregen en heb het er onlangs afgehaald. Ik verschoot toch wel van het verschil, je zit niet helemaal uit de wind, maar toch een stuk minder! Deze zomer ga ik touren in de Alpen en ga ik het er toch terug op zetten denk ik.

Ik gebruik zelf meestal een rugzak, maar wanneer je gaat touren heb je toch net te veel bij. Bovendien is het aangenaam om geen extra gewicht op je rug te hebben bij warm weer, dan ventileert je jas toch wat beter.

Je motor lijkt nog volledig standaard te zijn, voor zover ik kan zien.

Zo'n valbeugel biedt uiteraard meer bescherming. Ik heb zelf deze framesliders van sw-motech. Zien er goed uit en bieden denk ik iets meer bescherming dan van die ronde doppen. Met zekerheid kan ik dit niet zeggen, want ik ben niet van plan ze te testen :X

Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen! Geniet ervan!!
 
Proficiat met je aankoop en welkom in de motorwereld!
Hierbij even de verplichte tip om altijd al je motorkledij te dragen! ;)

Ik zal even structureel op je bericht proberen te antwoorden:

Wishlist:
- Navigatie: ik ben zelf voorstander van je smartphone te gebruiken, in combinatie met de tomtom app. Deze is betalend, maar voor €13/jaar hoor je mij niet klagen. Op zich volstaat google maps ook, maar als je tripjes wilt plannen en .gpx bestanden wilt inladen is dit toch een must!
Ik gebruik zelf deze gsm houder en ben er redelijk tevreden van, zit meteen een usb lader in. Wel opletten dat je je smartphone hard genoeg vastschroeft, want de mijne is eens gaan vliegen bij hoge snelheid. Gelukkig hing hij nog aan de laadkabel te bengelen. 8)7Er is een nieuwe versie van deze houder die hopelijk wat beter is, welke overigens ook op Aliexpress te verkrijgen is!
Moest je een iPhone of Samsung Galaxy S hebben, kan je ook eens kijken bij Quad Lock of SP-Connect, die hebben wel leuke systemen. Zelf ga ik de aankoop van mijn volgende smartphone hierop baseren, want het lijkt me toch wel een handig (en vooral snelle montage) systeem. Je kan ze ook met een andere smartphone gebruiken (adhv een zelfklevende koppeling, maar dan wiebelt je telefoon wel erg hard op tafel).
- De spiegels heb ik ook meteen vervangen door deze bar-ends van Aliexpress, wat duurder dan de gemiddelde op deze site, maar zijn geld volledig waard vind ik! Heel hoge kwaliteit, vibreren niet, en geven je een goed zicht! je kan ze zelfs in verschillende posities zetten naar gelang je voorkeur.
Bijkomend heb ik er nog "mirror hole plugs" op geplaatst om de oude gaatjes dicht te stoppen. Let wel op dat je er een linkse en een rechtse besteld! (Ik had dit niet gedaan, dom dom dom. Bijgevolg heb ik dus 2 linkse en 2 rechtse in m'n bezit. Als je wilt kan ik ze gratis opsturen mist je de verzendkosten betaald, of in regio Antwerpen komen ophalen.)
- Windscherm: ik heb het yamaha windschermpje bij m'n motor gekregen en heb het er onlangs afgehaald. Ik verschoot toch wel van het verschil, je zit niet helemaal uit de wind, maar toch een stuk minder! Deze zomer ga ik touren in de Alpen en ga ik het er toch terug op zetten denk ik.

Ik gebruik zelf meestal een rugzak, maar wanneer je gaat touren heb je toch net te veel bij. Bovendien is het aangenaam om geen extra gewicht op je rug te hebben bij warm weer, dan ventileert je jas toch wat beter.

Je motor lijkt nog volledig standaard te zijn, voor zover ik kan zien.

Zo'n valbeugel biedt uiteraard meer bescherming. Ik heb zelf deze framesliders van sw-motech. Zien er goed uit en bieden denk ik iets meer bescherming dan van die ronde doppen. Met zekerheid kan ik dit niet zeggen, want ik ben niet van plan ze te testen :X

Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen! Geniet ervan!!
Thanks!
Ik zal je linkjes eens bekijken! Ik ben zeker wel geïnteresseerd in je spiegels! Woon je in Antwerpen begrijp ik? Ik heb daar als ‘Hollander’ ook een tijdje gewoond. Zuid, Kloosterstraat. Even op en neer rijden lijkt me wel leuk :)
En oh ja, ik dacht ergens te lezen dat als je een nieuwe iPhone hebt, het koppelen van je iPhone aan zo’n houdertje met dergelijke hoge snelheden afgeraden wordt omdat je camera kapot zou kunnen gaan?
 
En oh ja, ik dacht ergens te lezen dat als je een nieuwe iPhone hebt, het koppelen van je iPhone aan zo’n houdertje met dergelijke hoge snelheden afgeraden wordt omdat je camera kapot zou kunnen gaan?
Smartphones met "Optical Image Stabilization" kunnen inderdaad schade oplopen van vibraties. De OIS gaat dan minder goed werken. Ik heb er zelf nog niet veel van gemerkt. Quadlock en SP-Connect hebben beide vibratiedempers om dit op te lossen.
 
Zo, motortje staat in het schuurtje te shinen 🤟 Was wel even spannend vanmiddag met regen in combinatie met nieuwe banden, maar ben heel thuis gekomen :)

Zit me even te verdiepen in navigatie: Tom Tom Rider vs. Google maps (QuadLock). Hoe zijn jullie ervaringen? Persoonlijk ben ik wel gevoelig voor de argumenten dat je iPhone redelijk wordt leeg getrokken iedere keer (slecht voor accu), de Tom Tom met motorhandschoenen (kennelijk) is te bedienen en je met Tom Tom echt specifieke motorroutes kunt zoeken.. Hoe zitten jullie daar in :) ?
 
- Yamaha protectie genomen. Valblokken zouden je frame kunnen vervormen; geen idee of het echt zo is.
- Tomtom Rider als GPS. Heb Beeline al overwogen , maar te duur voor wat het is. Smartphone in houder ben ik geen fan van. Tenzij mss een minimale Nokia die geen 100€ kost. Iphone, zou ik het risico niet mee nemen.
- Aliexpres barend spiegeltjes. Goedkoop maar werken perfect.
- bagagae: Kriega rugzak en Sw-motech blaze tassen.
 
- Yamaha protectie genomen. Valblokken zouden je frame kunnen vervormen; geen idee of het echt zo is.
- Tomtom Rider als GPS. Heb Beeline al overwogen , maar te duur voor wat het is. Smartphone in houder ben ik geen fan van. Tenzij mss een minimale Nokia die geen 100€ kost. Iphone, zou ik het risico niet mee nemen.
- Aliexpres barend spiegeltjes. Goedkoop maar werken perfect.
- bagagae: Kriega rugzak en Sw-motech blaze tassen.
Thanks!

iemand ervaring met deze beugels?

https://www.motorcorner.nl/sw-motech-valbeugel-yamaha-mt09-2013-2018-tracer-xsr900-abar.html
deze zijn - zie ik net toevallig - flink in de aanbieding:

https://www.motea.com/nl/valbeugel-...21-motoguard-motor-bescherming-boven-214637-0
 
Laatst bewerkt:
Tja, wat moet er in kunnen?
Ik ben enthousiast over de Blaze tassen. Maar ik moet dan ook enkel regenpak, eten ,drinken meenemen.
Er kan wel meer in.
Moet je een hele pizza mee kunnen nemen, tja...
 
Sorry voor het onderbreken.
Ik had ze op de MT09 en beste softcase tassen die er zijn!

Je kunt ze met een rits ook nog groter maken en door de binnentassen aardig waterdicht

Vrouwlief heeft de Legend serie van SW motech. Prijzig maar wel chique.
Ook heb je bij de legend altijd een houder.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210705-134648.jpg
    Screenshot_20210705-134648.jpg
    139,3 KB · Weergaven: 28
  • Screenshot_20210705-134811.jpg
    Screenshot_20210705-134811.jpg
    207,6 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan