Yamaha xv535 vreemd geluid?

Chrisbeko

Rookie
13 okt 2009
2
0
Almere
Beste Technische heren en dames,

Onlangs tot aanschaf overgegaan van een prachtige Yamaha xv535 voor mijn vrouw. Echt een heerlijke motor, ze zit er prima op en het apparaat is starten lopen.

Echter, wanneer de motor bij het stoplicht of elders stationair draait, lijkt het of je heel ver weg, diep uit de uitlaat een soort gebonk hoort. Dit zijn geen knallen, maar echt tussen de normale pruttels door in een bepaald ritme een hele doffe dreun steeds.

Wij zijn beiden A-technisch, misschien dat jullie dit verhaal herkennen? Verder geen problemen met de motor, rijd prima, orginele uitlaten zitten gemonteerd.

Hoor het erg graag!
 
Misschien iets onverbrande benzine wat tot ontbranding komt en zich voordoet als een doffe plof ?

Als de motor verder perfect loopt zowel stationair als rijdend zou ik me niet echt zorgen maken.
 
Misschien de carburateurs eens synchroniseren, loopt ie prettiger/regelmatiger bij lage toerentallen, trilt minder, pakt beter op en loopt mooi stationair.
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/ZbK6fvnRFQReyYuWLrobag?feat=directlink
 
En controleer je inlaatrubbers op lekkage.

Motor stationair laten lopen, en even deo er spuiten. Verandert dan het toerental een beetje: lek. Beide zijden proberen.
 
Hi, Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal proberen de tip met de deo uit te voeren, anders zal ik hem tevens voor een onderhoudsbeurtje wegbrengen, dat is zoiezo nooit weg denk ik.

Tnx!
 
de deoproef gaat je niet helpen.
ik denk dat je beter even langs de dealer kunt gaan.
een XV535 staat niet bekend om stuklopende blokken.
dus er is geen jurisprudentie :+ zeg maar.
dus alles wat hier gezegd word is gokken.
 
Laatst bewerkt:
wat leuk, een 535.....was mijn eerste motor...

dat gebonk had die van mij ook, maar dat was dan ook een ex-lesfiets met 65.000 leskilometers op de klok.....
Het gebonk was de reden dat ik hem wegdeed, vóór een motorvakantie naar Oostenrijk....

Ga even naar dealer en laat hem het geluid eens horen. Grote kans dat zij meteen weten wat er loos is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan