Yamaha Xt600 3TB kickstart start slecht

Marcvandenbroek

Classic superbikes
29 okt 2021
4
0
Nieuwkoop
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, en heb als hobby ouwe superbikes op te knappen.
Dit is geen probleem, maar ik heb laatst voor de fun een Xt600 uit 92 erbij gekocht.
En dit is heel anders afstellen als een 4 in lijn.
De motor doet het inmiddels wel, en rijd goed, maar het starten blijft een uitdaging.
Soms doet hij het naar 3x kicken, maar soms trap ik me helemaal rot.
De carburateur heb ik ultrasoon gereinigd en de tweede klep zo afgesteld dat hij bij 7 mm pas gaat meewerken. Starten zonder gas gegeven.
staat nu 4 slagen uitgedraaid.
Ik heb het idee dat hij snel verzuipt en vraag mij af of dit met de vlotter hoogte te maken kan hebben.

Iemand enige tips ?
 
zit er ook een decompressie klepje op
zo ja bij mijn honda xr 600 drie x kicken met gas open ,daarna cilinderzuiger tegen arbeidslag aan zetten en fikse trap en hij sloeg aan .
wat ik ook wel heb mee gemaakt is dat hij volgens bovenstaande start procedure starte .
maar soms heb ik ook wel eens een half uur staat kicken .
dit werd voor oorzaakt door een kabel breuk ( voeding draad cdi )
 
zit er ook een decompressie klepje op
zo ja bij mijn honda xr 600 drie x kicken met gas open ,daarna cilinderzuiger tegen arbeidslag aan zetten en fikse trap en hij sloeg aan .
wat ik ook wel heb mee gemaakt is dat hij volgens bovenstaande start procedure starte .
maar soms heb ik ook wel eens een half uur staat kicken .
dit werd voor oorzaakt door een kabel breuk ( voeding draad cdi )
euh, ik geloof je niet
 
Kicken is het probleem niet, nog nooit geweest bij andere motors tenminste.
Juiste punt opzoeken, dat is een gevoel, en vervolgens 1 keer trappen en lopen. Alleen wil het bij deze motor niet altijd lukken, soms wel.
Daarom denk ik dat het de afstelling is.
 
Kicken is het probleem niet, nog nooit geweest bij andere motors tenminste.
Juiste punt opzoeken, dat is een gevoel, en vervolgens 1 keer trappen en lopen. Alleen wil het bij deze motor niet altijd lukken, soms wel.
Daarom denk ik dat het de afstelling is.
tja dat is het proleem bij 1 cilinders,klopt er maar iets niet zijn ze of moeilijk te starten of starten helemaal niet,
en de oorzaken kunnen variëren van ontsteking problemen tot carburatie problemen,ik startte 1 pitters altijd door met de choke aan
zonder contact een paar keer door te trappen en dan van choke af en met de zuiger in de juiste stand aantrappen,de meeste starten dan in 1 trap,een verzopen exemplaar startte ik door eerst met het contact uit,kraan dicht en volgas een aantal keren doortrappen en
daarna contact aan en met de zuiger in de juiste stand starten,uiteraard zonder de choke te gebruiken.
Maar zou eerst maar eens kijken hoe de bougie er uit ziet,de vlotterhoogte moet natuurlijk ook juist afgesteld staan en
de mengselschroef ook als die er op zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan