YAMAHA XT550 "board racer"

Nou, geloof me: er zijn toch heel wat dienders die echt wel in de gaten zullen hebben dat een boardtracker met het kenteken van een off the road niet klopt...
Hoe tonen ze dat dan aan? Staat er ergens in dat dikke boek hoe een XT550 er uit ziet?
 
Ja en wat dan nog?
Hier onder de streetfighters is er niet een meer wie op het origineel meer lijkt.
_O-

Ik zit met m'n topic niet voor niets onder de streetfighters.. Bouwen en verbouwen hoort bij onze hobby.

Subtiel verschil: jij construeert een eigenbouw frame en hangt daar het blok van een XT in.
Het framenummer dat in jouw frame staat hoort niet bij dat frame.

Dat is niet een aangepaste/verbouwde motor, dat is een nieuwe motor.

Overigens ontgaat het bovenstaande me in relatie tot de wet, maar vooruit.
 
Nee, het staat niet in het dikke boek, maar als ze bij twijfel even contact opnemen met de achterban komt er zo een foto van een XT binnen. Die lijkt niet op de motor die ze staande hebben gehouden, verschil is wel erg groot.
Als je in de buurt blijft van het origineel kun je mazzel hebben. Maar als je toevallig een agent treft die motor rijdt kun je ook de pech hebben.
Maar nogmaals, je moet het gewoon niet opzoeken, dus een normaal rijgedrag, geen "Loud Pipes", want die redden je dan niet en een normale rechterhand. En dan kun je illegaal toch een hoop plezier hebben.
Spreek uit ervaring!!
Dan even richting wet, algemeen. Richtingaanwijzers met EU keurmerk, claxon, originele uitlaat, kentekenplaatverlichting, veiligheidssysteem standaard/versnelling, lichtbeeld koplamp en zo nog een aantal standaard punten waar sommige agenten, lees azijnpissers op afgestudeerd zijn.
Laats in de categorie cruisers nog een verhaal gelezen dat een motorfiets staande gehouden werd omdat de agent vond dat zijn stuur te breed was. Moest daarvoor opnieuw gekeurd worden door de RDW. Nou, dan moet er bij heel veel motoren die nu rondrijden nog aardig gesleuteld worden om hem door de keuring te krijgen als je pech hebt.
En pech is in dit hele verhaal het magische woord.
Maar we gaan terug, on topic.
Nog steeds een mooi kunstwerk, Maarten. Al ingeschreven voor de 28e mei?
 
Laatst bewerkt:
Nee, het staat niet in het dikke boek, maar als ze bij twijfel even contact opnemen met de achterban komt er zo een foto van een XT binnen. Die lijkt niet op de motor die ze staande hebben gehouden, verschil is wel erg groot.
Als je in de buurt blijft van het origineel kun je mazzel hebben. Maar als je toevallig een agent treft die motor rijdt kun je ook de pech hebben.
Maar nogmaals, je moet het gewoon niet opzoeken, dus een normaal rijgedrag, geen "Loud Pipes", want die redden je dan niet en een normale rechterhand. En dan kun je illegaal toch een hoop plezier hebben.
Spreek uit ervaring!!

Je begrijpt mijn punt niet.
Simpelweg een foto tonen en zeggen: "Jouw motor is anders dus het klopt niet" houdt het niet voor een rechter.

Hoe wordt juridisch gezien de XT550 (of welke motor dan ook) geidentificeerd?
 
Laatst bewerkt:
Hier wordt door Yellowrider met passie een geweldig project gebouwd/geëtaleerd, en een paar posts geleden heeft hij aangegeven "on-topic"

Respecteer aub de TS'er en pm elkaar....
 
Laatst bewerkt:
Oeps, ik let ff nie op en er ontstaat bijna een ander type topic _O-

Gauw foto's want daar gaat het toch om tenslotte *O*

full


Koplamp voorzien van gele folie.. Bedankt voor de tip Frank 8-) past er goed bij.

full


Teller netjes ingebouwd en aangesloten (km teller kabel moeten aanpassen |(

full


En voor de oplettende kijker , jip ook aan de linkerkant zit een #5 verwerkt ;)
 
Hier wordt door Yellorider met passie een geweldig project gebouwd/geëtaleerd, en een paar posts geleden heeft hij aangegeven "on-topic"

Respecteer aub de TS'er en pm elkaar....

Dank voor het compliment Wijnand.
Maar het is een forum dus iedereen mag van mij zeggen wat ie wil.
Vaak brengen opmerkingen oid mij weer op ideeën of een andere inzicht.
Alleen jammer als mensen een beetje narrig doen naar elkaar.
 
uitlaat gereed:
full

beetje lengte behouden ;)
full

is eens een keer wat anders
full

zit een db killer in en ben benieuwd wat voor klappen hij straks gaat geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan