Yamaha XVS 1100 Dragstar vragen

gatygun

Rookie
20 jul 2009
22
0
Goedendag,

Ik sta op het punt om een dragster te kopen, aangezien ik al een tijdje opzoek ben naar zo'n dragster zou ik graag wat meer willen weten. Ik kon alleen erg oude topics vinden waar geen tot beperkte info verkrijgbaar was.

Ik kan van een kennis ( vage ) een dragster kopen met

13.000km op de teller
bouwjaar 2007 alles zit erop en eraan basicly.
er zit iets wat roest op die motor torentjes ( geen idee hoe het heet )
De voorvork heeft wat roest, maar verder zijn de banden etc gewoon goed.

de vragen.

- hij wil er 6,700 euro voor hebben is dit duur voor zo'n motor?
- is 13.000km veel voor een chopper
- wat is de maximum snelheid dat de chopper rijdt?
- ik ben zelf 1 meter 95 ( ben ik te groot ervoor? ) ik heb erop gezeten maar mocht er niet mee rijden tenzij ik zeker wist als hij goed reed dat ik hem kocht. Ik wilde er niet gelijk aan vast zitten omdat ik er weinig over weet.
- wat verbruikt deze motor.
- moet ik ergens op letten? bij deze motor? buiten het uiterlijk
- kan de roest verholpen worden, tussen de metalen plaatsjes ( chroom ) van de motor torentjes :P.

grootste punt:

ik heb gehoort dat choppers veel problemen geven met rug problemen, vrijwel iedereen zegt mij dat. Maar mijn voorkeur gaat toch wel naar een chopper uit.

ik zelf ga hem gebruiken met alleen zonnig weer om wat mee rond te rijden, en er eventueel mee naar mijn universiteit te rijden 60km heen en terug als het mooi weer is natuurlijk.

Is deze motor hiervoor geschikt of hebben mensen hier slechte ervaringen mee. met lange ritten?.

als iemand wat info hierover heeft zou dat mooi zijn :P

alvast bedankt
 
Ik weet erg weinig van de marktwaarde m.b.t. nieuwere motoren, maar persoonlijk zou ik dat geld absoluut niet aan een roestige cruiser uitgeven.
Waarschijnlijk heeft dat ding een tijd buiten gestaan.
Ik zie het op m'n werk ook wel 's, relatief nieuwe Japanse cruisers geparkeerd, inclusief een laag roest.
Ik vind het weggegooid geld..voor veel geld gekocht..na 3 jaar een bonk roest en sowieso een bak geld afgeschreven, want een japanse cruiser daalt behoorlijk in z'n waarde.
Afgezien daarvan, een cruiser is wel geschikt voor jouw doeleinden.
Pijn in je rug is relatief, dat kan je van een sportmotor ook krijgen inclusief pijn in je polsen.
Je zithouding op een cruiser/chopper is vrij rechtop en als je zonder windscherm lange afstanden met hogere snelheden zou rijden op de snelweg, inderdaad dan zou je wel 's rugpijn kunnen krijgen.
Als je dan toch rond de 7000 Euro gaat uitgeven, zou ik een leuke Harley kopen, die fietsen brengen altijd nog geld op, of een oudere/goedkopere Japanse cruiser waarvan het meeste al is afgeschreven.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet eens met mijn motorcollega hierboven.
Er staat nergens dat het een roestige motor is maar een paar plekjes.
Uiteraard is dit relatief.
Is het echt een roestbak, laten staan(vind ik)
Maar je moet vooral een dragster van 2007 niet vergelijken met een harley die je kan kopen voor 7000 euro.
Voor 7000 koop je echt geen vergelijkbare harley, dan komt er wel wat bij.
Als de motor wat lelijke plekjes heeft(ook weer relatief) zal het geen miskoop zijn.
Als hij maar mooi loopt dan zullen er heus geen grote kosten aan komen met deze km stand.
Rugpijn vind ik wel meevallen op dit type motor, ik had meer moeite met mijn R1 dan met een chopper, maar dit is voor iedereen verschillend.
 
Om te beginnen bedankt voor de reacties.

Voor de duidelijkheid hij is niet compleet roestig alleen het motorblok ( torentjes) bruine plekjes, en voorop zitten wat bruine kleine niet opvallende plekjes. ( aluminium ) had ik me laten vertellen.
De rest is roest vrij. (Echter heeft de eigenaar wel vermeld dat hij er eerst nog veel erger uitzag maar door wat intensief poetsen ziet hij er uit zoals hij eruit ziet.

De motor ziet niet roestig, maja de motor is van 2007, 13.000 gereden en voor 6.700 wil die hem kwijt dat waarschijnlijk nog een paar 100 naar beneden gaat.

ikzelf heb een budget dat bestaat uit maximaal 7000.

aangezien ik een goede motor wil die nog lang mee gaat, vroeg ik mij dus al die dingen af.

het merk maakt mij overigens niet uit, hij moet er alleen breed uitzien en een chopper zijn.
de dragster 1100 doet dit en heeft daarbij nog een aardig vermogen.

nu kwam ik deze 2007 tegen en vroeg ik mij af of het wel een goede aanwinst zal zijn.

Ik heb wat rond gekeken bij motor zaken en wat forums afgekeken, en kwam dus bij honda shadow/ suzuki mauradon / yahama dragster uit.

echter vindt ik de honda 750's en mauradons in het niets vallen bij yahama dragster kwa looks ( eigen mening natuurlijk).

de harleys is meer geld voor de naam, dat vindt ik echter niks om me geld aan uit te geven. Geef mij maar meer motor voor me geld. En yahama / honda / suzuki zijn nu niet bepaald onbekende merken lijkt me.
Harleys staan totaal niet in verhouding kwa motor for buck met deze japanse bedrijven. ( persoonlijke mening ).

Ik lees herhadelijk dat mensen met de 650 spijt krijgen, of wouden dat ze de 1100 hadden aangezien de 650 vermogen mist / minder rustig rijdt. Dus de 650 viel al van mijn lijstje af.

aangezien de 1100's of oud zijn of veel kilometers gedraaid hebben, kreeg ik dit aanbod dus voor een betaalbare prijs.

echter maakt de roest plekjes mij dus wel zorgen, aangezien ik geen zin heb om na 1 winter dat ding compleet te zien wegrotten.

Is het eventueel verstandiger om verder te kijken naar een complete roest vrije motor maar dan van een paar jaar ouder en meer kilometers.

Of heeft iemand ervaringen met deze motor en adviseert toch maar wat anders te gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat als je een motor koopt er een "match" moet zijn; je gevoel moet kloppen.
Als dat niet zo is...niet doen...er zijn er meer te koop.
Als je ergens twijfels over hebt is dat je antwoord; verder kijken dus.
Het kan een match worden als je een motor vindt met wat roest die erg laag geprijsd is. Dan compenseert het een het ander en kun je toch bij een goed gevoel uitkomen.
In dit geval lijkt me dat niet.

Mijn advies: je weet nu aardig wat je wilt en de markt is groot. Neem je tijd en ga lekker op zoek naar dat aanbod dat goed voelt zonder twijfel. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.
En beslis niet te snel. Bekijk zo veel mogelijk dragstars (want het is een leuke motor; heb zelf een suzuki M800) en neem daar de tijd voor. Dat kan een deel van de voorpret zijn...en kom uit bij een goed gevoel waarbij gewoon alles klopt. :]
 
Een motor van 3 jaar oud rot niet ineens weg hoor. Als jij em gewoon regelmatig een poetsbeurt geeft en onderhoud is er niks aan de hand. Het ligt er ook aan waar je je motor heb staan, in een vochtige schuur, buiten of een verwarmde garage.
 
13000 km is helemaal niet veel voor deze motor, die kan het wel 2 ton volhouden.
De max. snelheid is 160 km/h, hij is nl begrensd, is ook hard zat.
En dat beetje roest kan je wel weg krijgen, of het moet echt verrot zijn.
Ik heb er één gehad en er bijna 40.000 km op gereden toen ik hem inruilde.
Het enig wat ik er een ker mee gehad heb is doorgebrande stekker vanaf de dynamo door inwerking van vocht.
Altijd met veel plezier op gereden.

Op deze site kan je specificaties van een motor invoeren en zo prijzen vergelijken:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

full
 
Ja, dat roest wegpoetsen ken ik.
Als het een oppervlakkig laagje betreft is het ok en zou het compleet weg moeten zijn.
Maar niet als het al heeft ingevreten, het komt dan 2 x zo hard terug.
Ik denk dat de eigenaar de rest gewoon niet meer krijgt weggepoetst.
Als je perse een Yamaha wilt en hij moet dik zijn, dan zou ik hier 's naar kijken.
http://motoren.marktplaats.nl/motor...blP3asupw=&fta_ind=3&fs=1#photo&thumb_click=1
 
Laatst bewerkt:
Je doet nou net alsof dat ding kompleet is doorgerot :? Zoals hij al aangaf, er zijn er paar plekjes!! Een fiets van 3 jaar oud kan niet kompleet zijn doorgerot.
 
Bedankt voor de reacties,

ik zit dus te twijfelen aangezien ik niet weet of ik de roest weg krijg, echter zal de motor in een schuur staan die ik op dit moment aan het maken ben. ( net 20 meter tuin erbij gekocht )
schuurtje van 3 bij 5 moet volgende zijn lijkt me.

Echter zal ik nog wat kijken in duitseland en belgien of hier nog wat meer aangeboden wordt, als iemand goede sites heeft voor deze 2 landen ( zoals marktplaats ).

Toch blijf ik nog 1 vraag houden, hoe lang zijn "jullie" de gene die erop rijden. is 1.95 een probleem op zo'n ding? krijg je dan last van je benen of iets in die trant.

Ik had gehoort dat je er forward control op kan zetten, alleen zie ik zo ook geen enkel nederlands bedrijf in google die ze verkoopt.

alvast bedankt
 
Doorgerot zal ie niet zijn, maar waarom krijgt de eigenaar de rest van de roest op het blok niet weg na een flinke poetsbeurt?
En als hem verteld word dat die bruine plekjes verroest aluminium zijn...dat is dan toch bullshit?..
Het zegt mij iets over de eigenaar.
Voor een 5000 Eurootjes heb je vast wel een motor die een paar jaar ouder is, maar wel 1tje die alleen voor de boulevard is gebruikt en die voor de rest altijd lekker heeft binnengestaan.
En km stand maakt geen reet uit, of ie nou 10 of 15.000 meer heeft gelopen.
Wat ik ermee wil zeggen, lage km stand en bouwjaar zegt niet altijd wat.
Mijn theorie is net als met auto's, koop iets wat er netjes uitziet, het zegt iets over de behandeling van de motor door de eigenaar.
Als ik 7000 Euro uitgaf, moest er geen spatje roest op zitten..





Je doet nou net alsof dat ding kompleet is doorgerot :? Zoals hij al aangaf, er zijn er paar plekjes!! Een fiets van 3 jaar oud kan niet kompleet zijn doorgerot.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gehoort dat je er forward control op kan zetten, alleen zie ik zo ook geen enkel nederlands bedrijf in google die ze verkoopt.

alvast bedankt~[/quote]

Ik had er ook Forward Controls op zitten, anders zit je toch iets teveel opgetrokken met je benen en ik ben 1.86




Maar er zijn wel bedrijven die gespecialiseerd zij in dat soort accessoires.
Informeer hier maar eens, keuze zat uit diverse fabrikanten van forward controls.
Frans de Weerdt Special Painting Centre :: special paint +++ origineel spuitwerk +++ airbrush techniek +++ voor motoren, auto's helmen etc.+++
full
 
Bedankt voor alle reacties ten eerste.

Mooie motor's die plaatjes :P, ik ga morgen of overmorgen eventjes kijken bij de motor voor een 2e keer, om te kijken of de roest plekken te erg zijn. Aangezien ik niet in een roestbak wil rijden.

maar ik heb tot nu toe nog geen andere gezien uit een niet zo gedateert jaar, 2001 ( de gene die hem linkte ) vindt ik gewoon wat oud. Toch bedankt voor de link.

waarschijnlijk krijg ik de prijs wle naar de 6.000. en dat voor een 13.000km en 2007 bouwjaar ( mocht de roest weg te halen zijn ) vindt ik een goede prijs.

echter zal ik eerst ff kijken naar de roest, aangezien ik niet met een afdankertje wil zitten, dan zal ik nog eventjes verder kijken.

bedankt voor de tips ik zal me even op die dragsterclub laten registeren bedankt voor de link.
 
Ik zou eens bij een motorzaak kijken, heb je garantie en word ie afgeleverd met een beurt. En wat nog belangrijker is: daar mag je wel een proefrit maken zonder eerst toezeggingen te doen of je hem koopt, daarom heet het ook een proefrit....
 
Ach joh, het merendeel van de cruisers in de NL wordt nauwelijks gebruikt, meestal alleen op de zonnige boulevardritjes door 1 of andere babyboomer.
Ik heb zelf een 15 jaar oude Kawa, voor een habbekrats op de kop getikt waar echt niets aan mankeerde, als nieuw, was van een oudere man geweest.
En dat is echt geen uitzondering of zo, er staan er genoeg van dat soort motoren.

Als je voor de 2e keer gaat kijken, vraag dan waarom hij de rest van de roest niet had weggepoetst..tja, als ie dan toch bezig was..








Bedankt voor alle reacties ten eerste.

Mooie motor's die plaatjes :P, ik ga morgen of overmorgen eventjes kijken bij de motor voor een 2e keer, om te kijken of de roest plekken te erg zijn. Aangezien ik niet in een roestbak wil rijden.

maar ik heb tot nu toe nog geen andere gezien uit een niet zo gedateert jaar, 2001 ( de gene die hem linkte ) vindt ik gewoon wat oud. Toch bedankt voor de link.

waarschijnlijk krijg ik de prijs wle naar de 6.000. en dat voor een 13.000km en 2007 bouwjaar ( mocht de roest weg te halen zijn ) vindt ik een goede prijs.

echter zal ik eerst ff kijken naar de roest, aangezien ik niet met een afdankertje wil zitten, dan zal ik nog eventjes verder kijken.

bedankt voor de tips ik zal me even op die dragsterclub laten registeren bedankt voor de link.
 
Laatst bewerkt:
Lees ik dat nou goed? mag je er alleen een proefrit op maken als je 'm dan ook koopt??????????
Lekker laten staan dan is mijn mening, ik krijg er bij zo'n opmerkingen meteen al geen lekker gevoel bij.
 
Let bij een 1100 wel even op "twisted Bolts"

Dit is het torderen van de startmotor, waardoor er nogal wat schade kan ontstaan.

Is een bekend probleem bij de 1100 en de nieuwere startmotoren hebben een modificatie waardoor het torderen niet meer voor komt.
 
"waardoor er nogal wat schade kan ontstaan"

Klok en klepel.

Er zit een indicatie op het startmotorhuis waardoor je kan zien of de startmotor tordeert.
Kijk maar eens bij Technisch op de site van de VSCN.
Ik heb ook 1 van de eerste modellen gehad van de de Dragstar en NOOIT problemen gehad met starten of de startmotor.
Misschien een beetje gevoel voor techniek
Als je na maanden stilstand die startmotor goed laat doordraaien, gek hè, dat ie dat niet leuk vindt......

Zo'n Dragstar mag na maanden stilstand er best een paar keer over doen om te starten, maar dan bedoel ik "kort starten" zonder aan het gast te "jengelen".
En niet maar die startmotor maar door blijven draaien.
 
Hey Rick!

Wat grappig dat ik je topic tegenkom, ben zelf ook op zoek naar een Dragster 1100 Classic.
Ik ga mijn R6 waarschijnlijk verkopen.

Ben je al wezen kijken bij de Dragster? ik ben ook zo benieuwd hoe hij rijd ben alleen mijn R6 gewend ;)

Greetz, Tim
 
Terug
Bovenaan Onderaan