Yamaha XT600Z Tenere 3AJ geschikt??

Robin66

Rookie
25 mrt 2013
12
0
Hoewel ik 13j geleden mijn motorrijbewijs in India gehaald heb, en daar een jaartje heb rondgereden (darwin proof, want overleefd) heb ik net mijn NL motorrijbewijs gehaald.

Ik wil niet speciaal 300 rijden in DE maar vooral de omgeving beter verkennen en korte ritjes naar Arnhem/ Nijmegen (woon in Elst) en mee met offroad ritten.

Op marktplaats zie ik een XT600Z 3AJ aangeboden... is dat nou een goed idee voor een beginner als ik? Een transalp kan natuurlijk ook.... Kijk ik wil in de loop van de tijd ws een ééncylinder maar vraag me af of dat misschien te enthousiast van me is?? Moet ik gewoon eerst eens op een ntv of cb gaan rijden en over een jaartje eens verder kijken?? (vroeger veel geskate en ik wil eigenlijk gewoon een trap af kunnen rijden). Trouwens heb ik net proef gereden op een kawa kle500 en vond het net een brommertje (daarnaast als nadeel...;-) paarszadel en paarse ballen omdat het zadel erg stijl loopt).

De topsnelheid van die XT600Z zit wel goed maar prettig is het waarschijnlijk niet... zou ik een beetje mee kunnen komen met een ritje met vrienden??

Voordelen vind ik de eenvoudige techniek, ik heb vroeger behoorlijk aan brommertjes zitten sleutelen, en de stevigheid van de motor.

Wat zal ik eens kopen?

Bedankt voor het mee denken,

Robin
 
Fijne fiets, de 3AJ Tenere, ooit ook een gehad, heel Europa mee door gereden en beperkte snelheid en vermogen, ach.... niet belangrijk. Wel betrouwbaar en leuk rijden.
 
Ik heb er 1 uit de slechte XT periode (1VJ). Van de 8 motoren die ik heb rijd ik met deze toch het meeste. Ik woon 3 km van mijn werk en ga dagelijks met de XT. Heenreis 3 km binnen de bebouwde kom, terugreis 20 tot 35km Offroad.
Ding brengt me overal waar ik heen wil, of het nu over de weg is of er langs.
Maar als je mee wil met supersports/toermotoren met een kruissnelheid van 120+ zou ik het niet doen of je vrienden moeten zich aan jou gaan aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan