Beste motor-forum leden,
Welkom allemaal op mijn project pagina! Even een korte introductie: Mijn naam is Bob, 26 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ik zal samen met mijn vader dit lelijk eendje om gaan toveren tot (hopelijk) een mooie fiets
Geschiedenis
Lang geleden toen ik net mijn motorrijbewijs gehaald had en nog ijverig studeerde raakte ik al verliefd op caféracers. Vanwege tijdgebrek en de voornaamste reden: geldgebrek ben ik nooit kunnen starten aan een projectje. Inmiddels ben ik afgestudeerd en zijn de financiële middelen ook in grotere maten beschikbaar. Ik was altijd al fan van de xv caferacers en had dan ook hier mijn zinnen op gezet. Afgelopen jaar was het dan zo ver en kon er gestart worden aan het "Vader & Zoon" project. Samen met de ouwe op pad geweest en onderstaand pareltje op de kop weten te tikken voor 400€:
Motor reed nog en mankeerde verder niet veel aan op een lekkende voorvork keerring na. Helaas niet meteen van start kunnen gaan i.v.m. een verhuizing en een nieuwe baan. Inmiddels gesetteld in het mooie Amsterdam en tijd gevonden om van start te gaan. Aangezien me ouders in Limburg wonen en ik niet elk weekend terug naar het nest ga had mijn vader al een start gemaakt. Bedoeling is om alles in eigen huis te gaan bouwen en de kosten zo laag mogelijk te houden.
Huidige stand
Anyways toen ik thuis kwam trof ik het volgende aan:
Blok:
Frame:
To do:
- Subframe maken
- Uitlaat systeem aanpassen van 2-2 naar 2-1.
- Inlaatspruitstuk voor 1 carb aan de zijkant ipv 2 (nog niet helemaal zeker of ik dit ga doen, vind de standaard setup met de luchtinlaat via het frame ook wel grappig).
- Kortere voorvork plaatsen (iemand nog tips welke vork er gemakkelijk inpast? Heb een draaibank tot de beschikking om evt een nieuwe pen te draaien) of huidige standaard vork inkorten.
- Kabelboom maken.
- Accubakje maken.
- Vinden van spaakwielen voor een leuke prijs (iemand nog tips? ik heb een ketting model en geen cardan dus ben niet gebonden aan de xv naaf, evt vervangen van de trommelrem voor een schijf doe ik graag).
-1000 en 1 andere kleine dingetjes die het plaatje compleet moeten maken.
Reeds besteld en onderweg:
- Zitje
- Benelli mojave tank
- klein tellertje
- koplamp/achterlicht
- accu
De inspiratiebronnen zal ik jullie besparen aangezien die veelvoudig zijn langs gekomen en ik niet de eerste ben die deze metamorfose ga uitvoeren
Tips, commentaar en advies is altijd welkom! Ik zal zoveel mogelijk proberen te updaten maar kan niks beloven ivm de afstand tot mijn brikkie . Volgende update waarschijnlijk over 2 weken!
Greets Bawb
Welkom allemaal op mijn project pagina! Even een korte introductie: Mijn naam is Bob, 26 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ik zal samen met mijn vader dit lelijk eendje om gaan toveren tot (hopelijk) een mooie fiets
Geschiedenis
Lang geleden toen ik net mijn motorrijbewijs gehaald had en nog ijverig studeerde raakte ik al verliefd op caféracers. Vanwege tijdgebrek en de voornaamste reden: geldgebrek ben ik nooit kunnen starten aan een projectje. Inmiddels ben ik afgestudeerd en zijn de financiële middelen ook in grotere maten beschikbaar. Ik was altijd al fan van de xv caferacers en had dan ook hier mijn zinnen op gezet. Afgelopen jaar was het dan zo ver en kon er gestart worden aan het "Vader & Zoon" project. Samen met de ouwe op pad geweest en onderstaand pareltje op de kop weten te tikken voor 400€:
Motor reed nog en mankeerde verder niet veel aan op een lekkende voorvork keerring na. Helaas niet meteen van start kunnen gaan i.v.m. een verhuizing en een nieuwe baan. Inmiddels gesetteld in het mooie Amsterdam en tijd gevonden om van start te gaan. Aangezien me ouders in Limburg wonen en ik niet elk weekend terug naar het nest ga had mijn vader al een start gemaakt. Bedoeling is om alles in eigen huis te gaan bouwen en de kosten zo laag mogelijk te houden.
Huidige stand
Anyways toen ik thuis kwam trof ik het volgende aan:
Blok:
Frame:
To do:
- Subframe maken
- Uitlaat systeem aanpassen van 2-2 naar 2-1.
- Inlaatspruitstuk voor 1 carb aan de zijkant ipv 2 (nog niet helemaal zeker of ik dit ga doen, vind de standaard setup met de luchtinlaat via het frame ook wel grappig).
- Kortere voorvork plaatsen (iemand nog tips welke vork er gemakkelijk inpast? Heb een draaibank tot de beschikking om evt een nieuwe pen te draaien) of huidige standaard vork inkorten.
- Kabelboom maken.
- Accubakje maken.
- Vinden van spaakwielen voor een leuke prijs (iemand nog tips? ik heb een ketting model en geen cardan dus ben niet gebonden aan de xv naaf, evt vervangen van de trommelrem voor een schijf doe ik graag).
-1000 en 1 andere kleine dingetjes die het plaatje compleet moeten maken.
Reeds besteld en onderweg:
- Zitje
- Benelli mojave tank
- klein tellertje
- koplamp/achterlicht
- accu
De inspiratiebronnen zal ik jullie besparen aangezien die veelvoudig zijn langs gekomen en ik niet de eerste ben die deze metamorfose ga uitvoeren
Tips, commentaar en advies is altijd welkom! Ik zal zoveel mogelijk proberen te updaten maar kan niks beloven ivm de afstand tot mijn brikkie . Volgende update waarschijnlijk over 2 weken!
Greets Bawb
Laatst bewerkt: