Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Dankje @Disker !
Dat kleine ruitje maakt hem optisch wel af ja 8-)

De 30mm stuur risers en het 44T achtertandwiel (ipv 43) zijn afgelopen weekend ook voor het eerst getest en beide mogen blijven. :t
 
Nou de seatcover is binnen. Mooie kwaliteit! Mooi gespoten.

Alleen de gaten voor de 2 schroeven hebben ze te klein uitgeboord zie ik al. Beetje jammer. Maar de rest is echt zeer mooi.

Zelf even met een boor het gat iets groter maken.

Zal vanmiddag even foto plaatsen.
 
20230207_130754.jpg
20230207_130814.jpg
 
Ik heb altijd wat moeite gehad met dat originele kontje van de nieuwe 900 omdat het zo'n groot vlak was, maar hiermee is dat volledig opgelost! Erg sjiek @Disker 8-)

Ik zie trouwens op jouw foto's dat de afwerking van de originele uitlaat vergelijkbaar is met de 700... Die uitlaten zijn van RVS toch? Als ik nog eens tijd en zin kan vinden wil ik proberen om de uitlaat te polijsten. Het resultaat zal ik dan uiteraard hier delen :)
 
Ik heb altijd wat moeite gehad met dat originele kontje van de nieuwe 900 omdat het zo'n groot vlak was, maar hiermee is dat volledig opgelost! Erg sjiek @Disker 8-)

Ik zie trouwens op jouw foto's dat de afwerking van de originele uitlaat vergelijkbaar is met de 700... Die uitlaten zijn van RVS toch? Als ik nog eens tijd en zin kan vinden wil ik proberen om de uitlaat te polijsten. Het resultaat zal ik dan uiteraard hier delen :)
Thanks. Ja ziet er anders uit. Het is minder vierkant door de rondingen en zachtere afloop op het einde. Echt een verbetering inderdaad!

Ja zijn beide naar mijn weten van RVS.

Ga zelf nog kijken voor een ander dus polijsten ga ik niet doen. Maar voor je motor kan dat wel een mooi resultaat geven verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Morgen de Seat cover, verwarmde grepen en scraper erop:)
Die komen ook nog bij mij er op, de verwarmde handvaten. Eenmaal gehad kan ik niet zonder. Mooie is wel dat het in het bestaande dashboard is verwerkt ipv aparte knoppen :D

Ben benieuwd met de scraper. Ziet er tof uit verder! Mooie knalpiep
 
Die komen ook nog bij mij er op, de verwarmde handvaten. Eenmaal gehad kan ik niet zonder. Mooie is wel dat het in het bestaande dashboard is verwerkt ipv aparte knoppen :D

Ben benieuwd met de scraper. Ziet er tof uit verder! Mooie knalpiep
Welke verwarming heb je dan?
 
ik vind hem vet :) De akra klinkt hetzelfde. Iets luider, dieper geroffel.
 

Bijlagen

  • EDE27D47-0E0D-4465-B364-21CE58E87E39.jpeg
    EDE27D47-0E0D-4465-B364-21CE58E87E39.jpeg
    621,2 KB · Weergaven: 51
  • D101F7C3-F1CF-43A4-B069-D5F7D660A28A.jpeg
    D101F7C3-F1CF-43A4-B069-D5F7D660A28A.jpeg
    579,9 KB · Weergaven: 56
  • ECC8E358-2607-4F82-BAE9-70EA1126B6A1.jpeg
    ECC8E358-2607-4F82-BAE9-70EA1126B6A1.jpeg
    553,1 KB · Weergaven: 54
  • 808AADBC-C391-4F53-B3A7-DFD5A68B7C4D.jpeg
    808AADBC-C391-4F53-B3A7-DFD5A68B7C4D.jpeg
    529,9 KB · Weergaven: 48
Had een deel berichten gemist.
S2 cover echt vet.
De nummerplaat houder is niks voor mij.
De Akrapovic super vet.

Komt er bij mij bij: seat cover s2, originele handvatverwarming (en dan ooit nog een uitlaat).
Bij het vorige model had ik ook de originele handvatverwarming en was ik ook heel tevreden van. Clean opgelost, niet zo'n extra module op je stuur. Ook wel weer stevig aan de prijs. Bij het inleveren van mijn oud model had ik overeengekomen de handvatverwarming over te zetten (stond er nog maar 3 maanden op), maar het lukte niet zonder ze te beschadigen. Lullig, nu weer +200 neerleggen.
 
Laatst bewerkt:
Had een deel berichten gemist.
S2 cover echt vet.
De nummerplaat houder is niks voor mij.
De Akrapovic super vet.

Komt er bij mij bij: seat cover s2, originele handvatverwarming (en dan ooit nog een uitlaat).
Bij het vorige model had ik ook de originele handvatverwarming en was ik ook heel tevreden van. Clean opgelost, niet zo'n extra module op je stuur. Ook wel weer stevig aan de prijs. Bij het inleveren van mijn oud model had ik overeengekomen de handvatverwarming over te zetten (stond er nog maar 3 maanden op), maar het lukte niet zonder ze te beschadigen. Lullig, nu weer +200 neerleggen.
Deze nieuwe handvatverwarming is ook iets anders als het goed is. Geen knoppen meer maar wordt geïntegreerd in het systeem van Yamaha zelf. Dus op je dashboard.
 
SC project verwacht eind dit jaar een specifieke uitlaat voor de XSR900. Dit zeiden ze vorig jaar ook al haha.
 
Ligt het aan mij, of hangt die niet helemaal recht? 8)7
Had even gekeken bij de motor, denk dat de lichtinval en de positie van het maken van de foto het zo laten eger laten lijken dan dat het is.
Het logo zit wel ietsjes naar rechts gedraaid maar de positie zit in het midden. Ach, it is what it is.
Screenshot_20230216_103401_Reddit.jpg

En anders kan ik mij nog altijd aanmelden bij Mercedes voor 2023
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk m'n Öhlins reservoirs kunnen monteren samen met de SW-motech quick lock blaze beugels. Ik heb 5 prototypes moeten maken voordat ik het goed passend kreeg, maar het resultaat mag er wezen. De reservoirs staan nu mooi evenwijdig met de beugel.
IMG_20230223_201121.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230223_195741.jpg
    IMG_20230223_195741.jpg
    128 KB · Weergaven: 9
Gisteren eindelijk m'n Öhlins reservoirs kunnen monteren samen met de SW-motech quick lock blaze beugels. Ik heb 5 prototypes moeten maken voordat ik het goed passend kreeg, maar het resultaat mag er wezen. De reservoirs staan nu mooi evenwijdig met de beugel.Bekijk bijlage 1851766
Topper ziet er goed uit!

Vandaag zelf met een klein details bezig geweest de footpegs. Nu alu zwart van Puig. Carbon heelplates zijn hopelijk volgende maand binnen. Dan is al het zilver wel bijna weg van de motor :p
20230224_182815.jpg
20230224_183300.jpg
 
Netjes @Disker :t
Zelfs aan de originele steuntjes van zo'n 900 zie je al direct dat die motor met een "sportievere" insteek is ontworpen dan de 700. De 700 heeft een rubber toplaag op de steuntjes en de steunen zelf zitten ook nog eens via twee rubber bussen aan het frame gemonteerd. Qua comfort een slimme constructie, je levert alleen wel wat in qua "contact" met de motor.

Ik heb deze week wat uurtjes geinvesteerd in het polijsten van de originele uitlaat 8-)

DSC_0693.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan