Yamaha XT 600 e geschikt voor lange afstanden op snelweg?

Racer_X

Rookie
30 okt 2007
2
0
Hallo..
ik ben nieuw hier op het forum. Ik wil binnenkort een XT 600 e halen bj 01'. Ik moet em wel van Arnhem naar Den Haag rijden. Is de XT wel geschikt voor zulke afstanden op de snelweg?

Alvast bedankt!!

MAzzell
 
Moet geen probleem zijn mits die fiets goed is.

Heb laatst met de DR350 nog flink stukkie 130-150 gereden (tellersnelheden en ruim baan)
Boven de 110 begint het wel iets te trillen maar verder liep het allemaal prima.

Lijkt me voor een 600 dus echt geen probleem, of jij het volhoud is misschien een betere vraag, ik vond het allerminst comfortabel namelijk :) (het voelt toch wat minder stabiel aan allemaal)
 
Laatst bewerkt:
Hallo..
ik ben nieuw hier op het forum. Ik wil binnenkort een XT 600 e halen bj 01'. Ik moet em wel van Arnhem naar Den Haag rijden. Is de XT wel geschikt voor zulke afstanden op de snelweg?

Alvast bedankt!!

MAzzell
Welkom op M-F .

je praat over een afstand van rond de 100 /110 km .
Natuurlijk kan zo,n xt 600E dat makkelijk daar worden ze voor gemaakt ...rijden. :+
Zowel op de weg als wat in het zand dus ophalen die fiets en eventueel lekker binnendoot terug dan heb je er meer schik van denk ik maar over de snelweg is ook piece of cake met zo,n xt 600 E.

gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Geen enkel probleem, met een XT600 kun je redelijk meekomen op de snelweg. Zelf rij ik meestal rond de 110 km/h, dan loopt ie lekker en vang je niet teveel wind.

Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de staat van de motor en de soort banden. Noppen banden rijdt niet echt lekker over de weg. Check of alles in nette staat is, remmen, olie, etc. Zorg dat je ook verzekering geregeld hebt!

Zou met de XT echter binnendoor rijden, zie je eens wat anders dan een snelweg! Kun je alvast oefenen met drempel springen. Dit jaar in 3 dagen ruim 1000 km gereden richting Ardennen en geen enkel probleem.

Veel plezier met de XT en check naast MF ook eens www.xt6.nl
 
Dit jaar in 3 dagen ruim 1000 km gereden richting Ardennen en geen enkel probleem.

geen probleem, GEEN PROBLEEM |( |(
je moet nodig eens naar je routeplanner laten kijken -O-
de ardennnen rijdt je in een halve dag en 300km, gek.


maar ontopic:
waarom zou je op een redelijk moderne motorfiets met meer als 50pk niet over de snelweg kunnen?
er zijn hele volksstammen die wereldreizen maken met een 250cc tweetakt MZ.
maar bovenstaande adviezen zijn van toepassing, het leven is veel leuker als je de N wegen neemt *O*
 
ik heb met een suzuki drz 400 sm een toertocht van 700km gemaakt op 1 dag! veel snelweg gehad (150km achter elkaar) en ging goed. alleen last van wind en kont als je tijdje zo hard rijd.

110 is goed te doen zo rechtop zittend
 
Hij zal wel een beetje gaan zwabberen boven de 130 maar gewoon gassen brandt ie ook goed schoon. Controleer wel de olie even van tevoren voor het geval dat!!
 
geen probleem, GEEN PROBLEEM |( |(
je moet nodig eens naar je routeplanner laten kijken -O-
de ardennnen rijdt je in een halve dag en 300km, gek.


maar ontopic:
waarom zou je op een redelijk moderne motorfiets met meer als 50pk niet over de snelweg kunnen?
er zijn hele volksstammen die wereldreizen maken met een 250cc tweetakt MZ.
maar bovenstaande adviezen zijn van toepassing, het leven is veel leuker als je de N wegen neemt *O*

---------
Halflive, misschien moet je zelf maar eens leren lezen :W

1. Ardenne is vanuit Breda iets van 200 KM. Staat ook in dat ik 3 dagen weg ben geweest........ dus inderdaad veel mooie N wegen zoals jij aangeeft en over de bos en grind wegen
2. een XT600e heeft 40 PK

Neemt niet weg dat een XT geen hardcore machine is en voor degelijkheid is gebouwd ipv top vermogen. Zijn er genoeg die er wereldreizen mee maken, dus 100 Km snelweg moet ook wel lukken :)

ps. er is ook een XT topic op motor-forum!
 
Je hebt het al gelezen: wat snelheid betreft kan je op een XT best lekker met het verkeer op de snelweg meekomen. Ik heb zelf een XT600E gereden (echt naar grote tevredenheid), het enige nadeel vond ik op de snelweg de windgevoeligheid aan de voorzijde. Volgens mij is het een aanrader om of een spatbord direct boven het voorwiel te monteren, of die grote flap te vervangen voor een kleiner exemplaar zoals op de XTX.
 
Gewoon 110-120km/u rijden, dan kom je er wel. Enige waar je last van krijgt is last van je kont. Onderweg misschien eventje stoppen als je het niet gewend bent.

Goed, je kan op de snelweg dan niet zo hard, vanwege de wind, maar in de files is zo'n offroad zo'n enorm fijne stuurfiets. Lekker wendbaar overal langs, je stuur hoger dan de auto's, motor is vrij smal... kom je een bouwvakkerbusje tegen, dan alleen moet je even op de spiegel letten... je gooit en smijt die fiets alle kanten op. Waar supersporters soms ergens niet langs durven of kunnen, kan jij er wel langs met een grote glimlach op je gezicht....

Ik rijd nu al weer ruim 4 jaar op mijn DR en heb er nog steeds erg veel plezier van, alleen op de lange (snelweg)tochten mis ik soms wel wat windbescherming.. maar ach, als het echt moet, pak ik de auto dan wel. Ik weet zeker dat je plezier gaat krijgen van die XT !
 
Leuke reacties lees ik hier en ik zit constant met een big smile op m,n gezicht hiero .

Vroeger.....toen ik nog klein was en rond de 22 jaar oud was reedt ik al met een xt 500 en later met een xt 550 naar o.a Tsjechie /Frankrijk ect met bagage .

Zowel snelweg als binnendoor en dat ging gewoon goed , rustig aan uiteraard op de snelweg zo rond de 110 km en binnendoor lekker spelen met zo,n dikke stamper en een zere kont had ik nooit geen last van .
Kwestie van doorrijden en niet zo vaak stoppen.
Gewoon bij het tanken ffe pause en weer gaan.
Dat doe ik nog steeds overigens .

Als ik tegenwoordig die watjes hoor/zie op bijv. een supersport die na 300 km al janken dat ze zadelpijn hebben of zere polsen of van die wijsneuzen op een dikke toermotor die dan wel ...500 km ...per dag rijden en ook nog beweren dat ze moe zijn ect dan denk ik nog steeds terug aan mijn xtees die ik heb gehad en waarmee ik gewoon 600 of meer op 1 dag reedt zonder een centje pijn.

xt,s zijn gewoon perfecte motoren zeker voor de lange afstanden mits je voor jezelf wat concessies doet.

K,heb nu meerdere motoren maar ook weer een ...xtx 660 .. *O*

gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan