yamaha xv 750 virago caferacer project

Dag Piet,

Het is wel de bedoeling dat mijn motor gekeurd gaat worden :P Dat gaat in Nederland in principe heel erg goed. De regeltjes zijn redelijk duidelijk en als je niet met een of andere monsterlijke creatie aan komt zetten bij de keuring is het nog best eenvoudig volgens mij. Heel belangrijk is volgens mij dat de papieren en tekeningen die je hebt in orde zijn. Ik heb al contact gehad met de RDW en die reageren aan de telefoon heel positief over het project.... dus ik heb goede hoop.

Verder met je wielen dan! Heel fijn dat die 535 naven er zo op gaan! Dan heb je dus echt alle keus wat betreft velgen. Maat, breedte, en banden. Ik denk dat wielen altijd wel een beetje het grove uiterlijk van je fiets bepalen samen met de tank. Dus die moeten extra VET zijn ;)

Goed opletten trouwens als je een naaf gaat (laten) spaken. Je moet bepalen hoever de velg uit het midden van de naaf moet staan of juist precies in het midden. En een 535 achterwiel of naaf moet toch te vinden zijn zou je zeggen.

Succes ermee in het nieuwe jaar!

later,

Loek
 
Thx allemaal voor de nuttige info.
Heeft er iemand enig idee of de wielen van een xv700 (met dubbele achtervering) 1 op 1 past in de 750 monovering?
 
Piet,

Ik merk dat de XV populair wordt. Ik ben zelf ook net met een ombouw begonnen. Als je naar spaken toe wilt dan gebruiken veel mensen de voornaaf van een XS650 of TX750. Je kan dan ook twee schijven monteren. Ik heb een XV920RH. met ketting dus. Ik heb daarom wat meer keuze voor het achterwiel. Ik heb de achternaaf van een XTZ 750 gebruikt. Ik gebruik de originele tank van een TR1 die aan de achterkant 5 cm hoger heb bevestigd. Hierdoor vind ik de lijn van de tank mooi, zeker als je naar de kosten van een Benelli tank kijkt.

Ik vind het een leuke motor waar je veel zelf aan kan doen en heel veel onderdelen van andere Yamaha's passen gewoon of met een kleine aanpassing.


Op de volgende site staan ook een aantal projecten.

DO THE TON



full
 
die modellen die je opsomt zijn zeldzaam geworden vrees ik, dus niet makkelijk om te vinden
Bedankt voor de tips!

Piet,

Ik merk dat de XV populair wordt. Ik ben zelf ook net met een ombouw begonnen. Als je naar spaken toe wilt dan gebruiken veel mensen de voornaaf van een XS650 of TX750. Je kan dan ook twee schijven monteren. Ik heb een XV920RH. met ketting dus. Ik heb daarom wat meer keuze voor het achterwiel. Ik heb de achternaaf van een XTZ 750 gebruikt. Ik gebruik de originele tank van een TR1 die aan de achterkant 5 cm hoger heb bevestigd. Hierdoor vind ik de lijn van de tank mooi, zeker als je naar de kosten van een Benelli tank kijkt.

Ik vind het een leuke motor waar je veel zelf aan kan doen en heel veel onderdelen van andere Yamaha's passen gewoon of met een kleine aanpassing.


Op de volgende site staan ook een aantal projecten.

DO THE TON



[afbeelding]
 
Vandaag alvast, rustig aan begonnen
Omdat ik (nog) geen heftafel heb moest ik een andere oplossing zoeken om niet steeds voorover gebukt te moeten staan.

full

full


Dan maar op een kar gezet en vastgemaakt met straps

full


en begonnen met de lelijke en overbodige rommel eraf te gooien , vooral die troonrede :P

full

full


En toen kwam ik al het eerste probleem tegen, toen ik de benzeinetank eraf haalde en een beetje benzine morste, loste een deel van de verf van het blok op. Bleek met een spuitbusje onderstaand probleemgecamoufleerd te zijn, ik vermoed dat er daar een lek is

full


kan ik alvast naar een ander deksel op zoek, dus als iemand iets heeft liggen ....
 
Dag Piet,

Dat schroefgaatje zal wel afgebroken zijn inderdaad.... maar daar hoef je denk ik geen nieuw deksel voor te zoeken, die kan gelast worden. Tenzij een nieuw deksel heel makkelijk kan vinden natuurlijk. Wel een lekkere werkplek zo met een takeltje en flink wat licht en ruimte!

Later,

Loek
 
Prachtige oplossing en een echte out of the box oplossing om je motor te `heffen`, daar heb je dus geen dure tafel voor nodig O-)

Zo`n dekseltje is altijd wel ergens te koop voor een paar tientjes, er zijn heeeeeeeeel veel virago`s verkocht , onderdelen zullen nooit een probleem worden, alleen de kettingblokken lijken wat schaarser te worden.....

En zet je onderdelen met mooie duidelijke foto`s op MP , dat verruimt je budget, buddy en allerlei andere delen ben je zo kwijt en bij elkaar zo rond de €200 waard :Y

Succes met de afbraak! *O*
 
Ja, de takel is super makkelijk. Dat gaat nog van pas komen.
Weet er iemand of de wielen van een xv700 met dubbele vering passen in deze 750? en wat met de motorblokken van de latere type's? bv 750 of 1100?
 
De motor startte slecht en draaide slecht toen ik 'm ophaalde. Daarnet 2 nieuwe bougies gemonteerd en dat probleem lijkt opgelost. Wel hoor ik het geratel van de starter, hetgeen blijkbaar een veel voorkomend probleem is. Nu meen ik ergens iets gelezen te hebben van een ring die je in de starter moet plaatsen (of iets dergelijks). Heef ter iemand daar ervaring mee ? Wat moet er dan precies gebeuren ?
Er staan open uitlaten op man wat een gedonder als je gas geeft :P
 
zo, vandaag verse benzine in de tank gegoten en een testrit gemaakt. Toch best snel voor een oud besje, sneller dan ik verwacht had. buiten het gerammel van de starter lijkt alles goed te werken..
Ik was graag zeker dat alles werkt en het na het strippen en terug opbouwen ook terug hoort te werken.
nu moet ik onderdelen gaan scoren, een tank en zitje, spaakwielen, rem en schaklsetje enz....
:]
 
Ja, de takel is super makkelijk. Dat gaat nog van pas komen.
Weet er iemand of de wielen van een xv700 met dubbele vering passen in deze 750? en wat met de motorblokken van de latere type's? bv 750 of 1100?

hmmm, dacht dat ik deze al beantwoord had, maar de reactie niet verstuurd...

Wielen passen allemaal, misschien een busje her of der, de blokken zijn uitwisselbaar, zolag je de CDI maar meeneemt.
 
De motor startte slecht en draaide slecht toen ik 'm ophaalde. Daarnet 2 nieuwe bougies gemonteerd en dat probleem lijkt opgelost. Wel hoor ik het geratel van de starter, hetgeen blijkbaar een veel voorkomend probleem is. Nu meen ik ergens iets gelezen te hebben van een ring die je in de starter moet plaatsen (of iets dergelijks). Heef ter iemand daar ervaring mee ? Wat moet er dan precies gebeuren ?
Er staan open uitlaten op man wat een gedonder als je gas geeft :P


Bij mij heb ik idd een ring in de startmotor en een soort veer in de linkercarterhelft op de startkoppeling geplaatst, is allemaal te koop als een setje op ebay, of even Googlen op Dr Virago Pete of zo...

Succes!
 
zo, vandaag verse benzine in de tank gegoten en een testrit gemaakt. Toch best snel voor een oud besje, sneller dan ik verwacht had. buiten het gerammel van de starter lijkt alles goed te werken..
Ik was graag zeker dat alles werkt en het na het strippen en terug opbouwen ook terug hoort te werken.
nu moet ik onderdelen gaan scoren, een tank en zitje, spaakwielen, rem en schaklsetje enz....
:]

Er is er ook eentje op CF of Dotheton die de zijkanten van de ori tank naar binnen heeft gemept, is enorm gaaf :9~
 
Ik zag dat de schijf bij de 535 en de 700 rechts zit en bij de 750 (oud model) links
Als ik dan eventueel een km teller wil gebruiken, heb ik dan de vorkpoten nodig van de 535 of 700?

De toerenteller werkt ook niet, is die bij deze virago elektronisch ? met een sensor ?


hmmm, dacht dat ik deze al beantwoord had, maar de reactie niet verstuurd...

Wielen passen allemaal, misschien een busje her of der, de blokken zijn uitwisselbaar, zolag je de CDI maar meeneemt.
 
Laatst bewerkt:
Welke vork zou yellowrider hier gebruikt hebben ?

full


Ik heb ook al wel eens gelezen dat ze een vork van een r6 monteren ?
Ik vuur veel vragen af, zodat ik in mijn zoektocht naar onderdelen weet naar wat ik precies zoek...
 
Ik heb bij m'n Yamaha dealer de ring besteld om op de starter te monteren, dit zou het ratelen bij het starten moeten oplossen, ik ben benieuwd. Tja voor 5€ kan je het al eens proberen he
 
Ik heb bij m'n Yamaha dealer de ring besteld om op de starter te monteren, dit zou het ratelen bij het starten moeten oplossen, ik ben benieuwd. Tja voor 5€ kan je het al eens proberen he

Zo is het, en tegen het evt `na`ratelen doe je er dan nog een keertje een nieuwe remveer in, mocht dat nodig zijn.
 
Aha, da's weer iets nieuw, ik bedoel dat van die remveer. Ik ga eerst met die shim proberen, mocht dat niet baten ga ik die remveer proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan