Yamaha xv 950 R Bolt ... nieuw niet meer verkrijgbaar.

Boltbiker

MF'er
23 sep 2023
90
18
Zijn er hier nog Yamaha XV 950 R (Europa) Bolt genoemd in Amerika rijders?
Weet iemand waarom deze niet meer in België, zelfs Europa mogen worden ingevoerd?
 
Die zijn verdwenen vanaf de euro 5 norm gekomen is in 2021. Wellicht omdat het een v twin blok is en niet aangepast kon worden voor de europa emmisie normen. En ik vermoed ook dat ze niet genoeg exemplaren verkochten om de moeite te doen om de blok aan te passen. Is trouwens ook de reden dat de hele harley sportster line up sinds 2021 is verdwenen.
 
Bij Joppen Motoren staat er een al een paar jaar te koop. Blijkbaar is er ook niet vraag naar. Wel jammer, leuke machine.
 
Toen ik met mijn tracer 900 nog reed, heb ik een twee jaar lang een 2020 exemplaar te koop gezien bij mijn lokale dealer, na 2j stond ie er nog steeds, dusja zeker geen populair model.
 
Ik ben er tijdens mijn ritjes nog niet één tegen gekomen.
Ik ben er tevreden over. Maar bepaalde assesoires worden nauwelijks aangeboden.
Zo wil ik zijtassen erop, alleen Hepco&Becker heeft tassen die gemaakt zijn voor de Yamaha XV 950 R Bolt.
De prijs is vrij hoog, door gebrek aan concurrentie misschien en vooral weinig Bolt rijders.
 
Waarschijnlijk kunnen motorrijders de XV950R niet goed in een categorie plaatsen. En aangezien de meeste motorrijders nogal behoudend zijn willen ze hem niet. Uiteraard heeft dat ook invloed op de verkrijgbare accessoires. Misschien via eBay?
 

Bijlagen

  • Yamaha XV 950 R Bolt..jpg
    Yamaha XV 950 R Bolt..jpg
    683,6 KB · Weergaven: 0
  • XS Bobber met koper..jpg
    XS Bobber met koper..jpg
    313,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan