Yamaha xt 600 E 1999.Uitlaat Doorgeroest

5 mei 2011
52
0
Hallo Allemaal

Heb een yamaha XT 600 gekocht.De uitlaat is door geroest dus ik heb het over de bocht en de demper.demper heb ik er af gehaald maar de bocht word een probleem denk ik wat de bouten zitten muur en muur vast.Heeft er iemand tips en als de bout afbreekt wat kan ik dan het beste doen?
Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt.
Mvg
 
aluminium flink heetstoken en als de tapeinden toch afbreken, voorzichtig uitboren (met een klein boortje beginnen en zo goed mogelijk in het midden) en een helicoil plaatsen.
 
Hoi Dr 800
Een dr 650 kopen?er staat er geen een te koop.heb geadverteerd op speurders marktplaats voor een dr 650 se gewoon niet aan te komen dus daarom voor een xt 600 gekozen.in het verleden ook een xt gehad en ze zijn niet slecht vind ik.
Ik hoop nog op handige tips over de xt.Als het een nacht is ingetrokken dan met een waterpomptang proberen beweging in de zuighertjes te krijgen of?Mvg
 
Hoi Dr 800
Een dr 650 kopen?er staat er geen een te koop.heb geadverteerd op speurders marktplaats voor een dr 650 se gewoon niet aan te komen dus daarom voor een xt 600 gekozen.in het verleden ook een xt gehad en ze zijn niet slecht vind ik.
Ik hoop nog op handige tips over de xt.Als het een nacht is ingetrokken dan met een waterpomptang proberen beweging in de zuighertjes te krijgen of?Mvg


Een DR kopen was een grapje , zuigertjes los maken?
Volgens mij bedoel je je remmen van je andere topic ?

Ik reviseerde mijn remmen toen de tijd met nieuwe zuigertjes en rubbertjes toen ze muurvast zaten want ik deed het ook met de waterpomptang en daar beschadig je de boel te erg mee en gaat het lekken.

De uitlaatbouten van het spruitstuk een nacht in de kruipolie en dan losmaken met een goedpassende sleutel.
Lukt dat niet dan de optie van Leotje60 en heetstoken.
 
Laatst bewerkt:
Koop eerst een fantsoenlijke kruipolie. Laat het dan eens een dagje intrekken en probeer het dan eens los te helen. Als het niet lukt, niet meteen de boel vermoeren maar het spul heetstoken en dan verder met loshalen.
 
Fatsoenlijke kruipolie: IMAL (merk) (IkMaakAllesLos)

Een dagje intrekken is oké. Maar een beetje geduld, 4 dagen inspuiten en laten intrekken is nog meer oké. En dan zijn er nog legio manieren om de bout er uit te krijgen.

Ik sluit me aan bij Borisz. Zinloos geweld toepassen maakt het vaak alleen maar erger.

Transporter, ga eens zoeken hier op MF! Er is al zoveel geschreven over dit fenomeen. Alle varianten op afgebroken bouten en hun mogelijke oplossingen kun je hier zelf wel vinden.
 
wat heb je gekocht man!? doorgerotte uitlaat en je remmen zitten ook al muurvast.......Misschien kan je beter alvast je hele fiets in de kruipolie dompelen.......

Heb je wel eens bij allroadmaniacs gekeken? Staan echt wel DR's te koop. Ik weet zeker dat er iig eentje staat voor 1250......
 
Helemaal niks mis mee, ik ben nu aan het werk aan een oude transalp. Vind het leuk om eraan te werken dus ik snap je wel. Wat ik alleen opmaak uit je posts (ook die van de vastgerotte remmen) is dat je niet goed voorbereid bent en weinig tot geen ervaring hebt.

Zorg iig dat je voldoende goed gereedschap hebt, een goed werkplaatshandboek en veel geduld. Veel is ook te zien op Youtube. De klemmetjes van je remmen bijvoorbeeld, die moeten echt los. Maak je iets stuk? Ja, dat gebeurt, dan koop je gewoon nieuwe :-)

Veel plezier met het opknappen, XT's zijn leuke motoren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan