Yamaha xv750 se 1981 monoshock verlagen.

Grip Rosendal

Rookie
8 okt 2022
18
10
Hallo mensen.

Zoals bij een ander onderwerp over de Yamaha met blijkbaar een Honda voorvork een nieuwe vraag. Het project moet richting bobber style. En daarmee heeft mijn hoofd besloten dat de motor verlaagt moet worden. :?. dat houd in dat de mono shock te lang is. Er is wat ruimte om eventueel de achterbrug aan te passen. Maar dat levert niet heel veel op, plus dat ik die liever origineel hou. Nou word er bij caferacers veel gebruik gemaakt van een r6 shock. Helemaal top. Want die is korter. Probleem is alleen dat dan het externe reservoir uit steekt. En dat is nou precies waar mijn hoofd zegt dat de zitting moet komen.:? De vraag is dus… weet iemand of er andere opties zijn zonder dat ik last heb van zon puist op de shock..

Ik heb ook overwogen om voor hardtail te gaan. Maar dat vind ik toch wat voor een later project. Dan is nog de vraag.. Hoe ver kan de cardan?Deze is natuurlijk bedoeld om in een bocht te kunnen aandrijven. Maar ik neem aan dat ook dat grenzen heeft.

Bijvoorbaat dank voor elke input.
 
Ohnee, het is een cantilever... Stukje van de veer afslijpen of bij een verenspecialist een kortere veer er op zetten... Veerweg wordt sowieso verkort dus daar hoef je niet over in te zitten. Die grenzen van de cardan haal je denk ik niet,
Als je de lengte van de veer eens op kan meten heb ik hier wellicht nog een kortere die je voor niks mag hebben.
 
Ohnee, het is een cantilever... Stukje van de veer afslijpen of bij een verenspecialist een kortere veer er op zetten... Veerweg wordt sowieso verkort dus daar hoef je niet over in te zitten. Die grenzen van de cardan haal je denk ik niet,
Als je de lengte van de veer eens op kan meten heb ik hier wellicht nog een kortere die je voor niks mag hebben.
Een kortere kan natuurlijk een goeie optie zijn. Thnx ik zal eens meten idd. Maar wat is cantilever? Type shock of zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan