Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Wellicht heeft Yamaha er rekening mee gehouden dat de MT-09 door atletische jeugdigen gekocht wordt en de XSR door zwaarlijvige ouwe zakken retro liefhebbers 8-)


effe vrienden maken hier ;)

Haha, ja eigenlijk klopt die redenering niet zo, zwaarlijvige ouwe zakken hebben liever de zachte vering en comfort toch? En atletische jeugdigen de strakke straffe vering. Het ouwe zakken retro imago vind ik prachtig, alleen al omdat de atletische jeugdige motorliefhebber alleen oog heeft voor wat er sportief uitziet, zo niet dan zal het niet snel genoeg kunnen. Wolf in schaapskleren rijden is gewoon leuk, de Magna blijft daarin ook uitblinken.
 
Dure manier om daarachter te komen ! Jammer... Je hebt hem net ingereden, al wel gas ermee gegeven?
 
grapjas ;-) vandaar dat ik hem weg doe

soit,ik wens jullie in ieder geval veel veilige km s en rijplezier met de xsr 900 :]
 
Laatst bewerkt:
Na de 1000 beurt kan je pas gas gaan geven, na 200km ben je er wel heel snel uit dan! Een naked is geen racer en 115pk is geen 200pk, daar hoef je hem niet voor te kopen om te begrijpen toch? maargoed de Hayabusa is ook cool natuurlijk hoewel ook dat kan gaan vervelen, althans dat was bij mij het geval met de ZZR1400. Maarja je koopt weleens wat in een opwelling omdat je iets mooi vind, zo heb ik nog een VFR1200 met vanalles erop (zonder zbomb ontgenzingskastje echt relatief belachelijk traag) waar ik echt geen moer aan vind, 3000km mee gereden en moet weg, aan de straatstenen niet kwijt te raken. Jij veel busa plezier nog 👍🏻
 


XSRidioot :) wat een leuk ding ook de 700! Erg leuk om twee motoren met dezelfde uiterlijke kenmerken maar heel andere karakters te hebben. Zijn er eigenlijk meer van dit soort duo's?
 
Er zijn door de dealer al een hoop extra's gemonteerd en heb zelf de akra er op gezet, ik kon niet wennen aan het standaard geluid.
Aankomende week komt er een KN luchtfilter erop en een powercommander, hij heeft nu een dip door de akra :/

Al nieuws??
 
Hing bij mijn dealer zag ik ineens een Lazer X-treme GP voor de MT-09 en dus XSR900 ! Een demo uitlaat die ik voor minder dan de helft mocht hebben. Laat ik dit nou net een van de mooiste dempers vinden voor de XSR ! Binnenkort eronder hangen dus :)
 
Laatst bewerkt:
Best gaaf zo! Heb je alles tegelijk gedaan? Zou zelf altijd de verschillen stap voor stap willen merken, maargoed zo ben je in 1x klaar natuurlijk.

Ik heb eerst de xsr700 voorzien van een delkevic, k&n filter komt eraan. Wat een verschil in rij beleving.

https://youtu.be/LfBaA3SK7Ns
 
Best gaaf zo! Heb je alles tegelijk gedaan? Zou zelf altijd de verschillen stap voor stap willen merken, maargoed zo ben je in 1x klaar natuurlijk.

Ik heb eerst de xsr700 voorzien van een delkevic, k&n filter komt eraan. Wat een verschil in rij beleving.

https://youtu.be/LfBaA3SK7Ns

Ja heb alles in mijn vakantie besteld, en als je dan terug komt ligt alles klaar 😜 En dan relaxed knutselen.
Ik ben zeer tevreden met de bellypan.
 
Ik heb ook proef gereden op een xsr 700. En moet zeggen, je moet zoveel aan de motor veranderen dat je net zo goed een betere motor kan kopen. Het motorblok is aardig maar voor de rest vond ik het helemaal niks.

Maar vind het wel super gave motoren om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook proef gereden op een xsr 700. En moet zeggen, je moet zoveel aan de motor veranderen dat je net zo goed een betere motor kan kopen. Het motorblok is aardig maar voor de rest vond ik het helemaal niks.

Maar vind het wel super gave motoren om te zien.

Wat moet je veranderen naar jouw idee en zou dat dan duurder zijn dan een 'betere' motor?

De orginele stand van de achterveer is veel te slap, zet die op bijna zijn strakst en het is al een enorm verschil. Banden zijn veel te vaak niet goed op spanning bij proefritten.

Het uitlaatgeluid is dramatisch en verbergt het hele karakter van de motor. Deze Delkevic kost 350euro nieuw, vind je hem lang of niet mooi koop je er gewoon een handgemaakte custom demper op voor 100-200euro die zijn soms helemaal niet zo slecht als je denkt. Wil je betere vering is Hagon al een enorme verbetering, ben je ook met 500euro klaar.
 
Ook is de power commander gemonteerd en een KN filter, Wow wat een verschil, hij reed al geweldig maar nu is het gas superscherp.


Hoe presteerde de xsr met alleen die akra eronder? Ik heb nu die lazer uitlaat eronder maar hij loopt niet lekker, jij had het over dat de dip groter werd. Wel dit is gewoon 1 grote dip lijkt het wel 😄
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een splinternieuwe nooit gebruikte adapterkabel om op de witte 4 polige diagnoseconnector(onder zadel naast accu) van de xsr te plaatsen en zo de foutcodes te kunnen lezen en verwijderen mbv een simpele obd2 reader (vb autel ms309 van ca 20 euro)?
Ook toe te passen voor mt-10 , maw euro 4 yamaha bikes.
Ik heb de kabel zojuist toegestuurd gekregen maar aangezien de xsr schildpad verkocht is ben ik er niks mee.
prijs 50 euro incl verzend naar BE en NL.

ter info; Diagnose kan niet meer opgeroepen worden via dashboard(zoals voordien op euro 3 mt09 etc)bij euro4 yamaha

bij interesse graag via pm
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een Boosterplug op de XSR700 geplaatst. Beste 140euro ooit geinvesteerd in een motor, en 3minuten werk. Eers een k&n filter gemonteerd en gereden, daar wordt hij rauwer van en gaat behoorlijk ploffen en hakkelen zeker met ander uitlaatsysteem. Daarna de boosterplug erop en wat een genot! Ultrasoepel en merkbaar sneller. Morgen die voor op op de 900 plaatsen 😀
 
Die boosterplug laat je systeem toch simpelweg 'denken' dat de constant gemeten buitenluchttemperatuur zo'n 20 graden lager is dan de werkelijkheid? Met als gevolg dat het brandstofmengsel rijker wordt? Dus het verbruik gaat omhoog.

Ik rij de XSR al een tijdje en helemaal stock/standaard. Het zal ongetwijfeld komen omdat ik van een zeer bokkige KTM fiets af ben gekomen, maar ik vind 'm zo al smeuig zat :+

En (al zou dat uiterst lullig van Yamaha zijn) is er geen risico dat je bij een of andere garantieclaim gezeik krijgt omdat je de facto de injectie hebt gefopt?

Ik laat hem nog wat langer zoals ie is ;)
 
http://www.boosterplug.com/shop/cms-21.html

Hier lees je er alles over. Enig idee waarom je KTM bokkig was? Zou je hiermee ook kunnen oplossen. Het is echt onzin te denken dat een rijker mengsel kwaad kan, het tegendeel is eerder waar. Veel motoren gaan finaal naar de klote door te schrale mengsels in combi met een rustige rijstijl.

Het veranderd daarnaast helemaal niks aan je ecu mapping, met een Powercommander kun je vanalles verzieken. Ik heb meerdere fietsen met powercommander gehad en vond het effect minder dan deze eenvoudige Boosterplug. Zeker met ander luchtfilter en uitlaat is dit naar mijn ervaring de beste oplossing voor een heerlijk rijdende motor.

Ik heb hem nu nog alleen op de 700 deze loopt ook al aardig soepel, geloof me het wordt 'ultrasoepel' en de dip bij 5-6000tpm is verdwenen. Met het k&n filter erin en de plug er nog niet op liep hij overigens aanmerkelijk slechter.
 
Update boosterplug op de XSR900 zonder verdere upgrades aan in en uitlaat: loopt te rijk en dus geen verbetering, integendeel. K&N luchtfilter eens proberen of dat wat uitmaakt.
 
Hoi met de akra alleen liep hij een beetje rommelig, onregelmatig stationair en met optrekken een flinke dip, ook voor de akra vond ik de motor een beetje schokkerig..... maar dat is nu geheel voorbij, geweldig geluid met een perfecte roffel en trekt super op, ik moet uitkijken met snel doorschakelen gaat hij in z'n 3 nog op het achterwiel ;-)
Hoe presteerde de xsr met alleen die akra eronder? Ik heb nu die lazer uitlaat eronder maar hij loopt niet lekker, jij had het over dat de dip groter werd. Wel dit is gewoon 1 grote dip lijkt het wel 😄
 
Ja alleen een uitlaatsysteem doet vaak niet veel goeds. Ik wil eerst proberen wat de K&N voor verandering geeft met de boosterplug eraan. De orginele luchtfilters zijn erg dik en worden ook nog gestikt door redelijk dicht gaas. Wie weet wordt het geluid wat voller met alleen de K&N, op zich hoor je de airbox nu al best mooi, als dat nog meer aanwezig wordt vind ik het goed en hoef ik geen andere uitlaat.

Hier de 700 zoals hij er nu bij staat

 
Terug
Bovenaan Onderaan