DeMotormeneer
Motorjournalist & Motor content creatie
Als dat keyless systeem van de Xmax erin komt dan koop ik 'm onmiddelijk.Er komt 'binnenkort' nog wel een nieuw model uit, je zou nog kunnen overwegen om daar even op te wachten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als dat keyless systeem van de Xmax erin komt dan koop ik 'm onmiddelijk.Er komt 'binnenkort' nog wel een nieuw model uit, je zou nog kunnen overwegen om daar even op te wachten.
Als dat keyless systeem van de Xmax erin komt dan koop ik 'm onmiddelijk.
Ben ik niet geheel met je eens. Vind dat toch een groot verschil, hannesen met sleutels in een contact frommellen bovenop alle zooi die je al bij je draagt want je gaat immers weg met een motor/motorscooter, of gewoon lekker neerploffen en die knop indrukken en gaan, maargoed dat is ieder voor zich.Dat zit er wel op. Voor mij persoonlijk de minst interessante upgrade, of je nou een sleutel in het contact stopt of in je broekzak; je hebt altijd nog een sleutel nodig. Het gaat pas interessant worden als je een programmeerbare chip onder je huid kan krijgen met daarop toegang tot motor, auto, huis etc.
Extra's zijn tractiecontrole, bergvak in de voorkant, start-stop en een 12v-poort (vraag me niet waarom ze niet gewoon USB direct doen) en dus die keyless-functie. Heb op de 125cc gereden vorige maand, maar ik zou dus ff de 155 afwachten, want er zit toch wel degelijk verschil in beide motorscooters. 30cc merk je wel, hoewel de 125 helemaal geen verkeerde keus is voor bijv. automobilisten in België.
Is het een beetje te doen met een XSR 125 op de snelweg te rijden?
En wat is het verbruik?
Ik ga hem idd lezen.Overdags wel redelijk, 's avonds kan, maar rechts blijven houden. Overdags zou ik trouwens ook zoveel mogelijk rechts houden. Het motortje vind ik sinds euro5 niet meer zo sterk als ik heel eerlijk ben en 'm vergelijk met een paar jaar terug. Maar dat zal voor alle euro5 125cc motorblokken gelden. Heb je mijn test al gelezen? Zie bericht op vorige pagina van 24 juni.
Ik ga hem idd lezen.
Ik zit er aan te denken om zoiets voor woon/werk verkeer aan te schaffen.
Ik sluit zo'n Honda 125cc ook niet uit.Is lekker zuinig idd, 1 op 40 ongeveer wat ik had met lekker vlot doorknallen. Met de huidige prijzen is dat niet verkeerd.
Persoonlijk zou ik voor woon-werk denk ik wel iets meer pit willen hebben, maar dan verbruik je ook meer.
Ik sluit zo'n Honda 125cc ook niet uit.
De MSX doet 1,6 liter op 100 km.
Ach ja stof tot nadenken en tijd voor te sparen.Die is nog zuiniger, maar die heeft weer niets te zoeken op de snelweg.
125cc'tjes vind ik zelf heerlijk op dijkjes etc. op snelwegen heb je niks over en effe snel ergens tussendoor schieten kan gewoon echt niet. Voor in de stad is het ideaal maar verder raad ik je aan om ietsjes meer pit op te zoekenAch ja stof tot nadenken en tijd voor te sparen.
Je moet er niet mee rijden zoals je met een snelle motor doet op de snelweg, rechterbaan en soms even middelste is prima te doen met een msx125 hoor ben er al meerdere keren tientallen kms mee over de snelweg geweest. Leuk is anders maar het is echt wel te doen als het moet. Ik ken mensen die er woon werk mee rijden elke dag over de snelwegDie is nog zuiniger, maar die heeft weer niets te zoeken op de snelweg.
Ik heb een Peugeot Viva city 100 cc tweetakt gehad, waarmee ik woon werk reed. In dat traject zat een stukje snelweg van 4 km. Het ging, maar het hield niet over. Veel automobilisten dachten dat ik op een brommer reed op de snelweg.Je moet er niet mee rijden zoals je met een snelle motor doet op de snelweg, rechterbaan en soms even middelste is prima te doen met een msx125 hoor ben er al meerdere keren tientallen kms mee over de snelweg geweest. Leuk is anders maar het is echt wel te doen als het moet. Ik ken mensen die er woon werk mee rijden elke dag over de snelweg
Mijn blokje van de Speedfight 100 liep inelkaar toen ik net wat gas bij gaf omdat er een combo achter mij aan het duwen was.Ik heb een Peugeot Viva city 100 cc tweetakt gehad, waarmee ik woon werk reed. In dat traject zat een stukje snelweg van 4 km. Het ging, maar het hield niet over. Veel automobilisten dachten dat ik op een brommer reed op de snelweg.
Je moet er niet mee rijden zoals je met een snelle motor doet op de snelweg, rechterbaan en soms even middelste is prima te doen met een msx125 hoor ben er al meerdere keren tientallen kms mee over de snelweg geweest. Leuk is anders maar het is echt wel te doen als het moet. Ik ken mensen die er woon werk mee rijden elke dag over de snelweg
Mijn msx125 haalt de 115 met een beetje gunstige wind makkelijk, met tegenwind de 100 wel maar ik weeg dan ook maar 70kg. Maar inderdaad 15pk zou leuker zijn haha. Maar ja snelweg blijft natuurlijk geen feest. Maar ik heb echt nog nooit gevaarlijke dingen meegemaakt met andere bestuurders. Ligt misschien aan mijn rijstijl (vrachtwagenchauffeur)? Maar goed ieder zn voorkeur. Als enige motor zou ik nooit een 125 nemen.Zij liever dan ik. Ben wel eens met een Monkey 125 via Flevoland wezen rijden, omdat de A28 voor vele kilometers niet goed was. Maar goed, ook daar dus stukken waar je 100 km/u mag (was nog in de tijd dat 130 km/u niet ongezond was voor het land), maar dikke tegenwind dus met grote moeite kon ik 85-90 km/u vasthouden. Leuk hoor, auto's die je dan aan het opdrukken zijn en gevaarlijke inhaalacties doen. Maar goed, die dingen hebben gewoon weinig vermogen. Blijft jammer dat Honda niet een flitsende vloeistofgekoelde MSX / Monkey / Cub / Dax etc maakt die er gewoon 15 pk uit kan drukken en altijd wel de 100 km/u kan halen ongeacht windrichting.
Niet niet vergeleken met de GPS?Mijn msx125 haalt de 115 met een beetje gunstige wind makkelijk, met tegenwind de 100 wel maar ik weeg dan ook maar 70kg. Maar inderdaad 15pk zou leuker zijn haha. Maar ja snelweg blijft natuurlijk geen feest. Maar ik heb echt nog nooit gevaarlijke dingen meegemaakt met andere bestuurders. Ligt misschien aan mijn rijstijl (vrachtwagenchauffeur)? Maar goed ieder zn voorkeur. Als enige motor zou ik nooit een 125 nemen.
Mijn msx125 haalt de 115 met een beetje gunstige wind makkelijk, met tegenwind de 100 wel maar ik weeg dan ook maar 70kg. Maar inderdaad 15pk zou leuker zijn haha. Maar ja snelweg blijft natuurlijk geen feest. Maar ik heb echt nog nooit gevaarlijke dingen meegemaakt met andere bestuurders. Ligt misschien aan mijn rijstijl (vrachtwagenchauffeur)? Maar goed ieder zn voorkeur. Als enige motor zou ik nooit een 125 nemen.
Met gps ongeveer -5kmpu maar ik zie daar nooit het nut zo van in. Meeste voertuigen zijn ook niet geeikt en heft het elkaar weer op. Als ik ''100'' rij dan rijdt de automobilist dat ook.Niet niet vergeleken met de GPS?
Ja als je echt tegenwind hebt zoals met deze dagen dan is het zeker afzien. Maar goed ik rijd dan ook niet haha. Ik heb ook een 750 staan, maar om net zo veel lol als op de 125 daar uit te halen moet ik mij verschrikkelijk aso gedragen op de openbare weg. Ik denk dat de ''kracht'' van de honda ook de community er om heen is en de vele customize opties die een benelli niet heeft.Ik moet er wel bij zeggen dat het een flinke tegenwind was hoor, niet standaard.
Maar ik weeg ook (veel) meer dan 70 kg. Heb dus wel een Yamaha NMAX 155 en daar ga ik nog wel eens de snelweg mee op. Maar op lange stukken en met tegenwind vind ik het wel afzien. Niet zo gek, heb ook nog een 650cc 2-cil die zonder moeite natuurlijk mee kan komen.
Als enige motor zou ik idd ook geen 125 nemen. Die 155 is ook puur voor erbij.
Nu heb je ook nog een Benelli TNT125, ook een leuk ding, maar daar hadden ze eigenlijk ook al een vloeistofgekoeld blok onder moeten gooien. Dan heb je al zoveel winst tov Honda. De laatste heeft al een goede naam, dus wil je klanten pikken, dan moet je met iets komen wat meer vermogen heeft tegen een scherpe prijs.
Afwijking teller wil nog wel eens afwijken ook bij auto's. Bij de een is het vrij exact, bij de ander minder.Met gps ongeveer -5kmpu maar ik zie daar nooit het nut zo van in. Meeste voertuigen zijn ook niet geeikt en heft het elkaar weer op. Als ik ''100'' rij dan rijdt de automobilist dat ook.
Ja als je echt tegenwind hebt zoals met deze dagen dan is het zeker afzien. Maar goed ik rijd dan ook niet haha. Ik heb ook een 750 staan, maar om net zo veel lol als op de 125 daar uit te halen moet ik mij verschrikkelijk aso gedragen op de openbare weg. Ik denk dat de ''kracht'' van de honda ook de community er om heen is en de vele customize opties die een benelli niet heeft.
Die automobilist is groot en heeft een kooi om zich heen.Met gps ongeveer -5kmpu maar ik zie daar nooit het nut zo van in. Meeste voertuigen zijn ook niet geeikt en heft het elkaar weer op. Als ik ''100'' rij dan rijdt de automobilist dat ook.
uiteraard ben ik mij daar bewust van maar defensief rijden en het verkeer lezen scheelt een hoop. Uiteindelijk ben je als motorrijder altijd de sjaak als er echt iets buiten jouw om gebeurt. Kan ook op de linkerbaan gebeurenDie automobilist is groot en heeft een kooi om zich heen.
Al bij het lessen geven ze de tip van levensbelang mee om niet tussen het verkeer te verzaken met de motor.
Een gelijke of wat langzamere snelheid is dus ook uit ervaring gewoon gevaarlijker.
Ik heb zelf een hersenbeschadiging en een versplinterde onderarm toen deze gouden les in een ochtend enkele jaren geleden wat minder nauw werd genomen en het blokje van de CBR250R rustig aan het opwarmen was.
Stokte ook al op het drukke verkeer om met meer snelheid in te voegen.
(Waar ik snelheid nog wel kon pakken zonder overtoeren, want het eerste plan was ook al uit de malaise blijven)
Een appende automobilist maakte een einde aan de rit en motor.
Mij heeft hij nog net niet doodgereden.
Slechts mijn rechterkant van het lichaam en de bovenkamer kapot.
De vrachtwagens die rakelings langs reden zagen er bizar uit.
Als mensen op kleine motorfietsen dat maar bewust zijn.
Omringd worden door wespen die hard kunnen steken.
Het verkeer om je heen is dat uiteraard niet.
In dit geval dan van uiterst linksvoot naar helemaal rechts en vier auto's op elkaar achter mij.uiteraard ben ik mij daar bewust van maar defensief rijden en het verkeer lezen scheelt een hoop. Uiteindelijk ben je als motorrijder altijd de sjaak als er echt iets buiten jouw om gebeurt. Kan ook op de linkerbaan gebeuren