Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Verbouwing van de motor wel wat vertraging , nog 1 week dan is het laswerk klaar ,
en dan nog het spannendste gedeelte ..... painting !
Ik schat nog één maand , hangt wel van de spuiter af .
 
Wat moet ik daar nou voor vragen ??....... 25,00 ?? ........ is dat oké

Vind ik goed hoor zijn al een stuk mooier als de kaal plastic van de 700..

Edit edit : Je hebt PM ik neem ze graag over. Die andere baracuda die ik op het oog had vind ik toch eigenlijk te puntig voor de XSR en bovendien minder zicht daardoor...


Ben wel heel benieuwd wasvoor kunstwerk ze er van maken
 
Laatst bewerkt:
full

full

full



Zo is hij helemaal af naar mijn smaak. Akra erop gezet, supervet geluid net niet hinderlijk op continu snelheid en presteert met de Boosterplug (+6% rijker mengsel dankzij -20 graden temperatuursensor) zeer goed.
 
Ziet er goed uit, ben ook aan het kijken voor een Akra. Vind de standaard toch een beetje jammer.

Wat zijn dat voor richtingaanwijzers? Zien er een stuk strakker uit dan de standaard.
 
Ziet er goed uit, ben ook aan het kijken voor een Akra. Vind de standaard toch een beetje jammer.

Wat zijn dat voor richtingaanwijzers? Zien er een stuk strakker uit dan de standaard.

Ja vind het erg cool staan, klinkt goed en presteert goed. Die hielbeschermer kan er wel af nu ga ik nog doen, die is nu overbodig omdat de uitlaat niet meer uitsteekt.

Het geluid is fantastisch vind het behoorlijk luid zelfs op continu tempo vond ik die serene rust van de orginele ook wel wat hebben. Dat er mensen zijn die dat eindstuk er persee uit willen kunnen halen is me een raadsel je verziekt je flow compleet en maakt een hells graflawaai. Op de xsr700 klinkt hij vele malen minder luid trouwens.

Die knippers had ik op een engelse custom site gevonden weet even niet meer welke.
 
Aanstaande week toch nog een laatste verandering aan de 900. Het verschil moet bizar zijn aldus ook de dealer.
 
Even een kleine update ........ komende week worden de laatste verbouwings en las werkzaamheden
uitgevoerd door Marcel ( custom shop ) .... a.s dinsdag afspraak met de spuiter ,om alles door te nemen
zoals , kleuren , print enz .
Ik hoop dat de motor dan rond 8 / 10 juni naar Arjan kan ( IWC ) om hem vervolgens af te bouwen .
 
Even een kleine update ........ komende week worden de laatste verbouwings en las werkzaamheden
uitgevoerd door Marcel ( custom shop ) .... a.s dinsdag afspraak met de spuiter ,om alles door te nemen
zoals , kleuren , print enz .
Ik hoop dat de motor dan rond 8 / 10 juni naar Arjan kan ( IWC ) om hem vervolgens af te bouwen .


Goed bezig :t

Kun je in de tussentijd wel rijden op een andere motor?
 
MotoRRmania..... ik heb je maandag een bericht gestuurd i.v.m de spiegels.......
volgens mij is die niet verzonden/aangekomen ??
Maar bij het van boven halen van de spiegels , zag ik tot mijn grote spijt dat deze niet origineel
waren maar van barracuda , de vorige eigenaar had deze dus al vervangen .
Sorry hiervoor ... stom stom stom 🙈 dus heb jou gestorte bedrag direct terug gestort.
Nogmaals sorry ... Gr M
 
Nee ik had niks ontvangen was al in afwachting, geen probleem verder. Ik heb het liefst de orginele xsr900 spiegels maar wat zijn het voor barracuda type?
 
Ecu flash gedaan en k&n filter erin, afgezaagde aanzuigbuis op aanraden.

Bevinding tot nu toe gematigd positief. Merkbaar soepeler, geen ploffies meer bij decelleratie en weinig aan uit reactie meer bij gasopname en gas los, de vermogenspotentie voel je wel zeker bij bepaalde gasstanden in hogere toeren.

Echter ik denk dat wederom het K&N filter eruit gaat, dit zorgt voor een vertraagde tegendruk van het luchtfilter en juist minder felheid in lagere toeren is mijn indruk. Zoals mijn bevinding ook was met de orginele uitlaat en ecu toen vond ik die k&n ook helemaal geen verbetering en had ik hem er weer uitgehaald. De 6000tpm dip zit er nog steeds en lijkt soms wel langer aan te houden. Hij reageert juist minder fel met het race filter en met minder vermogen daar hij in zijn 2 voorheen onder de 5000tpm al makkelijk het voorwiel optilde bij de geringste gasbeweging.

Een motor is eigenlijk een soort vacuümpomp, een luchtfilter is heel bepalend voor de tegendruk. Niet verwonderlijk misschien dat een race use filter is gemaakt voor de bovenste toerenhelft en een kneiterhete uitlaatstroom, optimaal voor racen. Zeker bij deze motor is het luchtfilter dus uiterst gevoelig en bepalend voor je gasrespons en vermogensontplooïng zeker in lagere toeren is mijn ervaring. Gewoon weer orgineel gaat erin terug en hopelijk heb ik dan het gewenste resultaat.

In zijn 2 heel goed te testen. Volgas vanaf lage toeren blijven geven, merk dat hij moeizaam tegendruk pakt en tot 7000toeren niet eens meer een wheely maakt. Je hoort de 2/3 afgezaagde aanzuigbuis zelfs sputteren door een slechte luchtstroom in de airbox.

Ik zou graag ook weer een hele aanzuigslang willen want ik wordt knettergek van dat continue bromgeluid uit de airbox nu, dat hebben ze toch met een rede zo voor degene die gesteld zijn op rust en vraag me af of dit ook niet een bepalende factor is voor meer tegendruk in lagere toeren.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update van mijn XSR:

1k0.jpg


Dart Flyscreen: Looks & functioneel: Meer looks dan functioneel, scheelt iets op de snelweg en de TomTom zit er mooi achter verstopt. Dit is dan ook het kleinste model die ze verkopen voor de XSR. Design vind ik zelf ook mooier dan het originele schermpje van Yamaha.

Tripmachine leder om de originele handvaten: Staat leuk maar even wennen (had minder kleurverschil met het bruin van het zadel verwacht)
 
Laatst bewerkt:
Ga hem weer orgineel maken die orginele uitlaat vind ik zo gek nog niet, heerlijke stilte en loopt loepzuiver.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update van mijn XSR:

[afbeelding]

Dart Flyscreen: Looks & functioneel: Meer looks dan functioneel, scheelt iets op de snelweg en de TomTom zit er mooi achter verstopt. Dit is dan ook het kleinste model die ze verkopen voor de XSR. Design vind ik zelf ook mooier dan het originele schermpje van Yamaha.

Tripmachine leder om de originele handvaten: Staat leuk maar even wennen (had minder kleurverschil met het bruin van het zadel verwacht)

Gaaf man :t
Kun je door het Flyscreen kijken?

Handvaten zou ik id een andere kleur doen die passen nu niet bij de "looks".
Misschien kun je iets met een goede leer spray/verf doen als ze van leer zijn tenminste?
Zoiets:
Leer verven .
 
Laatst bewerkt:
Wdz, gaaf ding ook zo met aantal kleine veranderingen toch heel eigen stijl. Dat is het leuke van onze motoren. Van welke motor kwam jou akra pot nou die ze aangelast hebben?
 
Gaaf man :t
Kun je door het Flyscreen kijken?

Handvaten zou ik id een andere kleur doen die passen nu niet bij de "looks".
Misschien kun je iets met een goede leer spray/verf doen als ze van leer zijn tenminste?
Zoiets:
Leer verven .

Ja, ik kan er doorheen kijken! Bedankt voor de tip!

Wdz, gaaf ding ook zo met aantal kleine veranderingen toch heel eigen stijl. Dat is het leuke van onze motoren. Van welke motor kwam jou akra pot nou die ze aangelast hebben?

Thanks! Helemaal mee eens! Van wat ik begreep was het gewoon een universele einddemper van de Akrapovic Titanium Underslug (het enige verschil met de underslug voor de MT-07 is het enkele tuitje van de DB-killer). Deze kopen ze los in bij Akrapovic (zonder spruitstuk) en is daarom de bijna de helft goedkoper. Ik heb alleen geen cat meer en met DB-killer is het geluid al meer dan prima! (Met de af-fabriek Akra's is het geluid met DB-killer nog vrij tam volgens mij).

Gisteren heb ik hem op de rollenbank gehad (bij Hans van Wijk, Nacht van Zoetermeer voor een tientje) en hij liet een gezonde grafiek zien (vlakke pk/nm lijn zonder dipjes) met +2pk en +14nm ten opzichte van de fabrieksopgave.
 
Ja, ik kan er doorheen kijken! Bedankt voor de tip!Thanks! Helemaal mee eens! Van wat ik begreep was het gewoon een universele einddemper van de Akrapovic Titanium Underslug (het enige verschil met de underslug voor de MT-07 is het enkele tuitje van de DB-killer). Deze kopen ze los in bij Akrapovic (zonder spruitstuk) en is daarom de bijna de helft goedkoper. Ik heb alleen geen cat meer en met DB-killer is het geluid al meer dan prima! (Met de af-fabriek Akra's is het geluid met DB-killer nog vrij tam volgens mij).

Gisteren heb ik hem op de rollenbank gehad (bij Hans van Wijk, Nacht van Zoetermeer voor een tientje) en hij liet een gezonde grafiek zien (vlakke pk/nm lijn zonder dipjes) met +2pk en +14nm ten opzichte van de fabrieksopgave.

Ja nog nooit gezien deze Akra uitlaat. Ik snap niet precies hoe dit binnenwerk eruit ziet dan want die normaal twee tuitjes sluiten aan op pijpjes aan de binnenkant, daar begint eigenlijk pas de ‘db killer’ hetzij het een onderdeel is van het uitlaattraject. Dit tuitje moet dan dus op 1 groter pijpje aansluiten, of gewoon los in de pot zweven?

Geluid is inderdaad bijna standaard van de gewone Akra, ik heb er 8 gaten per buisje in zitten (vorige eigenaar gedaan) zodat hij nu net wat zwaarder klinkt.

Een meting heb je pas echt wat aan indien je voor en na meet. Ik zag daar altijd de meest wonderbaarlijke uitkomsten neem ze niet al te serieus. Akrapovic zelf claimt nog geen eens 14nm extra. Maar de grafieklijn zelf zegt natuurlijk wel iets, hoewel het alleen en volgas meting is.
 
WDZXSR: jou akra tita is van een CBR650 kwam ik tegen. Leuk om te weten wellicht, zal gewoon goed presteren onder de MT07 en je hebt net ff iets anders als de rest ;) Persoonlijk vind ik het echt de gaafste uitlaat onder de XSR700, en ik denk toch ook onder de XSR900 samen met die dubbele Akra van de Abarth. De rest vind ik gewoon niet mooi en ook qua geluid verschrikkelijk luid en lelijk tot matig.

Origineel blijf ik nog het mooist vinden zelfs, de zwarte voorbochten pot en eindstuk die gewoon in de mooiste ronde vorm hoek schuin naar boven steekt. Ik vraag me af waarom aftermarket fabrikanten niet gewoon de vorm en afmetingen van het origineel hanteert en dan met net een wat cooler eindstuk.
 
ATTENTIE ATTENTIE

Wellicht leuk om in de OP een lijst te maken van alle XSR'en hier? Stuur even je mooiste recente foto of maak hem even !
 
ATTENTIE ATTENTIE

Wellicht leuk om in de OP een lijst te maken van alle XSR'en hier? Stuur even je mooiste recente foto of maak hem even !

Een goed moment om mijn XSR te voorstellen die ik sinds een maandje in bezit hebt. *O*
De vorige eigenaar heeft er alleen LED knipperlichten en een LED remlicht opgezet. Voor de rest in originele staat.

CXHUKZB.jpg

jXhQDt4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan