Yamaha xt660x of Honda fmx650

BL97

Rookie
17 mei 2019
1
0
Hallo,

Morgen ben ik als t goed gaat in t bezit van een motor rijbewijs code 80, eerst nog even slagen.
Maar bij een rijbewijs hoort natuurlijk ook een motor. Nou heb ik t hele internet al afgelezen en topics vol over allebei de motoren maar vind de keuze maken nog steeds lastig. Natuurlijk is het t makkelijkst om te gaan proefrijden maar een honda fmx 650 staat niet zomaar om de hoek bij mij in de buurt.
Mijn vraag is of het verstandiger is een xt660x te halen met 30000 km of een fmx met 15000 km (allebei ongeveer even duur).

Mvg, Bas
 
De keuze is aan jou. Het blok van de xtx is oer strek. Er is iemand die nu bijna 100000 km op zijn xtx heeft staan. Als je de olie wissels en olie peil op orde houd gaan ze erg lang mee.
Ik heb mijn xtx al meer dan 8 jaar en heb er nog nooit iets aan gehad.

Hoe de fmx is heb ik geen idee.
Het is aan jou. Wat vind je mooi en belangrijk aan een motor. En wat je uiteindelijk fijn vind rijden
 
Fmx is oer en oertraag. Heb zelf een dominator 650 gehad die had hetzelfde blok als de fmx alleen dan minder geknepen, en die was met andere dempers al een stuk langzamer dan de xt660 van een maatje van me.

Ook loopt de xtx 10jaar voor op de fmx op vlak van remmen en motorblok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan