Yamaha XV Virago topic [deel II]

Hi allemaal! Vandaag weer een mooi stuk gereden op mijn 535. Topweer vandaag! Begon alleen opeens een lichte tik te horen. Nader onderzoek met de welbekende schroevendraaier stethoscoop doet me denken dat het of de uitlaatklep of een klep in het blok is. Heb gelezen dat het geen ramp is, maar los het natuurlijk liever (zelf) op. Iemand suggesties?
 

Bijlagen

  • 16187708299597360053575669219716.jpg
    16187708299597360053575669219716.jpg
    183,5 KB · Weergaven: 8
  • VID-20210418-WA0017.mp4
    6,8 MB
Hi allemaal! Vandaag weer een mooi stuk gereden op mijn 535. Topweer vandaag! Begon alleen opeens een lichte tik te horen. Nader onderzoek met de welbekende schroevendraaier stethoscoop doet me denken dat het of de uitlaatklep of een klep in het blok is. Heb gelezen dat het geen ramp is, maar los het natuurlijk liever (zelf) op. Iemand suggesties?
Klepen stellen? Is het eerste waar ik aan denk....
 
Ja zit ik ook te denken. Viel me net opeens op tijdens wat hogere toeren op de snelweg. Begreep dat het verder niet zo spannend is, maar wil het wel graag oplossen. Thanks!
Bij de grotere viragomodellen is dat kleppen stellen een makkie. Stelschroefjes en een dekseltje per klep. Absoluut geen rocket science. XV535 heb ik eigenlijk niet zo'n idee van.
 
Dus de klassieke en originele snelheids- en kilometerteller laat je voor wat het is?

De aankoop en plaatsen van de opnemer is nu ook niet echt hogere wiskunde.
 
inmiddels ligt er ook een andere opnemer voor me klaar (heeft de vorige eigenaar nog even voor me geregeld). Het is nog wel de bedoeling om de GPS snelheidsmeter te plaatsen, maar het idee dat het ook terug kan naar origineel, is ook wel prettig
 
Een vraagje.. Ik zoek naar foto's en ervaringen van een virago met een superbike stuur. En dan bij voorkeur foto's en ervaringen van een 750 of 1100. Ik ben niet op zoek naar foto's van compleet verbouwde virago's, maar van het liefst zo origineel mogelijke.
 
Ik vraag me altijd oprecht af waarom mensen de pracht en praal wat de 750 en 1100 standaard heeft willen veranderen. Het stuur rijd bv heerlijk.

Al zitten er zeker voorbeelden bij van veranderingen die tof zijn.. maar vind t zo zonde van de originele motor..
 
Ik vraag me altijd oprecht af waarom mensen de pracht en praal wat de 750 en 1100 standaard heeft willen veranderen. Het stuur rijd bv heerlijk.

Al zitten er zeker voorbeelden bij van veranderingen die tof zijn.. maar vind t zo zonde van de originele motor..
waarom denk je dat ik om foto's en ervaring vraag? Het is ook een prachtige machine, maar ik ben benieuwd hoe een superbike stuur hier op staat...
 
Drie jaar geleden heb ik kort na de aankoop van mijn xv250 de standaard tandwielenset (16/45) vervangen door 17/44. De kettinglengte blijft dan hetzelfde, maar het toerental daalt zo'n 8%. Dat beviel me goed en ik heb daar zo'n 18000 km mee gereden. Maar toch had ik vaak de neiging om door te schakelen naar een niet aanwezige 6e versnelling. Daarom heb ik onlangs de tandwielset vervangen door 17/40 en dat gecompenseerd met een twee schakels kortere ketting. Het toerental daalt daarmee weer 10%, dus totaal zo'n 18% ten opzichte van de fabrieksinstelling.
Ik bericht daarover omdat me dat zo goed bevalt, dat het jammer is dat ik het niet eerder heb gedaan. De motor loopt rustiger en en dat is met name fijn tussen 80 en 100 km/u, wat veel voorkomt op de langere afstanden. Op topsnelheid zal ik iets ingeleverd hebben, maar harder dan 100 rijd ik toch maar zelden, als dat al mag.

