Yamaha XV virago 750

once130

Rookie
24 feb 2015
3
0
Heey beste mensen,

Een tijd geleden heb ik een mooie virago overgenomen van een oom.
het enige probleem was dat hij niet goed stationair liep. mijn oom heeft de carbs destijds schoongemaakt maar verder niks los gehaald. toen ik het met een maat op heb proberen te lossen, werd hij er steeds slechter op. omdat het een amerikaanse uitvoering was moesten we de mengselschroef uitboren voordat we deze konden verstellen. hierbij is de schroef met het puntje door de binnenkant van de carb gegaan en konden we voor ons gevoel niks meer stellen. vervolgens hebben we een europees model carb gekocht en deze gemonteerd. hij liep meteen en goed stationair maar naarmate hij warmer werd ging het steeds slechter tot hij het niet meer deed. ook leek hij te verzuipen wanneer je gas gaf.

Huidige staat: Wanneer hij koud is loopt hij goed stationair en als je een beetje gas geeft gaan de toeren omhoog, maar wanneer hij warm wordt gaat hij steeds slechter lopen en is een beetje gas al te veel. ook heeft de choke weinig effect.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want zit er voort doorheen! ;(
 
Synchroonstellengte heb ik ook al geprobeerd. Waneer het vacuüm gelijk was kwam ie uiteindelijk op een punt dat de meter begon te bokken.. tegen de bovenkant klappen
 
Als het goed is niet. Maar om een of andere reden begint de meter van minimaal naar maximaal te stuiteren als hij lager in de toeren komt.
excuses als ik niet geheel duidelijk ben over de problemen. Ik snap er zelf ook niet veel meer van.
 
Begin eens bij het begin.

Zorg er voor dat de brandstof toevoer goed is.
Zorg er voor dat de carb schoon is.
Zorg er voor dat de carb in de OEM instellingen staat.
zorg er voor dat de klepspeling goed staat.
Zorg er voor dat je geen valse lucht hebt.

Pas vanaf dat punt ga je (laten) synchroniseren).
En dan ga je meten hoe het met de afstelling is.
 
had drie setjes carbs en bij alle drie de choke defect.
Zorg dat die nu even niets doet.

Ik hoef nooit meer met choke te starten)

Denk ook aan de kabel van de choke. Als de binnenkabel niet lekker is,
kan bij verdraaien van stuur al de choke geactiveerd worden. (ook als de kabel niet vrij ligt langs tank en stuur)
 
Terug
Bovenaan Onderaan