Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Gefeliciteerd ! Ik vertel net hierboven dat het triple 675 de enige vergelijkbare krachtbronsensatie geven kan als het CP3 Yamaha blok. Alleen dan gaat het nog een tandje harder. Welke kleur heb je genomen?

Na mijn laatste rit helaas een spijker in mijn achterband, zaterdag kijken of hij echt lek is met een nieuwe band alvast in de aanslag. Deze motor vreet wel die S20 want na 3800km waarvaan 1000km inrijden zit hij nog maar op 3mm diepte in het midden. Je moet wat voor grip over hebben zeg ik maar, ik rij al jaren Bt016pro tot de BT20 en toevallig leverden ze de XSR900 ermee. Fantastische banden met eindeloos grip onder acceleratie.
 
Ik heb uiteindelijk de aluminium geborstelde versie gekocht, wel heel lang getwijfeld omdat ik de blauwe ook erg mooi vind.

Ik ben dus de laatste 3 jaar de Street Triple gewend. ik las ergens de opmerking dat de XSR900 tussen de Street en de Speed inzit qua vermogen, klonk me wel logisch in de oren. Na een proefrit op de XSR vond ik mijn eigen Street Triple maar een beetje tam toen ik naar huis reed... :-)
 
Alle kleuren vind ik prachtig, zelf het meest gecharmeerd van de alu en de gele, gele heeft gewonnen:

 
Misschien een leuk idee om ergens in het voorjaar in het midden van het land bij elkaar te komen, samen een ritje te doen en elkaars motoren en daarop aangebrachte wijzigingen te bewonderen?
 
Zeker een leuk idee... Misschien ook leuk om dan wat mt-09 erbij te hebben uit dat forum? Daar zijn er vaak meer van met ook andere uitlaten ed.

Ik ga mijn orginele luchtfilter weer terugplaatsen en de Boosterplug eraf. Algeheel is het toch geen verbetering ben ik achter na een goede rit testen. Onderin is hij absoluut soepeler geworden en het nukkige is met 70% verminderd, je kunt bijna lekker rijden op de koppeling zonder gas te geven. In het middengebied heeft hij duidelijk net wat meer punch, de aarzeling bij 5-6000tpm is wat gladgestreken en hij gaat nu wel heel erg happig de lucht in met het voorwiel eigenlijk verlies je daar alleen maar controle en dus tijd mee. In de hogere toeren aangekomen weet hij met de orginele uitlaat juist merkbaar geen raad met de lagere weerstand van de luchtinstroom door het k&n filter, hij is daar juist minder direct soepel en sterk geworden. Het is bij elke motor weer anders dus proefondervindelijk heb ik vernomen dat je het CP3 blok of geheel orgineel moet laten of ook een andere uitlaat moet nemen wil een k&n filter en rijker mengsel uberhaupt een verbetering zijn over de hele linie voor de met explosies aangedreven vacuümpomp (motor).

De xsr700 heeft wel filter-uitlaatsysteem-boosterplug (6% rijker) en die gaat af als een kogel met tot 7500tpm duidelijke winst in power en daarboven gelijk gebleven of marginale winst. Deze rijd stationair op de koppeling in 1 2 en 3 zonder gasgeven is mogelijk en zonder aarzeling rijd hij soepel door. Het is serieus oppassen met gas geven de xsr700 gaat er nu met een instand wheely vandoor met slechts een beetje gas en ook in zijn 2 gaat hij progressiever vooruit als de XSR900!
 
Laatst bewerkt:
Hallo XSR liefhebbers,
Afgelopen woensdag mijn handtekening gezet voor een gele XSR 900. Meteen mijn XT1200 uit 2011 ingeruild. Ik wilde eens wat anders en ik denk dat me dat wel is gelukt. Levering begin 2017. Voorlopig enige extra het luxere zadel. Ik zoek nog bijpassende tassen voor de vakantie's maar dat duurt nog wel even. Nu maar hopen dat het snel lente wordt.

Groeten uit Brabant.
 
lol, hiermee ga je toch veel meer wind vangen op je vakantietrippen dan met je Super Tenere.

Anders is het zeker.
Heb dit liever als een 2e moto dan als primaire reismoto.
 
Ik heb niet de luxe voor een 2e motor. Ik wil nu net meer plezier beleven aan het rijden met mij kop in de wind. Tenere is een fijne reismotor maar voor in de stad te groot.
 
Zit al langer te kijken naar de xsr 900 maar nu met de abarth uitvoering helemaal verliefd alleen bang dat die dus heul veel gaat kosten
 
Ongelofelijk mooi inderdaad ! Wat een paar andere kapjes wel niet doen. Het is dat ik niet wil liggen op een motor dus ben ik blij met mijn normale XSR :)
 
Ik Speel weleens Ride op de PS3 en kom er nu pas achter hoeveel races je kunt winnen met de mt09. Zelfs in zwaardere klasses kun je gewoon winnen en ben je op veel punten veel sneller weg. Dragraces tegen de 140pk klasse win je ook met gemak. Best realistisch spel is het, het cp3 850 blok is natuurlijk gewoon een geniale krachtbron met een perfecte gearing.
 
Erg mooi fiets de XSR

Rij zelf 2 jaar op een MT09 van het eerste uur(20.000 km) en ben er zeer tevreden mee.
Diverse ritjes Duitsland en afgelopen zomer Oostenrijk aangedaan.
Wat een feest op deze machine :)

Allen veel plezier met jullie XSR!
 
De nieuwe kleurstellingen zien er goed uit vind ik! Zeker de techblack 700 met de kleur van de wielen :t

2017-Yamaha-XSR700-EU-Tech-Black-Studio-002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier al gezocht naar een passende tankpad voor op de bovenkant van de tank van de XSR900?
Ik heb de Yamaha originelen al gekocht voor op de zijkant maar krijg niks gevonden voor bovenop.
ps. levering van de motor staat gepland voor week 1. Ik kan niet wachten.. net een klein kind voor sinterklaas..
 
Die zwarte XSR700 is inderdaad erg gaaf! Zou wel erg hebben getwijfeld mocht ik hem nu opnieuw kunnen kiezen. De 900 heeft helaas een witte bies, ben ik geen liefhebber van. Ik ben ook benieuwd wanneer ze met versie met een chromen tank en chromen details gaan komen, lijkt me ook erg kek. Jwalra: gefeliciteerd!
 
Binnenkort toch een akra, Delkevic systeem eraf dan van de 700. Inmiddels terugroepactie gedaan waar stuk kabelboom aan de andere kant van balhoofd geleid is, vind het maar wazig. Ze hadden ook iets om het kabeloogje kunnen doen waar het om ging dat slijtage zou veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Toch ook maar een Akra titanium op de 700 binnenkort. Dan heb ik een Delkevic systeem over, mocht iemand interesse hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan