Yamaha xt600 slaat af (misfire) op stationair

Sytzevdw

Rookie
12 nov 2020
2
0
Ha iedereen! Ten eerste ben ik nieuw op het forum.

Ten tweede: ik heb een vraag: onlangs heb ik een Yamaha XT600E (2003) aangeschaft. Op hoge toeren met choke aan (motor koud) loopt hij soepel, echter op lagere toeren (warm en choke uit) slaat de motor af rond 1400 RPM stationair. De motor lijkt een "misfire" te hebben waarna hij uitvalt. Met stationair spelen heeft geen nut gehad. Een ander gek iets: met de standaard uitlaat lijkt het minder te gebeuren dan met een laser produro uitlaat die er op zat bij aankoop. Waar zal dit aan kunnen liggen?
Ik ben een leek wat betreft motortechniek, vandaar de vraag!
Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
 
Ik vraag me dan eerst altijd af waarom een leek op technisch gebied een motor koopt die het niet goed doet.

De oplossing kan liggen in het afstellen van de mengselschroef (niet aan te raden voor leken).
Verder hebben veel grote eencilinders de neiging om stationair af te slaan.
 
Met mijn XT (‘91) had ik dit ook, lang geleden. Reed prima, bij het verkeerslicht sloeg hij af met een dikke plof. Lastig weer aan te trappen (ik had niet de ‘E’-versie), dus leuk als je naar voor gereden was :)

Als ik me goed herinner is dat toen opgelost met een nieuw inlaatrubber, oftewel valse lucht. Helemaal zeker ben ik niet, was in 2004 of zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan