Yamaha XV Virago topic [deel II]

Iemand wel eens met dit bijltje gehakt? Printplaatje zat in toerenteller. Maar is ook onderdeel van het startcircuit. Dus zonder toerenteller niet starten. Simpele gedachte van mij zou zijn, de draden met elkaar doorverbinden maar wil de boel
1385876

niet stuk maken of laten doorbranden. Het is een xv700 uit 1986.
 
Hallo Martel,

deze had ik inderdaad ook al opgezocht via cmsnl. Ik wil dus onderdeel 10 uit 9 halen.. Ik kan onderdeel 10 ongeveer 1cm uit onderdeel 9 wrikken, maar er echt uit krijg ik hem niet.
Dat is een mengselschroef.

Ik hoop dat je daar afgebleven bent. Zo niet op pagina 83 van de virago topic I e.e.a. beschreven. Het staat ongeveer halverwege. Zie hieronder......

Yamaha XV Virago Topic

Mijn probleem is inmiddels verholpen. Mijn vlotter ging niet drijven waardoor de carbs vol liep met benzine. Carbs ultrasoon laten reinigen en olie en filter vervangen en hij loopt weer als een zonnetje. Bedankt voor de hulp!
 
Vraagje. Past zo'n 5 Spaaks Achtervelg van een 2de generatie xv920 zo zonder aanpassingen op een xv920 uit 1982?

Ja, dat past. Heb het zelf ook gedaan i.c.m. bredere band. Inbouwen is dan wat lastiger omdat band niet langs de cardanklok wil. Cardanklok demonteren en dan wiel en klok in een geheel erin zetten is de oplossing 😎
 
Mijn telleraandrijver is er denk ik mee opgehouden; de snelheidsmeter blijft vrolijk "0" aangeven, tenzij ik de accuboor op de kabel zet, dan gaat ie wel vrolijk draaien. Weet iemand waar ik een vervanging van dat ding bij het voorwiel kan vinden? kon alleen bij Boonstraparts wat vinden voor 60€ nieuw... gaat om een 1100 (maakt denk ik qua onderdelen niet uit?)
 
Mijn telleraandrijver is er denk ik mee opgehouden; de snelheidsmeter blijft vrolijk "0" aangeven, tenzij ik de accuboor op de kabel zet, dan gaat ie wel vrolijk draaien. Weet iemand waar ik een vervanging van dat ding bij het voorwiel kan vinden? kon alleen bij Boonstraparts wat vinden voor 60€ nieuw... gaat om een 1100 (maakt denk ik qua onderdelen niet uit?)
Wormwiel?

cmsnl verkoopt oem onderdelen. Dealer ook.
 
Na jaren supersport ben ik overgestapt naar een xv750 uit 1997. Ik wil nu wat onderhoud plegen . Vraagje welke olie gebruiken jullie hiervoor volgens het boekje zou het 20w40 zijn kan 10 w40 ook en moet er half synthetische olie in ?. Welke olie gebruiken jullie voor het cardan ?. Graag enige feetback , zodat ik nog jaren kan profiteren van deze leuke fiets . Zijn er eigenlijk ook virago clubs welke toertitten organiseren .
 
Hallo,
Als je nog jaren op de XV wilt rijden dan misschien wijs om een werkplaatsboek aan te schaffen.

10w40 half synthetisch gaat erin.
In het cardan doe ik atf versnellingsbak olie.
 
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het ombouwen van een XV750 Virago naar een caferacer. Nu wil ik al het onnodige delen van het frame verwijderen maar vraag ik mij af waarvoor het luchtkanaal dient op de linkerkant van het frame. Wat is de functie van deze luchttoevoer naar de carburateur? Het liefst haal ik het hele luchtkanaal weg en maak ik de linker kant van het frame glad (zoals de rechterkant is). Iemand die mij hier meer informatie over kan geven?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_8721.jpg
    IMG_8721.jpg
    194 KB · Weergaven: 18
  • IMG_8723.jpg
    IMG_8723.jpg
    160 KB · Weergaven: 17
Tja...

Bij virago gaat dus het luchtkanaal door het frame. Dat is 1 vd redenen dat verbouwen aan een XV een hel is.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dragbar of een ander stuur op een virago 750 model 1997.
Ik zie wel wat foto's op internet van een virago met en ander stuur , ben alleen nieuwsgierig hoe de zithouding wordt en welk stuur ik het best kan nemen.
 
Ik heb een yamaha xv 1000 achterlicht met klein licht gaat aan maar groot licht gaat aan maar achterlicht niet wie heeft hier van iets uitleggen
 
Heb een nieuw kabelboom gemaakt ,nu doet het kleine licht voor met achterlicht ,maar zet ik groot licht aan brand achterlicht niet hoe kan ik dat het beste doen
 
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het ombouwen van een XV750 Virago naar een caferacer. Nu wil ik al het onnodige delen van het frame verwijderen maar vraag ik mij af waarvoor het luchtkanaal dient op de linkerkant van het frame. Wat is de functie van deze luchttoevoer naar de carburateur? Het liefst haal ik het hele luchtkanaal weg en maak ik de linker kant van het frame glad (zoals de rechterkant is). Iemand die mij hier meer informatie over kan geven?

Alvast bedankt!

Ben toevallig dit weekend begonnen aan een XV920, ook ombouwen naar caferacer (past dit trouwens in dit topic? anders verhuizen we hoor)
heb het Fram nu redelijk gestript, alles eraf wat niet meer nodig is, het luchtfilter loopt inderdaad door het frame, zie diverse oplossingen met een "open" filter aan de zijkant tot het draaien van de carbs en een (open) filter aan de zijkant, is wel een klus denk ik, weet zelf nog niet wat ik wil, eerst eens compleet rijdend maken (zou goed moeten lopen maar ben nog met de bekabeling bezig, ligt niet helemaal goed en de tellers en achterlichten missen)

Maar interessant dat je ook bezig bent, misschien eens kennis/ervaring uitwisselen?
 
Ben toevallig dit weekend begonnen aan een XV920, ook ombouwen naar caferacer (past dit trouwens in dit topic? anders verhuizen we hoor)
heb het Fram nu redelijk gestript, alles eraf wat niet meer nodig is, het luchtfilter loopt inderdaad door het frame, zie diverse oplossingen met een "open" filter aan de zijkant tot het draaien van de carbs en een (open) filter aan de zijkant, is wel een klus denk ik, weet zelf nog niet wat ik wil, eerst eens compleet rijdend maken (zou goed moeten lopen maar ben nog met de bekabeling bezig, ligt niet helemaal goed en de tellers en achterlichten missen)

Maar interessant dat je ook bezig bent, misschien eens kennis/ervaring uitwisselen?
Maak maar topic aan in 'projecten'.
 
Ben toevallig dit weekend begonnen aan een XV920, ook ombouwen naar caferacer (past dit trouwens in dit topic? anders verhuizen we hoor)
heb het Fram nu redelijk gestript, alles eraf wat niet meer nodig is, het luchtfilter loopt inderdaad door het frame, zie diverse oplossingen met een "open" filter aan de zijkant tot het draaien van de carbs en een (open) filter aan de zijkant, is wel een klus denk ik, weet zelf nog niet wat ik wil, eerst eens compleet rijdend maken (zou goed moeten lopen maar ben nog met de bekabeling bezig, ligt niet helemaal goed en de tellers en achterlichten missen)

Maar interessant dat je ook bezig bent, misschien eens kennis/ervaring uitwisselen?
 
Goedemiddag XV eigenaren, op de voorvork van mijn XV920 zit een slang tussen de 2 voorpoten om een en ander te levellen ga ik vanuit.

Stomme vraag misschien, maar kan ik deze weglaten (gaatjes dichten uiteraard)? (en dan vooral de kransen rondom de poten weglaten)
 
Goedemiddag XV eigenaren, op de voorvork van mijn XV920 zit een slang tussen de 2 voorpoten om een en ander te levellen ga ik vanuit.

Stomme vraag misschien, maar kan ik deze weglaten (gaatjes dichten uiteraard)? (en dan vooral de kransen rondom de poten weglaten)
Is voor lucht.

Jouw vorkpoten werken nog met luchtkamer op druk.

Zie werkplaatshandboek.
En gebruik een handpompje, zeker geen fietspomp of compressor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan