Yamaha XV920 bendix probleem

YamahaXV920

Rookie
16 okt 2020
4
0
Beste motor-forum,

Aangenaam!
Ik ben nieuw hier en bezit een (tot bobber omgebouwde-) Yamaha XV920 uit de 80's.

Nu is de motor een tijd geleden naar een garage (van een kennis van mij) gegaan om de motor van A tot Z onder handen te nemen en deze weer zo soepel te laten lopen als de dag dat hij uit de fabriek rolde.

Nu is de garage tegen een probleem aangelopen waar zij geen oplossing voor kunnen vinden.

De Bendix(zo heet dat volgens de garage) is niet bruikbaar meer en deze moet vervangen worden.

Zij kunnen alleen nergens dit onderdeel vinden en ik zelf ook niet dus ik bedacht mij ik ga het maar eens proberen op verschillende fora!
Geen websites, geen garages nergens.

Het zou fantastisch zijn als iemand toevallig weet of dit ergens te koop is of dat het op de een of andere manier te repareren valt.

Volgens de garage is de gehele combinatie aan onderdelen wat in de foto's staat toe aan vervanging

Ik zal hieronder wat foto's bijvoegen om te laten zien wat precies aan vervanging toe is.

Ik hoop dat ik na 6+ maanden zoeken en vast te lopen hier iemand mij eindelijk de oplossing kan bieden!

Alvast bedankt,
Ziggy
 

Bijlagen

  • 20201016_151051.jpg
    20201016_151051.jpg
    1.000,4 KB · Weergaven: 11
  • 20201016_151049.jpg
    20201016_151049.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 18
  • 20201016_151046.jpg
    20201016_151046.jpg
    1 MB · Weergaven: 7
  • 20201016_151019.jpg
    20201016_151019.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 9
  • 20201016_151010.jpg
    20201016_151010.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 6
  • 20201016_150948.jpg
    20201016_150948.jpg
    1 MB · Weergaven: 8
De ouwe XV's zijn beroemd om hun startproblemen, het is een structureel iets en er zijn meerdere dingen die gedaan kunnen worden om het te verbeteren, zelf heb ik er geen één dus heb me er niet al te diep in verdiept maar ik hoor het van veel bouwers om me heen.

Je kan googelen op iets als "Yamaha XV/TR1 starter modification" bijvoorbeeld.
 
Beweegt het tandwiel nog soepel over de as?
Er zijn inderdaad een aantal mogelijkheden om het op te lossen. Wat de beste is moet ik nog even kijken en ga ik daarna ook zelf uitvoeren.
 
De ouwe XV's zijn beroemd om hun startproblemen, het is een structureel iets en er zijn meerdere dingen die gedaan kunnen worden om het te verbeteren, zelf heb ik er geen één dus heb me er niet al te diep in verdiept maar ik hoor het van veel bouwers om me heen.

Je kan googelen op iets als "Yamaha XV/TR1 starter modification" bijvoorbeeld.

Dat het een welbekend en veelvoorkomend probleem is ben ik ondertussen ook achter gekomen! Bedankt voor je google suggestie, ik ga zeker even rondzoeken of er niet een handige bouwer ergens tussen te vinden is die een oplossing heeft gevonden of bedacht heeft hoe het gerepareerd kan worden.

Bedankt voor je reactie!
 
Beweegt het tandwiel nog soepel over de as?
Er zijn inderdaad een aantal mogelijkheden om het op te lossen. Wat de beste is moet ik nog even kijken en ga ik daarna ook zelf uitvoeren.

Ja het "in elkaar schuiven" gaat soepel, alleen tijdens het "terugschuiven" blijft die hangen.

Ik ga ook zeker nog verder zoeken en als ergens anders een oplossing aangeboden krijg of vindt dan zal ik het hier ook laten weten voor jou!

Bedankt voor je reactie
 
Als je zoekt op de onderdeelnummers kom je best een eind.




search

 
Misschien hier wat aan,,losse onderdelen zijn op CMSNL wel te krijgen,maar niet alles meer,maar is een dure grap.
En nog meer info,

Heb even gekeken op CMSNL, inderdaad een dure grap maar wel fijn dat ik nu in ieder geval iets heb als "laatste optie", als het niet hoeft wil ik voor dit onderdeel geen €500+ er tegenaan gooien maar als het niet anders kan dan moet ik wel!

Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan