Yamaha xtx 660 - motorische upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

simply simon

Rookie
28 mrt 2010
17
0
Antwerpen
Hello,

Ben momenteel in bezit van mijn eerste motor, een xtx uit 2007 en rij al zo n 6 maanden naar hartelust rond .

Merk toch dat er motorisch gezien wat beperkingen zijn (schokken bij lagere rpm en versnelling, ...)

Wat is gangbaar om deze motor ten volle te laten presteren ? Ik ben er niet op uit om hem op te voeren (denk aan slijtage etc.) maar wil wel graag het maximum uit de motor halen .

Zelf kom ik uit op een powercommander met K&N luchtfilter maar het totaalpakket van wat precies bij mekaar past is me niet helemaal duidelijk . Ook welke dealers een goede diagnose/afstelling aanbieden en of het voordeliger is alle onderdelen via bv Duitsland (Off The Road.de) te bestellen dan wel alles via dealer te laten verlopen .

Mogelijk zijn er onder jullie mensen die vanuit ervaring met deze motor weten welke combo het best werkt ?

Topsnelheid interesseert me veel minder dan trekkracht - ook hier wil ik kijken of een groter achtertandwiel een optie is ?

Graag verneem ik jullie kennis, ervaring en feedback hierover .

Alvast bedankt !

Simon
 
Hello,

Ben momenteel in bezit van mijn eerste motor, een xtx uit 2007 en rij al zo n 6 maanden naar hartelust rond .

Merk toch dat er motorisch gezien wat beperkingen zijn (schokken bij lagere rpm en versnelling, ...)

Wat is gangbaar om deze motor ten volle te laten presteren ? Ik ben er niet op uit om hem op te voeren (denk aan slijtage etc.) maar wil wel graag het maximum uit de motor halen .

Zelf kom ik uit op een powercommander met K&N luchtfilter maar het totaalpakket van wat precies bij mekaar past is me niet helemaal duidelijk . Ook welke dealers een goede diagnose/afstelling aanbieden en of het voordeliger is alle onderdelen via bv Duitsland (Off The Road.de) te bestellen dan wel alles via dealer te laten verlopen .

Mogelijk zijn er onder jullie mensen die vanuit ervaring met deze motor weten welke combo het best werkt ?

Topsnelheid interesseert me veel minder dan trekkracht - ook hier wil ik kijken of een groter achtertandwiel een optie is ?

Graag verneem ik jullie kennis, ervaring en feedback hierover .

Alvast bedankt !

Simon

Hoi Simon, Ik zie dat je nog niet zo lang op het forum zit maar; kijk eens hier

XT660X Topic - Part 6

alles wat je vraagt en wil weten is hier al aan bod gekomen. Ik geef toe, het is wel even spitten om door de 5 vorige topics heen te worstelen. Maar dan weet je ook alles.

gr, Look.
 
Hello,

Ben momenteel in bezit van mijn eerste motor, een xtx uit 2007 en rij al zo n 6 maanden naar hartelust rond .

Merk toch dat er motorisch gezien wat beperkingen zijn (schokken bij lagere rpm en versnelling, ...)

Wat is gangbaar om deze motor ten volle te laten presteren ? Ik ben er niet op uit om hem op te voeren (denk aan slijtage etc.) maar wil wel graag het maximum uit de motor halen .

Zelf kom ik uit op een powercommander met K&N luchtfilter maar het totaalpakket van wat precies bij mekaar past is me niet helemaal duidelijk . Ook welke dealers een goede diagnose/afstelling aanbieden en of het voordeliger is alle onderdelen via bv Duitsland (Off The Road.de) te bestellen dan wel alles via dealer te laten verlopen .

Mogelijk zijn er onder jullie mensen die vanuit ervaring met deze motor weten welke combo het best werkt ?

Topsnelheid interesseert me veel minder dan trekkracht - ook hier wil ik kijken of een groter achtertandwiel een optie is ?

Graag verneem ik jullie kennis, ervaring en feedback hierover .

Alvast bedankt !

Simon

Ik heb ook nog een xtx gehad. Heb er ook zeer graag mee gereden, heb zelfs nog de originele dempers verkocht aan "look" :-)

Het schokken zit een beetje in de 1 cilinder maar is ook voor een groot stuk te wijten aan de injectie op de 1 pitter...Ik had er 2 open remus uitlaten op en bij mij was het schokken zo erg dat hij zelfs in te lage toeren gewoon durfde stilvallen...lekker veilig niet?
Ik heb hem ok gekregen door de snorkel te verwijderen, zit onder het zadel en de CO regeling via het dashoboard wat bij te regelen...ik dacht dat ik em 28 had staan (kan dat?)

Toen het nog niet in orde was, heb ik nog de upgrade gedaan naar K&N luchtfilter + powercommander...toen was hij goed :-)

Uiteindelijk nog een kleiner tandwiel vooraan op geplaatst, voor wat meer vermogen te halen...gaan!!!

Ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat ik van werk veranderde en de afstand te groot was...er bestonden toen nog niet veel zwaardere SM achtigen...nu wel...daarom hypermotard gekocht...maar soms denk ik nog wel eens aan de speelvogel...de xtx
 
Hoi Simon, Ik zie dat je nog niet zo lang op het forum zit maar; kijk eens hier

XT660X Topic - Part 6

alles wat je vraagt en wil weten is hier al aan bod gekomen. Ik geef toe, het is wel even spitten om door de 5 vorige topics heen te worstelen. Maar dan weet je ook alles.

gr, Look.
Precies, en om deze reden een slotje, om alle informatie niet te veel te laten versnipperen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan