- Onderwerp starter
- #26
Hallo.
@ Ed
De tank is een stalen tank die destijds opnieuw gespoten is.
Het spuitwerk is niet perfect maar zeker wel erg goed.
De tank is gelukkig helemaal niet roestig, heeft altijd benzine ingestaan.
Een paar weken voor ik op vakantie ging de Xt vast even aan zijn voorlopige nieuwe leefgebied laten wennen.
En gisteren dan toch echt begonnen.
Zakjes, tape, stift en notitieboekje bij de hand.
Om even een goed beeld te krijgen van wat er allemaal aan de motor moet gebeuren even wat onderdelen eraf gehaald.
Benzinetanken probeer ik altijd zo veilig mogelijk op te bergen.
De binnenkant van de tank is gelukkig nog heel erg mooi.
De motor was toch wel heel erg stoffig/vies dus eerst besloten alles schoon te maken.
Na het schoonmaken heb je al meteen een ander beeld ervan, en met het schoonmaken kom je ook vaak van alles en nog wat tegen wat je eerder over het hoofd hebt gezien.
En dan nog even een flinke tegenvaller.
Het viel mij op dat het tandwieldeksel niet helemaal lekker op zijn plek zat.
Dat besloot ik er even af te halen om te kijken wat daar aan de hand was.
In het verleden is er zo te zien een ketting geknapt of erafgelopen want van de 3 montage punten is er 1 helemaal af, een ander 90% eraf en weer een andere beschadigd.
Op de laatste foto is zelfs te zien dat het motorblok gespoten is nadat het carter schade opgelopen heeft....
Dit gaan we repareren maar wanneer is nog even de vraag.
Het motorblok zal er dan toch onderuit moeten.
Voor de rest niks schokkends tegengekomen, wel een flinke lijst van alle dingen die vervangen/gedaan moeten worden.
Ik zal de belangrijkste punten even opnoemen.
-Knipperlicht rechtsachter
-Remplaat voorwiel
-kentekenplaat
-accu
-achterlicht
-spaken achterwiel ( sommige krom, ontbreken er een paar )
-benzinekraan lek
-voorlamp zit geen lamp in? ( fitting ontbreekt mogelijk )
-band van het voorwiel zit er verkeerd om op
-schokbrekers lek en rubbers schokbrekers versleten/kapot
-km teller kabel ontbreekt
-gaskabels vernieuwen
-geen borgingen op de remstang naar de achterrem
-lagers voorwiel mogelijk versleten
-balhoofdlagers versleten ( stuurt niet goed )
-stuurslot ontbreekt
Dat waren de globale dingen.
Ik kom vast nog wel wat meer tegen.
Groeten.
@ Ed
De tank is een stalen tank die destijds opnieuw gespoten is.
Het spuitwerk is niet perfect maar zeker wel erg goed.
De tank is gelukkig helemaal niet roestig, heeft altijd benzine ingestaan.
Een paar weken voor ik op vakantie ging de Xt vast even aan zijn voorlopige nieuwe leefgebied laten wennen.
En gisteren dan toch echt begonnen.
Zakjes, tape, stift en notitieboekje bij de hand.
Om even een goed beeld te krijgen van wat er allemaal aan de motor moet gebeuren even wat onderdelen eraf gehaald.
Benzinetanken probeer ik altijd zo veilig mogelijk op te bergen.
De binnenkant van de tank is gelukkig nog heel erg mooi.
De motor was toch wel heel erg stoffig/vies dus eerst besloten alles schoon te maken.
Na het schoonmaken heb je al meteen een ander beeld ervan, en met het schoonmaken kom je ook vaak van alles en nog wat tegen wat je eerder over het hoofd hebt gezien.
En dan nog even een flinke tegenvaller.
Het viel mij op dat het tandwieldeksel niet helemaal lekker op zijn plek zat.
Dat besloot ik er even af te halen om te kijken wat daar aan de hand was.
In het verleden is er zo te zien een ketting geknapt of erafgelopen want van de 3 montage punten is er 1 helemaal af, een ander 90% eraf en weer een andere beschadigd.
Op de laatste foto is zelfs te zien dat het motorblok gespoten is nadat het carter schade opgelopen heeft....
Dit gaan we repareren maar wanneer is nog even de vraag.
Het motorblok zal er dan toch onderuit moeten.
Voor de rest niks schokkends tegengekomen, wel een flinke lijst van alle dingen die vervangen/gedaan moeten worden.
Ik zal de belangrijkste punten even opnoemen.
-Knipperlicht rechtsachter
-Remplaat voorwiel
-kentekenplaat
-accu
-achterlicht
-spaken achterwiel ( sommige krom, ontbreken er een paar )
-benzinekraan lek
-voorlamp zit geen lamp in? ( fitting ontbreekt mogelijk )
-band van het voorwiel zit er verkeerd om op
-schokbrekers lek en rubbers schokbrekers versleten/kapot
-km teller kabel ontbreekt
-gaskabels vernieuwen
-geen borgingen op de remstang naar de achterrem
-lagers voorwiel mogelijk versleten
-balhoofdlagers versleten ( stuurt niet goed )
-stuurslot ontbreekt
Dat waren de globale dingen.
Ik kom vast nog wel wat meer tegen.
Groeten.
Laatst bewerkt: