Yamaha XV Virago topic [deel II]

Zondag wou ik even naar mijn maat rijden 3km verder op en toen vernam ik al zoiets dat ie op een cilinder liep en af en toe de tweede kortstondig erbij pakte,verder sloeg hij af als ik zonder choke stilstond terwijl hij enigzins warm was.Eenmaal aangekomen heb ik de bouchies bekeken en die waren zwart en een was dicht geslagen,schoon gemaakt en weer beetje bij gebogen en vervolgens gestart en er kwam me daar een geluid vrij alsof iemand een hand knikkers in het blok had gegooid.Toen heb ik hem naar een motorman gebracht op de aanhanger en deze belde me gisteravond met de mededeling dat een grote drijfstang loslag en dat het blok niet te redden was en er een nieuwe gezocht moet worden wil ik weer rijden.Dat 2 week mij zo duur zou komen te staan had ik niet kunnen denken. Koop ik zowat van mijn laatste centen een motor gebeurd er dit.Waardeloos verhaal voor een slecht boek
 
Zondag wou ik even naar mijn maat rijden 3km verder op en toen vernam ik al zoiets dat ie op een cilinder liep en af en toe de tweede kortstondig erbij pakte,verder sloeg hij af als ik zonder choke stilstond terwijl hij enigzins warm was.Eenmaal aangekomen heb ik de bouchies bekeken en die waren zwart en een was dicht geslagen,schoon gemaakt en weer beetje bij gebogen en vervolgens gestart en er kwam me daar een geluid vrij alsof iemand een hand knikkers in het blok had gegooid.Toen heb ik hem naar een motorman gebracht op de aanhanger en deze belde me gisteravond met de mededeling dat een grote drijfstang loslag en dat het blok niet te redden was en er een nieuwe gezocht moet worden wil ik weer rijden.Dat 2 week mij zo duur zou komen te staan had ik niet kunnen denken. Koop ik zowat van mijn laatste centen een motor gebeurd er dit.Waardeloos verhaal voor een slecht boek

hoi Kees, was de motor erg duur? nou ja wat is duur op het moment dat het je laatste centen zijn hè, dan is alles duur! echt balen voor je man, maar ik geloof toch niet dat je het blok kan afschrijven voordat je hem open hebt gehad en rustig hebt gekeken of je niet wat onderdelen ervan kunt vervangen?
Feit is dat hij blijkbaar al heel rot afgesteld was en dat is nooit goed voor een blok, maar ik heb zelf wat ervaring met een 750 en die is toch eigenlijk onverwoestbaar......
Durf je het aan om hem open te halen?
 
Hoi Wynand.Nu komt het volgende probleem;ik ben op zich niet zo'n sleutelaar maar ik durf het wel.Mijn maat zei ook al beter doen we het zelf dat sleutelen,scheeld weer geld.Maar daar zie ik best tegen op.
ik heb de motor voor 1900,00 euro gekocht dus das wel duur voor 2 week.Ik ben nou aan het bellen enzo maar weet je of een blok van xv1000 uit 83 past?Zo 1 kan ik kopen voor 300/400.
Beter nog welke virago blokken passen op mijn 1100 frame?
dank voor je hulp en tips

Kees.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wynand.Nu komt het volgende probleem;ik ben op zich niet zo'n sleutelaar maar ik durf het wel.Mijn maat zei ook al beter doen we het zelf dat sleutelen,scheeld weer geld.Maar daar zie ik best tegen op.
ik heb de motor voor 1900,00 euro gekocht dus das wel duur voor 2 week.Ik ben nou aan het bellen enzo maar weet je of een blok van xv1000 uit 83 past?Zo 1 kan ik kopen voor 300/400

lees dit eens door , volgens mij geen probleem mits je de goede TCI erbij hebt,

http://www.drpiston.com/SWAPS.html
 
Laatst bewerkt:
In princie zijn alle blokken van de XV in je frame te hangen. Een XV1000 kan je er dus onderhangen. Je kan dus ook ff kijken naar een XV750 blok, die worden op MP nog weleens aangeboden. Wel ff rekening houden met je benzinepomp etc, want dat heeft de 750 niet. Of dit ook het geval is bij een XV1000 weet ik niet.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Wynand bedankt,lees ik het goed dat deze man zegt;het wil wel maar niet echt ideaal als je de cruciale dingen niet mee over zet?
 
Wynand bedankt,lees ik het goed dat deze man zegt;het wil wel maar niet echt ideaal als je de cruciale dingen niet mee over zet?

precies! het moet als een set geplaatst worden. succes en bel eerst die man op MP eens, wie weet heeft `ie wat voor weinig, hoef je al die extra`s ook niet over te zetten.
 
hoi kajabee ik heb het een paar maanden geleden gedaan en het is eigenlijk een eitje je moet enkel kijken of de tci het zelfde is als dat zo is dan blok eronder kabels aan sluiten en rijden ps het is wel klote man .
 
Hoi Bigleo, ik haal zat. een ander 1100 blok op maar moet toegeven dat ik het zelf niet overzet maar ik ga wel even goed kijken zodat ik het eea afkijk.Ik heb totaal geen ervaring met zoiets en als ik er naar kijk word ik duizelig maar goed kost weer de nodige centen die ik toch al bijna niet had dus ik wil een aantal originele onderdelen verkopen. Kan dat trouwens hier op de virago-topic of moet dat appart bij te koop?
 
Hoi Bigleo, ik haal zat. een ander 1100 blok op maar moet toegeven dat ik het zelf niet overzet maar ik ga wel even goed kijken zodat ik het eea afkijk.Ik heb totaal geen ervaring met zoiets en als ik er naar kijk word ik duizelig maar goed kost weer de nodige centen die ik toch al bijna niet had dus ik wil een aantal originele onderdelen verkopen. Kan dat trouwens hier op de virago-topic of moet dat appart bij te koop?

mooi dat je een andere gevonden hebt, even voor het idee, zet je oude blok op MP , dan brengt het misschien nog 4-5 tientjes op, of... bewaar hem voor het geval je nieuwe onderdelen nodig heeft.

Laat zaterdagavond maar horen hoe het is afgelopen, als degene haast maakt dan zit hij er met 1.5-2 uurtjes compleet in.
 
Wynand ik denk dat ik hem hou voor eventueel onderdelen of sleutelervaring op te doen.
is het nog ergens goed voor.
Ik hoop dat het nieuwe blok een beetje meewerkt.
 
http://i1176.photobucket.com/albums/x322/kaajeebee/virago001.jpg
http://i1176.photobucket.com/albums/x322/kaajeebee/virago002.jpg
http://i1176.photobucket.com/albums/x322/kaajeebee/virago004.jpg
http://i1176.photobucket.com/albums/x322/kaajeebee/virago003.jpg
zoals te zien is het genoeg,tank,knipperlichtset(2x)achterlicht,luchtfilter,kilom.teller,highwaysteps,bobberkoplamp(zwart,duits),sissybar mét rekje,schokbrekers,stuur en diverse beugels.Alles origineel en in goede staat. bieden

dit kun je veel beter aanbieden in de rubriek: Te koop onderdelen hier op MF, duidelijke foto met vraagprijs erbij en je hebt je geld voor je blok zo terug, succes
 
De buitenmaat is 14cm. Ik wou er 30 eueri voor vragen hij is zwaar en duits,geen blik ofzo en praktisch zonder gebruiksporen.
Wat zou ik voor het geheel moeten vragen of moet ik het per stuk gaan prijzen?
 
ik zou het per stuk doen, brengt meer op en niemand wil alles kopen(of voor belachelijk weinig)
koplamp ga ik even meten of ik hem kwijt kan.

je kan ook foto`s plaatsen en gewoon laten bieden, kun je zelf bepalen of je het daarvoor wegdoet,als je beet hebt, moet je het goed uitonderhandelen(is geen woord maar ik denk dat het wel logisch klinkt?)

dank en succes
 
Bugeater, ik ben op het werk.Vanavond zal ik het voor je bekijken.
De prijs ex. verzenden 35 euro. poetsen en als nieuw.
 
hoi top dat je een ander blok heb gevonden 1100 zijn er niet veel iedereen houd ze vast daarom heb ik een 1000 er onder gegooid
en me 1100 hou ik oo vast eventueel ga ik die reviseren zitten allemaal nieuwe onderdelen op dus zonde om weg te gooien
alvast sucses met de ombouw en ik hoop dat je er veel rij plezier van heb
groet leo
 
Terug
Bovenaan Onderaan