Nog wat gebruikerservaringen:
Plus:
- heel handelbaar, beide voeten makkelijk plat op de grond
- prettige zithouding
- laag brandstofverbruik, gemiddeld 1:38
- goedkoop in belasting en verzekering
- mijn vriendin heeft een xv535, maar ik heb liever de xv250.
Min:
- slechte spanningsregelaar, gauw vervangen door een mosfet exemplaar
- voorrem zou beter mogen presteren
- volgens rijders van zwaardere motoren is dit een brommer :-)
 
Te koop wegens het economisch niet haalbaar zijn voor mij en tijdgebrek :
ik heb een Virago XV700 uit 1987 ( valt onder de oldtimer regels )in onderdelen staan waar ik de bedoeling van had deze op te knappen / restaureren.
Motor is compleet en heb dus de hele motor gestript , Tank en spatborden zijn gezandstraalt , Tank staat in de tankcure ( klaar voor de spuiter )
Blok is 100 % met 22000 km +/- op de klok

Probleem was echter het chrome was ver heen en daar had ik me even op verkeken.
Bracht het naar een verchromer en kreeg voor alle chroomdelen een prijsopgaaf van 2500 euro ( YIKES ) ontchromen tbv spuiten was de offerte 800 euro
Dit was voor mij meteen einde oefening want dat geld zie ik nooit of te nimmer terug en is ver boven budget .

Welnu : ik heb toen ik de motor kreeg meteen een nieuwe uitlaat gekocht en nieuwe schokbrekers
https://www.polo-motorrad.com/de-de/falcon-cromo-line-auspuff-50350330070.html?bikeID=BDE006346deze ligt nieuw in de verpakking met alles erbij.

en de schokbrekers zijn ook van een YSS en ook deze liggen hier nieuw in doos . Home | yss suspension europe
ook zijn er nieuwe inlaat rubbers en een vlamnieuwe tankdop bij .

Als je de uitlaat en de schokbrekers van mij overneemt valt er te praten om de motor aan jouw over te doen voor niets gratis noppes nada nakkes niks.

Heb namelijk pas mijn helm laten vallen en moet aan een nieuwe helm (Shoei Neotec met sena setje) hoop dit met de verkoop van de uitlaat en schokbrekers te kunnen bekostigen . nogmaals deze items van mij overnemen tegen kostprijs krijg je de virago in onderdelen erbij !
( met kenteken )

Ik lees als oud gediende MF er hier nog zelden en ik ben te bereiken via mijn email biglift apenstaartje zonnet.nl
Dus als je interesse hebt mail me en zet er je telefoonnummer bij . ik woon in eindhoven.
 
Als even grofweg de uitlaat en de schokbrekers bij elkaar optel zit ik op €1.000,00. Of doe je nog een aanbieding. Daarnaast vraag ik mij af over welke chroomdelen je het hebt. Het gross van deze zaken kan je bij een sloperij scoren.
 
Als even grofweg de uitlaat en de schokbrekers bij elkaar optel zit ik op €1.000,00. Of doe je nog een aanbieding. Daarnaast vraag ik mij af over welke chroomdelen je het hebt. Het gross van deze zaken kan je bij een sloperij scoren.
als je serieus geeintreseerd bent kunnen we wel over praten over de ping ping . aan de 1000 euro kom ik niet .
Bij omme na bij de 800 kunnen we al een heel eind komen.
Dus als je een virago hebt en je wil de uitlaat en schokbrekers en een berg onderdelen moet je bij mij zijn.
Letterlijk ALLE chroomdelen ! Motor heeft menn buiten laten staan en nooit gepoetst daarna is deze in mijn bezit gekomen.

interresse ?? mail mij !!
 
als je serieus geeintreseerd bent kunnen we wel over praten over de ping ping . aan de 1000 euro kom ik niet .
Bij omme na bij de 800 kunnen we al een heel eind komen.
Dus als je een virago hebt en je wil de uitlaat en schokbrekers en een berg onderdelen moet je bij mij zijn.
Letterlijk ALLE chroomdelen ! Motor heeft menn buiten laten staan en nooit gepoetst daarna is deze in mijn bezit gekomen.

interresse ?? mail mij !!
Als het werkelijk alle chroomdelen zijn moet ik helaas afhaken. Want dan zit ik dezelfde situatie als dat jij nú hebt. Succes met de verkoop van de onderdelen.👍
 
ik zou zeggen email mij ( zie openingspost ) en laat je nummer achter. met een gesprek word je veel wijzer en kost niets.

mvg

Rob
 
Iemand geïnteresseerd in een origineel xv750 / xv1100 zadel? Zadel in goede staat op 1 stikseltje na. Zie foto's. Mag voor een mooi prijsje weg maar daar komen we samen wel uit.
 

Bijlagen

  • 20210508_161947.jpg
    20210508_161947.jpg
    182,5 KB · Weergaven: 6
  • 20210515_113610.jpg
    20210515_113610.jpg
    136 KB · Weergaven: 6
  • 20210508_161956.jpg
    20210508_161956.jpg
    201,5 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan