Yamaha XV 750 SE '82 problemen

Misticle

Rookie
27 jun 2010
2
0
Leerdam
Goedenavond allemaal.

Ik heb van manlief mijn eerste motor gekregen.
Geweldig mooi ding, maar heeft wel wat probleempjes.

Ik heb eerst de olie vervangen en het oliefilter verschoond want die was zwart, verder hebben we de lucht filter schoongemaakt en de behuizing, want het motortje had al wel een tijdje stil gestaan.

In het begin was hij een beetje schokkerig met rijden en had ie af en toe wat puf te weinig. Daarna is hij echt geweldig gaan lopen en nadat ik een in een file heb moeten rijden waarbij ik veel heb moeten stil staan is het echt butt geworden.

Slecht optrekken, alsof je op stont rijdt in plaats van benzine. Het ploffen en klappen van de uitlaten is wel opgehouden, en is niet meer begonnen. Maar het lijkt wel of ie nergens meer puf van krijgt.

Bougies vervangen, er zaten eerst twee verschillende in, een 6 en een 8 achter, en het bleken de bp7es te moeten zijn.
Bougiekabels vervangen, want hij liep maar op 1 cylinder, nu is het echter nog steeds zo, dat zodra je de achterste bougie kabel los trekt, je lekker op je donder krijgt. Hij lekt dan dus stroom.

En nu rijdt hij niet harder dan 100 en komt met moeite boven de 4000 toeren uit in zijn hoogste versnelling. Ik heb hem een paar keer meegemaakt, net na de nieuwe bougies enzo, dan scheurt ie echt onder je kont vandaan, maar nu is ie niet vooruit te branden, terwijl wanneer je gewoon goed gas geeft hij dat wel laat horen.

Als je na 10 minuten eindelijk op de 100 zit, heb je ruimte over om het gas een hele lading terug te draaien zonder enig effect. Geeft je daarna weer gas bij dan merk je helemaal niets. Ik heb dus al een nieuwe gaskabel besteld, want er zit ook een knik in, maar ja de problemen blijven maar vaag.

Hij rijdt nu continue op 2 cylinders, maar ja daar is dan ook wel alles mee gezegd.

Iemand enige suggesties of ideëen??

Groeten
Misticle
 
Dat wordt zo te lezen tijd om de carburateurs grondig schoon te maken, voornamelijk vermoed ik dat door dit deel:
Als je na 10 minuten eindelijk op de 100 zit, heb je ruimte over om het gas een hele lading terug te draaien zonder enig effect. Geeft je daarna weer gas bij dan merk je helemaal niets.
Lijkt mij dat de carburateur(s?) boven half gas niets doet--> hoofdsproeier zeer waarschijnlijk verstopt.
 
Ik denk dat je carburateurs vervuild zijn, of dat er een defect zit (gasschuiven/membramen/naalden/sproeiers).

Maar meer kans op het eerste.


~[edit]
:/
te laat


;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan