yamaha xt250 - 1980

denoorman

Rookie
6 jan 2013
6
0
hey,

een vraagje omtrent mn nieuwe project: een yamaha xt 250 van 1980.
momenteel ligt het achterwiel eruit, dr wordt een nieuw bandje rond geslagen. zodra ie weer op zijn pootjes staat, wil ik em verversen, met een nieuw filter. vraag: die olie moet volgens info op het net 20 W40 zijn. wat zal ik daarvoor pakken, een half- of een volsyntheet? iemand tips/ervaring daar mee?

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
dank voor de feedback, wordt een 10 w 40, denk ik. de kanaaltjes naar de kop schijnen niet zo groot te zijn, en dan is een olie, die koud vrij soepel is, niet verkeerd...

gr,

noorman
 
Ik zou in ieder geval een semisyntheet nemen. Bij volsyntheet loop je de kans dat de reinigende werking van de olie oude aangekoekte olie losweekt, wat oliekanaaltjes kan verstoppen.

Verder is de olie van nu veel beter dan de olie van 1980. Welke waarde en merk, is een discussie waar ik mij liever niet meng....
 
ondertussen staat ie weer op zn pootjes. nieuw achterbandje erop... verse olie int blok, filtertje ook. gister heb ik em dus ook al laten draaien. na drie en half jaar stilstand moest ik 3 keer schoppen, en hij liep! ben er nog niet mee naar buiten geweest, het was hier gewoon een ski-piste! maar nu dooit het lekker, dus van de week maar eens in de verzekering zetten, en da kan ik zaterdag as. eens kijken hoe hij zich op de weg gedraagd..( ijs en weder dienende)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan