Yamaha XT 600

Daese

MF'er
20 mei 2004
35
0
Brasschaat
Hoi ,
Ik ben van plan een Xt 600 aan te schaffen. Daarom zou ik ,diegene die er zo eentje heeft, willen vragen welke goede én slechte ervaringen ze ermee hebben gehad. Natuurlijk staat de XT erom bekend dat ze zeer betrouwbaar zijn, maar je weet nooit. Ik zou em ook tweedehands willen kopen. Zou ik dat wel doen? :?
Nog één specifiek vraagje: wat is de actieradius of de afstand met een volle tank? Want ik ben niet iemand die steeds naar het bezinemetertje wil kijken. :] Thanks
Jeroen
 
Ruim 250 kilometer, enneh, een XT heeft geen benzinemeter, je bent bij deze gewaarschuwd :)
 
heeft ie geen reserve stand? jawel toch.
let erop dat ie geen olie lekt bij de cilinder voet en kop, tenzij je het kunt (laten) verhelpen natuurlijk. dit vind ik een minpuntje, maarja, wat wil je als je thumper rijdt!
 
Ok thanks, zal ik onthouden! 250 km ok das ongeveer een 6 l verbruik. Dat is wel te doen, niettegenstaande dat die benzineprijzen blijven stijgen! :(

Bijlage: XT 600e.jpg
 
onder de 140 km per uur is het een lekkere motor om te rijden daarboven gaat hij wat minder recht vooruit door het voorspadbord wat veel wind vangt denk ik.
spiegels/ stuur zitten lekker hoog dus filerijden gaat toppertje. en stoeprandjes en andere hobbels bestaan niet meer.
lekkere motor als je niet elke dag honderde km`s moet rijden. zadel zit niet echt lekker meer na een paar uurtjes tuffen maar daar hebben de meeste motoren wel last van volgens mij.
check www.xt6.nl de xt600 club.
later van marvin
 
Als een XT last heeft van een natte voet en koppakking , is dat gelijk kassa of alleen pakkingen wisselen en weer netjes in elkaar zetten ?????

(tuurlijk wek kop mooi glad maken ,,, moment sleutel voor de juiste kracht de bouten aantrekken , kleppen stellen ??? na 500 km ??)
 
Als een XT last heeft van een natte voet en koppakking , is dat gelijk kassa of alleen pakkingen wisselen en weer netjes in elkaar zetten ?????

(tuurlijk wek kop mooi glad maken ,,, moment sleutel voor de juiste kracht de bouten aantrekken , kleppen stellen ??? na 500 km ??)
laat ik mijn bonnetje erop naslaan (van mijn eigenhandige xt550 revisie):
voetpakking: 12,-
koppakking: 34,-
evt. 4 klepseals: 23,-
totaal: +- 70 eurie...is te doen, als je het zelf doet want de pest is juist dat je het hele blok eronderuit moet halen!
de kleppen stel je voordat je weer gaat rijden (uiteraard), daarna ff 50 km rijden en bij koude motor nog eens nastellen. easy as that.
greetz v/d xt-outlaw
 
laat ik mijn bonnetje erop naslaan (van mijn eigenhandige xt550 revisie):
voetpakking: 12,-
koppakking: 34,-
evt. 4 klepseals: 23,-
totaal: +- 70 eurie...is te doen, als je het zelf doet want de pest is juist dat je het hele blok eronderuit moet halen!
de kleppen stel je voordat je weer gaat rijden (uiteraard), daarna ff 50 km rijden en bij koude motor nog eens nastellen. easy as that.
greetz v/d xt-outlaw

Verlopen de klepspelling sterk ????
 
je bedoelt de klepspelingen van in en uitlaat? (kom op dj, even iets concreter aub)
iedere 6000 km met:
inlaat: 0,05 - 0,10
uitlaat: 0,12 - 0,17

Dit zijn de afstel gegevens , goed wat ik bedoel ,,, verloopt de klepspelling sterk moet bij je bij iedere controle er wat aan veranderen ??? een honda NX 250 vaak (schijnt) 60.000 a 80.000 pas een paar ander shimes erin......
 
Standaard XT banden zoals ze er de laatste oplagen zijn niet echt geweldig in stabiliteit en grip, moet je zeker wat aan doen als ze op zijn. Bij provinciaal rijden is mijn verbruik meestal 1:21, snelweg daalt dat snel door de inval van de 2e carb.
 
met rustig rijden 1:20, met flink wat gas 1:16? (mijn blok lijkt erop, behalve de carb geloof ik, dus ben niet helemaal cker..)

Zou ik 'm eens op de bank zetten en kijken wat je lucht-brandstof ratio is, want 1:16 met flink doorhalen, dan heb je een behoorlijke zuipschuit.. ik haal altijd 1:20 op m'n Suzuki, 650cc en ik gooi dat ding bijna overal open... rij wel veel meer binnendoor dan over de snelweg, maar netjes rijden is er nooit bij. Kan gewoon niet op een off the road. :o (op welke motor wel eigenlijk?)
 
ja, maar dat probeerde ik te zeggen met ''ik heb een andere carb geloof ik''
1ste helft gas = gasschuif
2de helft = constant vacuum, dat wil wel zuipen! (en scheuren)
de xt600 heeft dat ook lees ik net..
mijn 550 rijdt dan dus 1:17/6 (1:20 als ik alleen tot de helft, dus op de gasschuif, gas geef.
 
ja, maar dat probeerde ik te zeggen met ''ik heb een andere carb geloof ik''
1ste helft gas = gasschuif
2de helft = constant vacuum, dat wil wel zuipen! (en scheuren)
de xt600 heeft dat ook lees ik net..
mijn 550 rijdt dan dus 1:17/6 (1:20 als ik alleen tot de helft, dus op de gasschuif, gas geef.

Had ik ook op mn XT350... 2 inlaten. Reed verdomde zuinig :D Maarja, dat was weer een 350... boven bepaald toerental ging idd de 2e inlaat ook meewerken.
Maar vind wel dat ie flink zuipt voor een éénpitter.. zoiets zoop m'n GSX600F ook.. 1:16.
 
ja, nu ik erover nadenk....ik heb met mijn laatste volle tank iets van 4 keer gecrosst en ook gewoon lekker door gereje op de weg..ik moest weer 10 liter tanken (das bij de reserve stand) bij dik 180 km.
laten we het dus op 1:18 houden bij ''intensief'' gebruik.
greetz
 
Vraagje , als je netter rijd zou je een stuk lager dan die 1 op 18 intensief moetnm kunnen halen?? zou dat ergens 1 op 20 a 25 kunnen zijn als je op de weg met de stroom mee ???

Je zou misschien in een boek kunnen opzoeken wat de vacium waarde als die 2e trap gaat mee doen , en een vacium meter monteren kan je heel zuinig rijden als je dat zou willen zeker met deze extreme brandstog prijzen,,,,,,

Zou het kunnen zijn dat zo'n XT een stuk zuniger rijd dan een XL/XR met gelijke cilinder inhoud ???
 
je voelt het direct, zowel aan de handle als aan je blok wanneer je op c.v. komt.
ik had ooit een markering op me handle gemaakt zodat ik er precies tegenaan kon rijden, dat scheelde cker!
wat de verbuiken per modellen betreft, tja...enigste wat ik kan zeggen is dat de xt's sinds 82 (de 550) een vierkleps kop kregen met een totaal andere flow, dus of je ze nou moet vergelijken...ik ken die hondaatjes niezie goed...


ps. die dubbele carb zit erop omdat je met gasschuif sneller weg bent in lage toeren, dat ie goed & snel oppakt, wat een responsie! wauwww
 
je voelt het direct, zowel aan de handle als aan je blok wanneer je op c.v. komt.
ik had ooit een markering op me handle gemaakt zodat ik er precies tegenaan kon rijden, dat scheelde cker!
wat de verbuiken per modellen betreft, tja...enigste wat ik kan zeggen is dat de xt's sinds 82 (de 550) een vierkleps kop kregen met een totaal andere flow, dus of je ze nou moet vergelijken...ik ken die hondaatjes niezie goed...


ps. die dubbele carb zit erop omdat je met gasschuif sneller weg bent in lage toeren, dat ie goed & snel oppakt, wat een responsie! wauwww

Ik neem aan omdat het vacium gestuurd het niet zo abrupt is al een emmer water omgooien ,,,, die 1 op 18 die ik zag staan met intensief rijden dan zal ie een evenredig toch z'n partijtje mee blazen...... en dan is 1 op 18 niet slecht...
met die markering als je eronder blijft wat scoor je dan ??? hoeveel toeren kan je maken eer je de zone ingaat dat de c.v gaat werken ?????
Heb je zo niet een verkapte smalle powerband ??? of een soort lompe turbo duw ???

Van de honda's weet ik dat ze een aantal keer veranderd zijn een enkele groote carb en ook 2 kleinere met een vacium doos erop om weer omgekeerd,,,, als je naar een aantal topic hierover ziet , het afregelen best lastig maar als ie goed staat afblijven......

zou een XT zuiniger lopen dan een XR/XL/NX of een kawa klw 600 of suzukie DR 600 , zou wel eens wat cijfers en verhalen willen zien ....
E
 
Terug
Bovenaan Onderaan