YAMAHA XT550 "board racer"

Wordt erg mooi! Maak je een soort ouderwets fietszadel van leer net als een Brooks of Lepper? Tenminste die hadden die boardtrackers ook dacht ik...
 
Wordt erg mooi! Maak je een soort ouderwets fietszadel van leer net als een Brooks of Lepper? Tenminste die hadden die boardtrackers ook dacht ik...

kwa grote is het waarschijnlijk een fietszadel maar het model wordt toch anders.
Het moet een beetje passen bij alle hoekige vormen en wil er een bolleke waar nummer 5 op komt.

Zal een beetje out of the box gaan worden. Met een achterlichtje wat er in mee veert :?
We gaan het zien.

As weekend de wielen er in *O* dan kan ik kijken of hetgeen ik in gedachte heb mooi zal staan.
 
Godsamme... FF (vanaf 5 januari zag ik net) niet op het forum gekeken en hij is al weer bijna klaar! En ik schiet maar niet op met m'n project, omdat ik alleen met andermans voertuigen bezig ben..
 
Gisterenavond de wielen opgehaald en even er in gehangen: *O*

full


full


Een band is al schoon gepoetst de rest heeft nog een blauwe beschermlaag.
Maar ze passen perfect. 21" achterwiel 8-)
 
diverse originele delen welke verroest of verweerd waren zijn opnieuw behandeld:

full


zo met die kettingspanners geeft een mooie affabrieklook
 
nu het zitje bedenken en de kentekeplaat ergens dumpen en dan kan het spul naar de coater :Y
Zit weerschot in de zaak :9
 
Hij wordt cool!!

kenteken blijft een vraag voor mij...
Volgens mij hadden die board racers helemaal geen kenteken, die kwamen nooit op de weg.
Gebruik je het donor kenteken, dan kan je beter geen agenten tegenkomen of brokken maken denk ik.

Ben je van plan om er echt op te gaan rijden?

Verkopen aan en museum lijkt mij ook een goeie optie!!!
 
Hij wordt cool!!

kenteken blijft een vraag voor mij...
Volgens mij hadden die board racers helemaal geen kenteken, die kwamen nooit op de weg.
Gebruik je het donor kenteken, dan kan je beter geen agenten tegenkomen of brokken maken denk ik.

Ben je van plan om er echt op te gaan rijden?

Verkopen aan en museum lijkt mij ook een goeie optie!!!

Klopt, officieel mag je NIETS veranderen dus ook geen subframe en als ze willen kunnen ze iedere motor van de weg halen met andere knippers en sportuitlaat.
Ik rij met dit ding straks naar een terras en verder kom ik niet met 5 liter dus maak er geen drukte om.
Daarnaast wordt ieder project van mij getaxeerd zo dat bij evt diefstal of schade er een dagwaarde bekend is.
 
Maarten,

Ik vind het een heel vet project worden.
Vroeg me alleen af of die achterbrug zo blijft?
Ergens doet dat hoekige dingen een beetje af aan de rest van de mooie frame buisjes :$
 
Maarten,

Ik vind het een heel vet project worden.
Vroeg me alleen af of die achterbrug zo blijft?
Ergens doet dat hoekige dingen een beetje af aan de rest van de mooie frame buisjes :$

Links komt er een kapje overheen en als het gecoat is denk ik dat het minder op valt. Daarbij als je de motor live ziet dan zie je dat meerdere onderdelen dezelfde vorm en afwerking hebben als de brug. Dit om de affabrieklook enigzins te creëren hahaha..
 
Pffff dis heel wat anders als voorgaande projecten maar dat had je al gezegd. Achterbrug is twijfelachtig. Totaal plaatje straks.... Ben benieuwd
 
Ik ben ook benieuwd naar het totaal plaatje.
Zie het nu nog niet. Maar het zal vast en zeker goed komen.
 
Zo de achterbrug verdwijnt heel langzaam door m'n affabrieklook _O-

full


kettingkastje krijgt later nog wat openingen maar dat komt bij de afmontage ;)
 
full


Zitje wordt een combi van spatbord/achterlichtbevestiging/zitgedeelte/elektronica.
En dit alles verend ;)
Veertje is mooi instelbaar dus kan rustig chinees eten, de spattert kan de band niet raken bij maximale belasting ;) _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan