Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Iemand de tank er af kunnen krijgen van de xsr900? De voorste inbussen zitten extreem vast krijg ze niet los.
 
Beste XSR900 eigenaars,

Ik heb een Carbon Akrapovic te koop van mijn MT 09 die als het goed is ook past op de xsr 900. Mochten 1 van jullie interesse hebben dan kan je hier even een kijkje nemen. http://link.marktplaats.nl/m1086041311

en hier kan je het zien/horen op een xsr 900:

Zonder demper is het trouwens wel erg heftig en is het beetje een vuurwerkshow :D.

(VERKOCHT)
 
Laatst bewerkt:
hoe rijden de xsr 700 en de 900 met een duo passagier of met wat bagage voor een weekend weg ??? en dan bedoel ik , wat doet de vering , remmen ect ect
 
Nog geen ervaring mee... Elke motor doet in feite hetzelfde met duopassagier en andere vorm van lading veranderd je gewichtsverdeling, vering hierop instellen en uitproberen. De xsr900 is enorm stijf en zal er niks van hebben, de 700 zal wat deinig worden. De kont van de desbetreffende duo-zitter zal het minst blij zijn want het 900 zadel is vrij hard zeker aan het begin, het 700 weer erg zompig zeker als hij nog ingezeten moet worden. Het 700 zadel is vrij krap voor een duo lijkt me. Ik ben benieuwd of Corbin met zadels komt voor de XSR.
 
Heb nu het k&n filter gemonteerd. Resultaat zoals verwacht: iets soepelere gasrespons in hoge toeren maar hakkeliger in lage toeren, in zijn 6 op de snelweg vooral erg vervelend aanwezig.

Boosterplug er ook op (=6% rijker mengsel): veel soepeler zowel onderin en bovenin, deceleratie veel aangenamer, gasreactie minder resoluut, beter schakelgedrag.

En oja een net wat ruiger grommen uit de airbox. :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 900 op de Intermot gezien, best wel zeer gecharmeerd van die motor, leuk model, leuke techniek...
 
Ja die is zeker mooi. Hilarisch die 700 voelt echt een beetje als een chopper maar dan een die wel sturen kan en behoorlijke grondspeling heeft. Vandaar ik ook al 6jaar de Magna heb.

Toch jammer dat hij voor zijn rit de achterveer niet even 5tandjes heeft bijgedraaid want dat scheelt al heel wat geschraap en geschommel. De vering blijft wel te fluffy voor echt gek sturen waar de motor wel tot in staat is.
 
Ja die is zeker mooi. Hilarisch die 700 voelt echt een beetje als een chopper maar dan een die wel sturen kan en behoorlijke grondspeling heeft. Vandaar ik ook al 6jaar de Magna heb.

Toch jammer dat hij voor zijn rit de achterveer niet even 5tandjes heeft bijgedraaid want dat scheelt al heel wat geschraap en geschommel. De vering blijft wel te fluffy voor echt gek sturen waar de motor wel tot in staat is.

Ja idd! Ik had dat op mijn MT-07 ook - dat om de haverklap de slijtnokjes aan de grond kwamen. Mijn dealer heeft toen bij de 1000 km beurt de veervoorspanning achter 2 tikjes strakker gezet. Het geschraap komt nu sporadisch nog voor. Deinerig/wat zenuwachtig is ie overigens nog wel. Kan wel proberen om er nog 2 of 3 tikjes bij te geven zoals jij hierboven aangeeft.
 
Ik heb een paar kleine dingetjes erop geschroefd!

Die lelijke (vind ik) 'boxen' voor aan beide zijkanten bij de tank...op de Tracers worden die keurig door kuipwerk aan het oog onttrokken. Bij onze verder beeldschone XSR's helaas niet.
Ik heb via Barracuda desgin een paar opvulplaatjes gescoord.
[afbeelding]

Inclusief verzenden iets van drie tientjes.
Linkje:
https://www.barracudamoto.nl/motorf...-900/frame-cover-xsr900-barracuda-design.html

Steeds meer motordealers zijn/worden trouwens wederverkoper van hun spullen, dan zou je de verzendkosten kunnen besparen. Nee, ik heb er geen aandelen van en ook geen familie werken :+

Plaatje 'voor':
[afbeelding]

Plaatje 'na':
[afbeelding]

Ik ben d'r blij mee!

wat zit er eigenlijk achter die boxen op het frame?
 
Ik vind die boxen juist cool. Bij mij zit er links ook een Boosterplug in. Plaats een Boosterplug tussen de tempsensor (-20 graden ofwel 6% rijker mengsel) en een K&N filter en het echte genieten kan beginnen.
 
Ik vind die boxen juist cool. Bij mij zit er links ook een Boosterplug in. Plaats een Boosterplug tussen de tempsensor (-20 graden ofwel 6% rijker mengsel) en een K&N filter en het echte genieten kan beginnen.

Ja, ik vind die boxen ook wel mooi, zeker met die XSR900 plaatjes erop...vind de hele motor gewoon erg geslaagd, behalve dan die taartschep achter het achterlicht...maar daar is wel wat aan te doen. Zeer geslaagd ontwerp. Maar zolang ik mijn wilde haren nog heb ( _O- _O- _O- ) blijft het KTM.
 
De XSR trekt anders ook woest hard aan je armen hoor ;) voor mij is het de ultieme motor zelfs boven 200pk kanonnen en alle 110 motoren die ik gehad/geprobeerd heb.
 
De XSR trekt anders ook woest hard aan je armen hoor ;) voor mij is het de ultieme motor zelfs boven 200pk kanonnen en alle 110 motoren die ik gehad/geprobeerd heb.

Oh, dat geloof ik best hoor maar wat je met een 990 SMR uitspookt haal je toch niet zo snel uit met een XSR geloof ik. Alleen al ivm het verschil in veerweg. Nog niet zolang geleden haalde in de Ardennen een auto een rijdende wegafzetting in en kwam daarbij volledig op mijn weghelft. Ik kon (gelukkig) uitwijken naar een onverharde parkeerplaats en dat met een snelheid van 120+ kmh. Als je nu de staat weet van dergelijke parkeerplaatsen dan was je er met de XSR mogelijk vanaf gevlogen. Bij de SMR gaf dat een enorme stofwolk maar de oneffenheden pikte ie redelijk moeiteloos. Daarbij komt dat de SMR heel bruut is tussen de 4000 en 7000 rpm, daar zal de XSR toch wat hoger in de toeren moeten zijn. Neemt niet weg dat de XSR heel mooi is en ook heel mooie techniek laat zien. Maar met mijn SMR is nog niets te vergelijken, heb hem niet voor niets al vijf jaar...en nog steeds in showroom-staat, ondanks de 40.000 km inmiddels.
 
Je hebt qua vering zeker een punt.
Ik heb bijna 7 jaar en ruim 50k een KTM 990 SMT gereden en sinds een kleine 3 maanden dus de XSR, dus als er iemand uit ervaring kan spreken ben ik het.

Ik zeg eerlijk: qua acceleratie en fun gehalte ga je de SMR niet missen.
Maar waar ik bij de 990 SMT bij een verkeersdrempel dacht (en deed) "Yihaaaa, gas extra", ga je dat bij de stugger en kort afgeveerder XSR écht niet vaker dan die éne eerste keer doen.

Voor ik de XSR kocht heb ik de afgelopen jaren wel op een 10-12 fietsen proefritten en -ritjes gemaakt en de XSR was dus echt (voor mij dan) de enige waarbij ik dacht "shit...dit is een waardige vervanger". De rest is geschiedenis :+
 
Je hebt qua vering zeker een punt.
Ik heb bijna 7 jaar en ruim 50k een KTM 990 SMT gereden en sinds een kleine 3 maanden dus de XSR, dus als er iemand uit ervaring kan spreken ben ik het.

Ik zeg eerlijk: qua acceleratie en fun gehalte ga je de SMR niet missen.
Maar waar ik bij de 990 SMT bij een verkeersdrempel dacht (en deed) "Yihaaaa, gas extra", ga je dat bij de stugger en kort afgeveerder XSR écht niet vaker dan die éne eerste keer doen.

Voor ik de XSR kocht heb ik de afgelopen jaren wel op een 10-12 fietsen proefritten en -ritjes gemaakt en de XSR was dus echt (voor mij dan) de enige waarbij ik dacht "shit...dit is een waardige vervanger". De rest is geschiedenis :+

Haha, als 1961 je bouwjaar is ben je toch sneller verouderd dan ik _O- , maar ik geloof je op je woord. Ik vind die XSR in één woord, gewoon mooi. Maar ik ben nog ietwat wild dus moet nog ff wachten. Bovendien heb ik de laatste uitvoering van de SMR met gesmede Marchesinis en de brembo monoblocks en de speciale WP binnenpoten, zeker de velgen zijn geweldig, zitten ook niet op de 1290 superduke. Zou zomaar kunnen dat ik tzt de SMR in de woonkamer zet en een XSR koop om mee te rijden...ALS ik wat rustiger wordt :+
 
Laatst bewerkt:
De SMR is ook een coole motor maar de XSR net zo maar dan anders. De XSR is echt vanaf 1500tpm soepel en krachtig aan het gas en lijkt voor je gevoel over het hele toerenbereik exponentieel te accelereren. Accelererende acceleratie, alsof het hele toerenbereik 1 eindschot is, alsof je op een explosiever mengel dan benzine rijd. Alleen het Triumph Triple 675 blok weet hetzelfde gevoel te geven (de 1050 bijvoorbeeld heeft een te lange slag en bouwt teveel vermogen af in hogere toeren). Hij blijft daarbij tot tegen de 180 met zij voorwiel boven de grond hangen. Het ding ramt door de bocht zo stabiel als een supersport. Waarom ga je niet op een demo rijden? Das altijd gratis
 
Laatst bewerkt:
Hallo XSR liefhebbers. Ik heb er vorige week ook één gekocht aangezien de Street Triple R voor het derde jaar op rij problemen gaf in het buitenland, levering januari 2017. Besteld met schermpje van Barracuda, koplamgrill en tanktas van Hepco en tail tidy van Evotech. Kan nu al niet wachten als een kind zo blij!
 
Hallo XSR liefhebbers. Ik heb er vorige week ook één gekocht aangezien de Street Triple R voor het derde jaar op rij problemen gaf in het buitenland, levering januari 2017. Besteld met schermpje van Barracuda, koplamgrill en tanktas van Hepco en tail tidy van Evotech. Kan nu al niet wachten als een kind zo blij!

Gefeliciteerd! Ga je geen spijt van krijgen *O*
360.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan