Yamaha XT600 SM

21 okt 2007
40
0
Raalte
Ik heb een 1998 Yamaha XT600e en heb deze al aardig aangepast naar SuperMoto:
Surfdude (leonsurfdude) - Personal Photos | BikePics.com

Nu wil ik in plaats van de neopreen vorkhoezen plastice kapjes voor de voorvork. Nu heb ik al op meerdere plaatsen gezocht hiernaar(internet, dealers, kennissen etc) maar heb nog geen kapjes kunnen vinden. Wel is mij verteld dat het aan te bevelen is om stofkapjes op de vorken te doen(waar de 'dunne buis' in de 'dikke buis' schuift). Ook deze heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden.

Ook ben ik op zoek naar andere spiegels voor mijn XT( hier heb ik nog niet actief naar gezocht, maar nu ik het toch post... :P )

Heeft iemand enig idee waar ik deze onderdelen kan vinden? of wat ik nog meer aan mijn motor kan 'verbeteren'/aanpassen?

// Leon
 
easyparts.nl

fmxshop.eu

noppenshop.eu (waarschijnlijk deze niet, maar altijd handige site)

voor de rest zou ik het ook niet weten, al bij gewoon yamaha dealer of zo geweest??
of misschien bij een motorbeurs....
 
Ik heb de websites nagekeken... hier heb ik zeker wel veel interessante info/producten gezien! bedankt hiervoor!

De stofkapjes heb ik gevonden op louis.de... Wat de plastic vork-kappen betreft; deze heeft Acerbis inderdaad... zelfs voor Yamaha motoren... helaas niet voor de XT... wel voor de Enduro/Cross modellen... Nu hoorde ik dat de Honda modellen goed pasbaar te maken zijn voor een XT. Dit zal ik dus eens uitzoeken...

Verder heb ik nog even gekeken naar spiegels en heb mijn oog laten vallen op de spiegels van een KTM 690 SM(http://www.motorfocus.nl/index.php?p=25&mid=88). Nu past dit natuurlijk niet op een Yamaha... Zijn hier ook koppel-stukjes voor te krijgen? hier heb ik op louis.nl ook nog even naar gekeken, maar kon het tot nu toe nog niet vinden... :(

// Leon
 
:)
In principe passen die KTM spiegels er wel op denk ik.
Je moet kijken wat de schroefdraad maat is m10 of m8 ofzo je hebt hier verloopjes voor,ik denk wel dat je yamaha speciale draad heeft aan 1 kant die de andere kant opdraait.
Dit staat er namelijk bij een product van Louis
Spiegeladapter (rechts/rechts und rechts/links-Gewinde) sind zur Montage der FAR Universal-Lenkerspiegel mit Blinker (Best.Nr. 10028706-100709) an Yamaha-Motorräder geeignet
Ebenfalls erhältlich mit Linksgewinde für Yamaha-Modelle
Je kan anders een los klemmetje erop zetten zodat je "normale" schroefdraad hebt.

Deze spiegels zijn ook een beetje het model van KTM, Deze en deze

:j
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan