Yamaha XV Virago topic [deel II]

Zit goed….
FAE0F481-F41D-4BAD-96C2-5A9A7AC5CE4B.jpeg
dat zadel, ik kom er niet meer vanaf…
 
Iemand die hier een kleine apehanger op zijn xv1100 met standaard bekabeling? Wil een iets hoger stuur namelijk.. maar ben benieuwd naar de looks en houding ervan.
 

Bijlagen

  • IMG_20210813_161725_897.jpg
    IMG_20210813_161725_897.jpg
    138,6 KB · Weergaven: 9
Iemand die hier een kleine apehanger op zijn xv1100 met standaard bekabeling? Wil een iets hoger stuur namelijk.. maar ben benieuwd naar de looks en houding ervan.
Ik had indertijd bredere sturen op de Virago's.
Eerst de koppeling en gaskabels zelf gemaakt.
Buitenkabel per meter gekocht.
Binnenkabels met aan één kant een tonnetje en aan de andere kant eraan gesoldeerd.
Remkabel ook zelf gemaakt met staalomvlochten leiding en banjo's met knelkoppelingen.
Electra ook alles verlengd en keurig afgewerkt met krimpkous.
Choke hendel verplaatst op het frame net achter het balhoofd.
Later heb ik langere "staalomvlochten" (steelbraided) koppeling en gaskabels gekocht.
Ook op de Dragstar gedaan, daar zat een low apehanger op.
 

Bijlagen

  • Virago's.jpg
    Virago's.jpg
    382 KB · Weergaven: 15
  • Dragstar.jpg
    Dragstar.jpg
    402 KB · Weergaven: 15
Iemand die hier een kleine apehanger op zijn xv1100 met standaard bekabeling? Wil een iets hoger stuur namelijk.. maar ben benieuwd naar de looks en houding ervan.
@dirkzelf heeft een kleine apehanger op zijn XV1100, zonder de kabels te hoeven verbouwen (om privacy redenen mag hij daar zelf fotos van plaatsen)

en zelf heb ik een breed stuur op mijn XV1100, met de standaard bekabeling:

AM-JKLUdGDnS-UQPaSQXGrIi38SPzr0mwnO6d9TJAh37W3BOszJJsIhAFNOwPYpSGMH39JNOGqCEIBDAui2yNHDzg-N88j-84fquyiUKgRvQKqjHfWg8JzRA039HwRIagrs2HA9qZiemdSovLa2YRVvbdf_qsA=w721-h961-no

AM-JKLUUmU1jnqr3OufRVXwKGTXfIMIHLsM-2FSwHhqdde_FbdRimSLN0fJhb2uqRrAk4r3Agu-qv0_pWe6HE8HcG6lNzKR-w13cnwx4lUbJLWfHtFc4n8oSNagKi-g6F2F9ogC3-zHjqwe7c-jeXzPw_eaFtQ=w1282-h961-no


ik heb nu met beide opties gereden, alsook met het originele stuur, maar zelf vind ik het brede stuur het fijnste rijden / sturen
 
Nice! Ziet er goed uit en lijkt me heerlijk rijden! Ik ga is rond kijken
Kan wel ff kijken waar ik 'm gekocht heb. Momentje.


Je kan ook rechtstreeks bij Westland Customs bestellen.

 
Wel ff opletten dat je niet teveel trek op de remleiding krijgt. Maar in principe kan 't.
 
Beste mede Virago eigenaren of kenners,

Paar weken geleden heb ik een Virago XV700 (CA) uit 1985 gekocht. De motor starte niet en ik heb toen de carburateurs verwijderd en schoongemaakt. Wat opvalt is dat er bezine in de cilinder stond. Vervolgens heb ik de bij een motorzaak en is gecheckt of de flotters overlopen, dit is niet het geval. Nu heb ik alles weer aangesloten en de motor loopt erg slecht. Bij de uitlaat lekt enorm veel benzine. Dus de motor lijkt te verzuipen. Ik heb de voorste inlaatrubbers afgedopt en gebruik de achterste inlaat rubber als vacuum voor de beninekraan en als inspiratie dit filmpje gevolgd
(Yamaha Virago MCV Removal). Ik heb het idee dat de rubbers goed zijn aangesloten en heb geprobeerd om met WD40 te zoeken naar een eventuele lek. Het is lastig om in te schatten omdat de motor vaak van toeren veranderd. Ik hoop dat jullie voor mij suggesties hebben.

PS: ik heb twee foto's toegevoegd van de bougies.

Met vriendelijke groet,
Martijn
 

Bijlagen

  • 20220214_121850.jpg
    20220214_121850.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 6
  • 20220214_121854.jpg
    20220214_121854.jpg
    175,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk dat je benzinekraan defect is of dat het kraantje op pri staat.

Als je carter vol zit benzine en olie zit dan moet je het blok niet laten lopen. Even je neus boven de olievuldop doen en flink snuiven.

Of je wil defecten hebben, dan volggas geven.
 
Het is mogelijk dat je benzinekraan defect is of dat het kraantje op pri staat.

Als je carter vol zit benzine en olie zit dan moet je het blok niet laten lopen. Even je neus boven de olievuldop doen en flink snuiven.

Of je wil defecten hebben, dan volggas geven.

Bedankt voor uw snelle reactie. Inderdaad de benzine is gezakt in het blok. Ik heb nieuwe olie en filter toevallig gisteren gekocht. Ik zal dit eerst vervangen.

De benzinekraan staat op ON en niet op PRI. Ik heb de benzinekraan getest door een slang op de vacuum te plaatsen en aan de slang te zuigen, gelukkig geen benine in mijn mond.

Groetjes, Martijn
 
Laatst bewerkt:
Demonteer dan nogmaals je carburateurs en reinig deze dan met een ultra-soon. En kieper er een flesje Forte in je tank. Want de carburateurs zijn altijd een heikel punt bij de XV700 of XV750.
 
Demonteer dan nogmaals je carburateurs en reinig deze dan met een ultra-soon. En kieper er een flesje Forte in je tank. Want de carburateurs zijn altijd een heikel punt bij de XV700 of XV750.
Ik heb vandaag de carburatoren uit elkaar gehaald en wat mij opviel dat er een andere gasnaald in is geplaatst. Navraag bij de vorige eigenaar heeft hij weer de originele uitlaat eronder gelegd. Echter niet de juiste gasnaald. Het word een hele zoektocht. Wellicht kan iemand mij helpen met je juiste maatvoering. Het is type Y-32 . Alleen nergens te vinden op het internet.

Groetjes, Martijn
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je? 1100 heeft cardan.... Cilinders, koppen, zuigers en krukas kunnen zo omgebouwd worden. Wordt veel gedaan. Zelfs een heel blok kan. Maar dan eindig je dus met een cardan fiets.
Je gaat van 981cc naar 1063cc. Op zich levert dat geen megaverschil op. Goeie carburateurs maken meer verschil
 
Beste XV rijders!

Sinds kort een Xv535 uit 1987 gekocht voor mijn vrouw. Persoonlijk vind ik ook echt heel leuk ding. Alleen ik loop tegen iets aan, misschien dat jullie hier iets vanaf weten?
Ik heb een aardig stuk gereden met de XV, nu valt mij op dat ik de voorrem niet zo prettig vind aanvoelen en ook weinig kracht heeft. Nu zat ik te denken om hem een upgrade te geven naar iets beters. Zijn er kits hiervoor? Of kan je de remklauw van een andere type erop zetten?

Wie kan mij helpen?

Mvg
Johan
 
Beste XV rijders!

Sinds kort een Xv535 uit 1987 gekocht voor mijn vrouw. Persoonlijk vind ik ook echt heel leuk ding. Alleen ik loop tegen iets aan, misschien dat jullie hier iets vanaf weten?
Ik heb een aardig stuk gereden met de XV, nu valt mij op dat ik de voorrem niet zo prettig vind aanvoelen en ook weinig kracht heeft. Nu zat ik te denken om hem een upgrade te geven naar iets beters. Zijn er kits hiervoor? Of kan je de remklauw van een andere type erop zetten?

Wie kan mij helpen?

Mvg
Johan
Er bestaan revisiesetjes voor remklauwen, de boel eens schoonmaken, nieuwe remblokken en vooral, de remvloeistof verversen.
Echt spectaculair zal het niet worden, het os maar één schijf met een dubbelzuiger remklauw.
 
Beste XV rijders!

Sinds kort een Xv535 uit 1987 gekocht voor mijn vrouw. Persoonlijk vind ik ook echt heel leuk ding. Alleen ik loop tegen iets aan, misschien dat jullie hier iets vanaf weten?
Ik heb een aardig stuk gereden met de XV, nu valt mij op dat ik de voorrem niet zo prettig vind aanvoelen en ook weinig kracht heeft. Nu zat ik te denken om hem een upgrade te geven naar iets beters. Zijn er kits hiervoor? Of kan je de remklauw van een andere type erop zetten?

Wie kan mij helpen?

Mvg
Johan
Zelf heb ik de remblokken vervangen door Brembo blokken, en in combinatie met een goede flush is mijn xv1100 een stuk minder slecht gaan remmen
 
Lang geleden had ik een Virago - die had ik zowat compleet gestript maar door omstandigheden moest ik die halverwege de heropbouw weer verkopen ... Volgens de RDW rijdt die nog rond dus ik vraag me af of iemand hier hem toevallig heeft (of kent) en hoe het er mee gaat ...

Kenteken eindigt op 91-FS
 
Terug
Bovenaan Onderaan