Yamaha XV Virago topic [deel II]

Tis een 750, maar ik hoop hem echt aan de gang te krijgen.
Hij verschilt ook veel meer van mijn Virago 750 uit 83 dan ik dacht.
Weet iemand zo welke componenten wel hetzelfde zijn? Cilinders, koppen, voorvork? Andere delen?

Omderblok ziet er behoorlijk anders uit, geen monoshock, spaakwielen.
 
Laatst bewerkt:
Blokdelen zijn inwendig gewoon uitwisselbaar. Kappen op het blok kunnen er wat anders uitzien. Maar ook die passen gewoon. Er zijn tussen de tr1 en de xv's met cardan wel minimale verschillen. Maar met de juiste combinaties van onderdelen komt ook dat gewoon in orde
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Het blok oogt inderdaad behoorlijke anders, met name het omderblok.
Rond de kerst kan ik er mee beginnen
 
Short Shots gemonteerd, geen idee van het merk, zaten in een plastic wrapper met de typenummers erop (750, 1000, 1100) en de naam TubeX. Kent iemand dat?

20220925_165527_HDR.jpg


 
Xv1100 start niet.

Mijn motor had vannochtend ineens start problemen. Leek wel of de startmotor niet pakte. Na aanduwen en 50KM gereden te hebben start die nu weer probleemloos.

Iemand ervaring hiernee?
Nieuwe startmotor?
 
Kan ook gewoon een zwakke accu zijn met deze koudere ochtenden. Zeker omdat hij na een rit het gewoon weer doet.
1 keer niet starten, betekent niks.
Even je accu meten tijdens het starten vertelt je een hoop.
 
Xv1100 start niet.

Mijn motor had vannochtend ineens start problemen. Leek wel of de startmotor niet pakte. Na aanduwen en 50KM gereden te hebben start die nu weer probleemloos.

Iemand ervaring hiernee?
Nieuwe startmotor?
Zou inderdaad een zwakke accu kunnen zijn. Met kou start de Virago sowieso al wat lastiger
 
Een vraagje... Ik heb een ander stuur besteld (30cm / 12" apehanger), en ik moet waarschijnlijk in ieder geval mijn remleiding gaan vervangen. Als ik online, zoek, dan vind ik alleen maar standaard remleidingen. Nu lijkt het me geen rocket science om een remleiding op maat te maken / laten maken. Alleen waar moet ik dan op letten, en wat voor banjo's zou ik dan moeten hebben?
 
Die van HEL ook al meerdere malen besteld bij sparks-online. Tot nu toe altijd precies gekregen wat ik heb gehad (1x zelf fout gemeten, dus dan krijg je ook een fout artikel). 2x meten, 1x bestellen dus.
 
Ter info, mocht je ooit een tankdop willen overhalen of het slot vervangen, dit is het meest complete filmpje van Youtube:

 
Ik heb hier bij een motor / brommer zaak in de buurt een stalen remleiding gescoord… had de goede lengte (eerlijk gezegd 2 cm te lang) gewoon op voorraad liggen 😎. En dat ook nog eens voor een nette prijs (terwijl ik daar eigenlijk alleen maar naar toe ga in uiterst geval van nood…)
 
Verder al een lekker eind op weg met het monteren van de ape hanger… het is wel een uitdaging om genoeg lengte te krijgen voor mijn gas en koppelingskabel, maar met een beetje her-routeren van de kabels kan ik net genoeg speling krijgen… foto’s volgen nog
 
Het is niet lullig bedoeld, maar dit soort posts voegen niet veel toe, toch?
Ik krijg nu 2 mails, 1 voor je topic en tijdens het lezen nog eentje voor dit topic met alleen een verwijzing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan