yamaha xv 535 virago ervaringen ?

ozzy2001

Rookie
24 dec 2012
19
0
rotterdam
Hoi
ik ga aankomende week bij een virago 535 kijken en ben benieuwd of hier nog mensen zijn die nog tips hebben om op te letten buiten de normalen dingen.
en ook naar ervaringen met de motor.
 
Ik rij zelf sinds een aantal maanden een 250, maar ga er vanuit dat het bij een 535 ook wel zo zal zijn...Dat ding is extreem wendbaar. Heerlijk!!
 
ik rij een dragstar650, feitelijk een opgeboord virago 535blok onder...voor zover ik weet betrouwbare motoren wat je van de (meeste) yamaha's kan verwachten
 
Helaas, niet zo'n beste ervaring gehad. Had een 535 gehuurd na het behalen van mijn rijbewijs (21 jaar geleden), na een uur terug gebracht. Zadel leek wel van beton. Zo traag als dikke stront tegen een berg op. Nou kan dat toevallig ook alleen aan die motor hebben gelegen.
 
Rijd sinds het behalen van mijn rijbewijs in december 2012 ook op een Virago 535 uit '93. Ik vind hem geweldig rijden. Tot 140 km/u is er genoeg koppel (vind ik dan) dan tot de 160 km/u wil hij niet echt meer. De wendbaarheid is inderdaad super, en hij ziet er gewoon leuk uit!

Punten om op te letten die ik weet: de startmotor bij oudere types (van voor '91 ofzo iets) gaat nogal eens kapot. Oudere types hebben weinig tankinhoud, je kunt het beste eentje nemen met twee tanks, eentje voor en eentje onder het zadel. En de originele spanningsregelaars geven nogal eens de geest, mijn motor heeft al een vervangunit erop zitten.
 
Zij leuke dingen.

Wel bijhouden, want van stilstaan worden ze niet beter. Maar ja, dat geldt wel voor meer motoren.

De zijn klein en laag.
Wendbaarheid vind ik gemiddeld.

Tis eigenlijk een soort mini-cruiser. Laag massa-centrum, stabiel.

Power houdt niet over, is wel voldoende.
 
we gaan hem zaterdag op halen , hij reed heerlijk en voor mij is dit een leuke motor om ervaring op te doen en vond het klein en laag best meevallen maar goed ik ben zelf 170 en 50 kilo dus pas er goed op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan