Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Dikke fiets! Ga je de akra houden of komt er wat anders in de plek? Verder nog mods? :p
Ik ga de Akra houden, vind hem mooi en heel dik geluid. Spiegels waarschijnlijk omhoog en dan kijken we wel verder.
Heb deze bike vorig jaar nieuw gekocht, na paar maanden verkocht en nu weer terug gekocht. Op de koplamp en de Spiegels na Heb ik alle mods zelf gedaan
🤣🤣🌪
 
Mijn motor wisselt als het goed is maandag van eigenaar. Ik ga denk ik een Audi TT of een 350z kopen, en een wat oudere motor ernaast (ga weer terug naar een Street Triple of FZ1N). Mooie prijs kunnen overeenkomen en verlies er niet veel op. Heb ander werk en een leuke auto is wat handiger op dit moment voor de frissere dagen. En ga anders echt teveel KM rijden op de motor, he er in 4 maanden al 5500+ opzitten :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de Akra houden, vind hem mooi en heel dik geluid. Spiegels waarschijnlijk omhoog en dan kijken we wel verder.
Heb deze bike vorig jaar nieuw gekocht, na paar maanden verkocht en nu weer terug gekocht. Op de koplamp en de Spiegels na Heb ik alle mods zelf gedaan
🤣🤣🌪

Ik heb de uitlaat ook en ik heb de DB killers eruit gehaald, dit maakt het geluid af wat mij betreft. Op koude dagen komt er soms zelfs wat backfire uit. Moet ik wel eerlijk bekennen dat de kat er ook blijkbaar niet in zat (deze vond ik namelijk ongebruikt terug in een akra doosje die ik van de dealer heb gekregen :p).
 
Eindelijk tijd en weer gevonden om de motor in te rijden.
ochamps2 (2).jpg
 
En ineens de teller op MPH gezet. Per ongeluk, natuurlijk. Nu nog terug in beschaafde vorm krijgen. Handleiding lezen zeker?
Gaan we niet doen, youtube zal het ook wel weten.

 
Afspraak gemaakt voor 1ste onderhoud.
Ga ineens de vering wat zachter laten zetten, de rebound denk ik?

Iedereen hier al in winterslaap?
 
Nee hoor, ik ben nog aan 't rijden. Hopelijk nog tot eind september minstens.
Dan gaat hij op winterslaap aan de druppellader tot maart.
 
Goedemiddag,

De spiegels mijn de XSR van mijn vriendin hebben het begeven. Ze zijn gewoon lam en vallen gewoon naar binnen met harde wind/hogere snelheden.
Ik ben dus opzoek naar een paar nieuwe.

Bar-ends zijn geen oplossing (Dan komt de motor niet meer door de deur).

Zoek wel iets neo klassieks wat bij de XSR past. Hebben jullie tips?
EDIT: makkelijk inklaapbare hebben de voorkeur en voor de 700 trouwens

Kaz
 
Laatst bewerkt:
Zijn ze dan wel op de juiste manier vastgezet?
Dacht dat je eerst het zwarte stuk moet losdraaien , dan op het stuur zetten en dan zwarte stuk terug aandraaien om de boel te blokkeren?

Of is het met 2 moeren? Heb er al tijdje niet naar gekeken. Zal straks eens zien.
 
Zijn ze dan wel op de juiste manier vastgezet?
Dacht dat je eerst het zwarte stuk moet losdraaien , dan op het stuur zetten en dan zwarte stuk terug aandraaien om de boel te blokkeren?

Of is het met 2 moeren? Heb er al tijdje niet naar gekeken. Zal straks eens zien.

Probleem zit hem niet in de moeren en ook niet in het rechts/linksdraaiende gedeelte.
Het stangetje van de spiegel zelf is gewoon lam. Hij vouwt gewoon dol bij hogere snelheden en wind
 

Bijlagen

  • Inked20200919_154245_LI.jpg
    Inked20200919_154245_LI.jpg
    861,7 KB · Weergaven: 24
Probleem zit hem niet in de moeren en ook niet in het rechts/linksdraaiende gedeelte.
Het stangetje van de spiegel zelf is gewoon lam. Hij vouwt gewoon dol bij hogere snelheden en wind
Probleem zit denk ik wel bij de bevestiging. Daar onderin vaster zetten.
 
Hey XSR people,

Iedereen z'n motor in de winterstalling staan O-)?

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die deze winter nog wat gaan veranderen aan hun XSR? ga m'n motor deels uitelkaar halen om wat dingen te laten powdercoaten.

Beetje warm houden dit topic :)

Mij grote laatste upgrade van dit jaar.

headlight front.jpg


headlight above.jpg


headlight side.jpg
 
Slijten footsteps niet snel terug af?

Ik heb nog een fake motodemic cockpit te installeren.
 
Geen todo's meer aan de motor. Zolang het droog ligt en niet gestrooid is, rijden.
Helaas is dat eerste de afgelopen weken nog niet veel gebeurd.
 
Gisteren test ritje met XSR700 gehad en meteen verkocht. Was in krappe 10 kilometer wel duidelijk voor me. Binnekort kan ik hem ophalen.
Ps: welke website heeft leuke goodies voor de XSR? In Nederland bij voorkeur.
 

Bijlagen

  • 20201121_151348.jpg
    20201121_151348.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 20
Ha hoi!

Terug van even weggeweest, van het forum dan, niet van de motor. Was even ritjes-moe, gezien de xsr was gedegradeerd tot woon-werkverkeer.... maar inmiddels is ze er weer voor de sier en plezier!

Om in het geldende thema te blijven: ze heeft zojuist een set nieuwe banden gekregen (Pirelli MT60:}) en ik heb het originele achterlicht weer teruggezet. Dat aftermarket-spul zag er strak uit, maar bij veel buiten staan rot dat vrij snel weg. Kentekenplaat wilde ik op wielhoogte houden, dus dat was nog even creatief met kurk om m’n knippers wel te kunnen monteren, maar met een plaatje ijzer van ome Ali lijkt dat te lukken. O ja, en van dezelfde fabrikant een ander sparbordje/kettingbeschermer erop, dus ze kan weer even door! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan