Yamaha xt 350 stottert Help !!

BramGS450E

Rookie
9 dec 2007
27
0
Wijchen
Hallo,

Ik heb een yamaha xt 350 deze stottert houdt in bij sneloptrekken afen toe en bij regelmatige snelheid rijden bv 80 km/h 4000 toeren ik heb al vervangen of schoon gemaakt:

-Bougie vervangen
l-uchtfilter vervangen
-caburateurs schoon gemaakt
- een nieuwe bobine

Wie kan me helpen? ik hoor het graag!

Gr Bram :)
 
Checken op Valse lucht tussen carbs en blok, meestal rubber spruitstukken. Hier geleerd: sproei daar bij stationair draaiende motor met deodorant, maar niet zo wild dat je luchtfilter ervan meesnoept want dan onzuivere proef. Verandert daardoor je toerental dan lekt daar iets.
 
je zou zeggen als deze stotterd of wat in houdt dat hij te veelkrijgt of heb ik het mis en moet je beide sproeiers vervangen en beide gasnaalden van de caburateurs standje veranderen? :?
Nee, stotteren kan ook heel goed komen door te ARM mengsel en door het optrekken van die naalden komt-ie juist iets eerder wat rijker.

Alle carbs uiteraard eender behandelen; ik zou beginnen met in ieder geval de gasnaalden iets op te trekken.
 
Ik heb toevallig van de week een XT 350 uit 86 gekocht, en heb exact hetzelfde probleem.
Vanmiddag luchtfilter schoongemaakt maar dat mocht nog niet baten. Morgen gaat er sowieso ook een nieuwe bougie in. Ik hou dit topic in de gaten! Mocht ik mijn probleem vinden, dan laat ik het hier weten :)
 
ik heb vandaag de gasnaalden versteld van de caburateurs hij stond op de een na laatste heb ze nu op helemaal laagste gezet nu stotterd deze nog meer morgen is de gasnaald op de middelste stand zetten kijken of het dan goed is ik heb ook sproeiers besteld 125 ipv 120 en de vaciuum caburateur 106 ipv 102 deze zijn vrijdag binnen houdt jullie op de hoogte :]

*O*
 
Mooi man, gefeliciteerd dat hij het nu goed doet :)

Ik ga het blok onder de XT vandaan halen, alleen zit de linkpijp van de demper aan de voorbochten vast...zo vast dat ik hem niet loskrijg. Ingesprayed met IMAL, en morgen weer een dag hoor :)

Bij mij ga ik iig de nokkenaskettingspanner + ketting en tandwielen vervangen.
Heb ook al een nieuwe kettingset liggen, en een 2mm overmaat zuiger setje besteld van Wiseco.
Big end lager is even de vraag, of deze vervangen moet worden, even voelen of er speling op zit.
Mischien nog een ander del'orto carburateur, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ook even kijken of ik ergens een andere remklauw vandaan kan halen, en andere vering gaat er ook nog in de voorvorkpoten....

pft, wat een werk, maar wel leuk :+

(ps bram, slaat die van jou ook af als de voorvering te ver induikt?(bij hard remmen dus)
Ik denk dat het aan mn vlotterbak ligt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan