Yamaha XV Virago topic [deel II]

Is voor lucht.

Jouw vorkpoten werken nog met luchtkamer op druk.

Zie werkplaatshandboek.
En gebruik een handpompje, zeker geen fietspomp of compressor.

Dat was wel bekend, maar kan ik het weglaten of kan ik dan beter een andere vork erin zetten....
 
Dat was wel bekend, maar kan ik het weglaten of kan ik dan beter een andere vork erin zetten....
tja, hangt er een beetje vanaf.

wat wil je precies, wat niet?

Het zijn luchtondersteunde vorken. Dan moet je t gatje dichtmaken, en op druk houden, per poot. Dan kan t stangetje weg.

Binnenpoten vervangen kan ook. Rijdt de motor waarschijnlijk beter mee. Maar kost geld.

Ik heb trouwen nog een mooie front end te koop. 3 gr onderuit. Iets langer dan origineel. Dus er is veel mogelijk.
 
tja, hangt er een beetje vanaf.

wat wil je precies, wat niet?

Het zijn luchtondersteunde vorken. Dan moet je t gatje dichtmaken, en op druk houden, per poot. Dan kan t stangetje weg.

Binnenpoten vervangen kan ook. Rijdt de motor waarschijnlijk beter mee. Maar kost geld.

Ik heb trouwen nog een mooie front end te koop. 3 gr onderuit. Iets langer dan origineel. Dus er is veel mogelijk.

Ik wil de vork een cmm of 4 door de kroonplaat laten steken, of, als ik besloten heb dan niet te doen de clip-ons direct tegen de kroonplaat aan, maar in beide gevallen zitten die dingen in de weg.
een andere binnenpoot kan ook, ik meen dat latere versies van deze vork deze luchtondersteuning niet hadden?

jouw frontend (met dank voor het aanbod en meedenken uiteraard) gaat hem dus niet worden vanwege de langere lengte, ik wil juist een kortere :)
 
Ik wil de vork een cmm of 4 door de kroonplaat laten steken, of, als ik besloten heb dan niet te doen de clip-ons direct tegen de kroonplaat aan, maar in beide gevallen zitten die dingen in de weg.
een andere binnenpoot kan ook, ik meen dat latere versies van deze vork deze luchtondersteuning niet hadden?

jouw frontend (met dank voor het aanbod en meedenken uiteraard) gaat hem dus niet worden vanwege de langere lengte, ik wil juist een kortere :)
Nou ja, bedenk een mooie oplossing :)

Als je ze dicht gaat maken, dan wel goed dicht. Komt veel druk op bij inveren....

Ik denk dat je beste andere poten kunt kiezen.
 
20200712_155425.jpg


Eindelijk is mijn xv af!
 
effe opzouten Oma,

Iemand een idee hoe ik van de rechter deksel (waar de koppeling zit) die ronde, in mijn geval verchroomde, deksel/rode schijf/hoe je het ook wil noemen er uit kan peuteren?

Wil hem er uit halen om in kleur te spuiten en wat oneffenheidjes weg te werken

Is voor een XV920 project (zie de projecten, is mooi joh, niet te geloven, kijk zelf maar! ;))
 
effe opzouten Oma,

Iemand een idee hoe ik van de rechter deksel (waar de koppeling zit) die ronde, in mijn geval verchroomde, deksel/rode schijf/hoe je het ook wil noemen er uit kan peuteren?

Wil hem er uit halen om in kleur te spuiten en wat oneffenheidjes weg te werken

Is voor een XV920 project (zie de projecten, is mooi joh, niet te geloven, kijk zelf maar! ;))
Hier kan je zien hoe het in elkaar zit,zo te zien met een grote clip geborgd,persoonlijk zou ik het zo laten zitten en desnoods
het hele koppelingsdeksel er af halen,want na al die jaren is het de vraag of je het er nog heel uit krijgt en weer lekvrij er in,
en als je het sloopt en je moet het nieuw kopen ben je aan de beurt wat prijs betreft.
 
Laatst bewerkt:
Hier kan je zien hoe het in elkaar zit,zo te zien met een grote clip geborgd,persoonlijk zou ik het zo laten zitten en desnoods
het hele koppelingsdeksel er af halen,want na al die jaren is het de vraag of je het er nog heel uit krijgt en weer lekvrij er in,
en als je het sloopt en je moet het nieuw kopen ben je aan de beurt wat prijs betreft.
Ik lees nu net de vraag en zoals gezegd moet je niet proberen om de schijf te demonteren.

Bij mijn vorige XV heb ik hem er wel afgekregen, maar die schijf zat maar 20 jaar vast.
en een xv920 komt uit de jaren tachtig.

Afplakken en opnieuw spuiten.
 
Hoi, net vanmiddag deal gemaakt met de verkoper hiervan:

20210109_144337.jpg


Over een week of 2 ophalen.... *O* startmotor wordt nog gereviseerd.

Voorvork keringen moeten nog wel vervangen worden, en het rechter afdek kapje is missing... Nieuw kost die ca 130 euro, dus als Iemand een tip heeft?
 
Hoi,

De zijkapjes zijn nog wel te krijgen bij motorsloperijen. Maar of er eentje te vinden is met Virago erop weet ik niet. Anders zo’n kap scoren en bij Ali kijken of er een 3D decal te koop is.
 
Hoi,

De zijkapjes zijn nog wel te krijgen bij motorsloperijen. Maar of er eentje te vinden is met Virago erop weet ik niet. Anders zo’n kap scoren en bij Ali kijken of er een 3D decal te koop is.
Ik heb er al aardig wat afgezocht, Boonstra, Roukama, Motorsloperij Limburg. Geen succes.
 
Heb wel dit gevonden:


Maar dit kan ik niet geloven: "Voor Yamaha XV700 750 1000 1100 Virago 1984-Up"

Zijn die kappen echt ALLEMAAL hetzelfde??

Ik zou ze wel eerst moeten ont-chromen..... maar ja hoe doe je dat? Gewoon schuren? Vast niet gezond...
 
De kappen zijn er wel, maar blijkbaar wordt het nu niet aangeboden.
Op mp is een Motorsloop Top motorparts. Deze even telefonisch benaderen, want hij zet niet alles neer op mp.
 
De kappen zijn er wel, maar blijkbaar wordt het nu niet aangeboden.
Op mp is een Motorsloop Top motorparts. Deze even telefonisch benaderen, want hij zet niet alles neer op mp.
Bedankt, ik had ze al gemaild. Helaas.....

Zullen de chrome kapjes wel worden.

Ik zoek nog wel tips om het kapje van het chrome te ontdoen...
 
EDIT: Opgelost
Ik heb een tijdje geleden een project xv920 gekocht. Ik heb toen gekeken of de motor niet vast zat en toen had ik ook een vonk. Nu heb ik de kabel boom er vanaf gehaald omdat hier al aan gerommeld was en er toch een nieuwe gemaakt moest worden.

Ik heb het contact slot en startmotor relais weggelaten omdat deze niet meer goed waren.
Ik heb een simpel schema gemaakt met alleen het noodzakelijke van de gehele kabelboom.
Wat heb ik nog meer nodig om een vonk te krijgen?
Kabelboom 12-1-2021.jpg

20210111_214545.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een bougie i.p.v. een druppel.

Maar volgens mij zou hij het zo moeten doen. Maar een startrelais ga je wel nodig hebben, ben benieuwd hoe je dit anders op wilt lossen.
 
Het probleem is uiteindelijk opgelost. Er zat een 5de draad aan de TCI en hier moest 12V op staan want die was origineel voor de zijstandaard.
Ik heb de motor rond laten draaien door een start kabel op de startmotor te zetten. Daarna heb ik er even een startrelais tussen gezet.
 
Ik heb uiteindelijk maar besloten 2 chrome kapjes aan te schaffen van Alie's Expres voor 38 euri (samen)


want ik ben niet van plan 80 euro voor één sloop kapje te betalen, die zeer waarschijnlijk ook nog gespoten moet worden. Ook nog zonder het Virago logo.... kost ook nog eens 25 euro per stuk. Op Alie's Express vind je alleen goudkleurige emblemen (8 euri per 2), helaas 10 cm breed, en de originele zijn ca 7 cm. Bovendien zijn de originele logo's voor op de zijkapjes in mijn geval zilverkleurig, en zilver vind ik best mooi op chrome. Zie de foto.

Schermopname (3411).png


Wat me verder nog opviel is de chrome kap over het framedeel onder het chrome kapje. Weet iemand van jullie of dat een Yamaha onderdeel is? Of wie het evt verkoopt? Ik kan het op OEM parts niet vinden....
 
Ik heb uiteindelijk maar besloten 2 chrome kapjes aan te schaffen van Alie's Expres voor 38 euri (samen)


want ik ben niet van plan 80 euro voor één sloop kapje te betalen, die zeer waarschijnlijk ook nog gespoten moet worden. Ook nog zonder het Virago logo.... kost ook nog eens 25 euro per stuk. Op Alie's Express vind je alleen goudkleurige emblemen (8 euri per 2), helaas 10 cm breed, en de originele zijn ca 7 cm. Bovendien zijn de originele logo's voor op de zijkapjes in mijn geval zilverkleurig, en zilver vind ik best mooi op chrome. Zie de foto.

Bekijk bijlage 1584548

Wat me verder nog opviel is de chrome kap over het framedeel onder het chrome kapje. Weet iemand van jullie of dat een Yamaha onderdeel is? Of wie het evt verkoopt? Ik kan het op OEM parts niet vinden....
Ik heb een viertal virago’s gehad en dit kapje zie voor het eerst. Wellicht een Ali onderdeel.🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan